تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی درآیینه مشی سبط اکبر پیامبر اعظم (ص) تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی درآیینه مشی سبط اکبر پیامبر اعظم (ص) تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی درآیینه مشی سبط اکبر پیامبر اعظم (ص) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی درآیینه مشی سبط اکبر پیامبر اعظم (ص) تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی درآیینه مشی سبط اکبر پیامبر اعظم (ص) تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی درآیینه مشی سبط اکبر پیامبر اعظم (ص) تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی درآیینه مشی سبط اکبر پیامبر اعظم (ص) تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی درآیینه مشی سبط اکبر پیامبر اعظم (ص)

تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی درآیینه مشی سبط اکبر پیامبر اعظم (ص)

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پانزدهمین نشست علمی و تخصصی در رواق میقات در ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) به موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در آیینه مشی سبط اکبر پیامبر اعظم (ص) پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پانزدهمین نشست علمی و تخصصی در رواق میقات که عصر روز چهارشنبه (8 اردیبهشت ماه) به صورت مجازی برگزار شد به موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در آیینه مشی سبط اکبر پیامبر اعظم (ص) امام حسن مجتبی (ع) پرداخت.


وی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب هفت توصیه از سوی مقام معظم رهبری بیان شده است، تصریح کرد: این بیانیه مربوط به دومین مرحله ورود انقلاب اسلامی به خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است، در این بیانیه به مباحثی پرداخته شده که برای آینده انقلاب لازم و ضروری است.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه شعارهای انقلاب اسلامی، جهانی، فطری، شفاف، درخشان و همیشه زنده است، افزود: مهمترین ظرفیتی که انقلاب اسلامی را تداوم بخشیده، نیروی انسانی مستعد و کارآمد اصیل و دینی است که  برای انقلاب سرمایه گذاری کردند.


سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به نقش ممتازجوانان در تحقق شعارهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: به همین منظورمقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، بر لزوم توجه به علم، پژوهش، معنویت و اخلاق، سبک زندگی، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال، آزادی، عزت ملی، روابط خارجی و مرز بندی با دشمن توصیه کردند. 


وی با بیان اینکه در طول دوران انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب مدظله همیشه از لزوم هوشیاری مردم، آینده نگری و داشتن بصیرت در جامعه  سخن گفته اند، یادآور شد: غافل نشدن از اهداف بلند انقلاب اسلامی و توطئه دشمن و توجه به آرمان های شهدا از جمله تاکیدات همیشگی امامان انقلاب بوده است و با توجه به انتخاباتی که در پیش است رئیس جمهور آینده باید برای مسائل مطرح شده در بیانیه گام دوم حتما برنامه مدونی داشته باشد.


حجت الاسلام و المسلمین نواب افزود: آنچه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم بیان کرده اند، برگرفته از سیره و مشی ائمه معصومین علیهم السلام است و امام مجتبی (ع) نیز در سخنان خود به جانمایه برخی از این محورها اشاره کرده‌ و از آن جمله می‌فرمایند: خداوند شما را بیهوده نیافریده است و انسان باید چشم انداز و برنامه داشته باشد.


وی با بیان اینکه نحوه زندگی و معیشت را خداوند در نظر گرفته است، تاکید کرد: انسان  می تواند با تلاش خود بهترین ها را تامین کنند و نباید در گوشه ای بنشیند و بگوید خداوند همین قدر بیشتر از ما نخواسته است، بنابراین کسی که به دنبال کسب روزی و معرفت و بهینه شدن برنامه های خود باشد، همانند مجاهد در راه خدا قلمداد می شود.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، اهمیت تقوا در جامعه  در کلام امام مجتبی (ع) را یادآور شد و ادامه داد: تقوا باب توبه است و هر جا  وجود داشته باشد، سبب نجات انسان می شود. خداوند کسی را که تقوا پیشه کند، از فتنه ها نجات می دهد. فتنه در طول تاریخ بوده و هست و در طول زندگی انسان نیز آزمایش های الهی ادامه دارد تا سره از ناسره شناخته شود و توصیه خداوند برای خروج از فتنه، تقوا است.


وی افزود: انسان با تقوا پیروز و سربلند و چهره‌اش نورانی خواهد بود. 


وی در ادامه سخنان خود بر استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان تاکید کرد و به این سخن امام مجتبی اشاره کرد: که امام (ع) در عید فِطْرٍ به گروهی برخورد کردند که یَلْعَبُونَ وَ یَضْحَکُونَ سرگرم بازی و خنده بودن؛ امام برای بیدارگری آنان فرمود:  إِنَّ اللَّهَ جَعَلَ شَهْرَ رَمَضَانَ مِضْمَاراً (میدان مسابقه) لِخَلْقِهِ


فَیَسْتَبِقُونَ فِیهِ بِطَاعَتِهِ إِلَی مَرْضَاتِهِ


فَسَبَقَ قَوْمٌ فَفَازُوا وَ قَصَّرَ آخَرُونَ فَخَابُوا


فَالْعَجَبُ کُلُّ الْعَجَبِ مِنْ ضَاحِکٍ لَاعِبٍ فِی الْیَوْمِ الَّذِی یُثَابُ فِیهِ الْمُحْسِنُونَ وَ یَخْسَرُ فِیهِ الْمُبْطِلُون


وَ ایْمُ اللَّهِ لَوْ کُشِفَ الْغِطَاءُ لَعَلِمُوا أَنَّ الْمُحْسِنَ مَشْغُولٌ بِإِحْسَانِهِ وَ الْمُسِی ءَ مَشْغُولٌ بِإِسَاءَتِهِ ثُمَّ مَضَی.


رمضان ماه خدا و میهمانی الهی است و بهترین فرصت برای کسب جوائز الهی است باید از این فرصت بهترین استفاده را ببریم و ارتباط خود را با خدای مهربان بیشتر کنیم تا از زیانکاران به حساب نیاییم.


امام در امر علم آموزی و دانش طلبی نیز فرمود:عَلِّمِ النَّاسَ عِلْمَکَ وَ تَعَلَّمْ عِلْمَ غَیْرِکَ فَتَکُونَ قَدْ أَتْقَنْتَ عِلْمَکَ وَ عَلِمْتَ مَا لَمْ تَعْلَمْ.


دانشت را به دیگران تعلیم بده و از دانش دیگران بهره ببر تا دانشت پابرجا گشته و آنچه نمی دانی را بیاموزی.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران