رویترز: عربستان سعودی در حال بررسی ممنوعیت حج برای دومین سال است رویترز: عربستان سعودی در حال بررسی ممنوعیت حج برای دومین سال است رویترز: عربستان سعودی در حال بررسی ممنوعیت حج برای دومین سال است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رویترز: عربستان سعودی در حال بررسی ممنوعیت حج برای دومین سال است رویترز: عربستان سعودی در حال بررسی ممنوعیت حج برای دومین سال است رویترز: عربستان سعودی در حال بررسی ممنوعیت حج برای دومین سال است رویترز: عربستان سعودی در حال بررسی ممنوعیت حج برای دومین سال است رویترز: عربستان سعودی در حال بررسی ممنوعیت حج برای دومین سال است

رویترز: عربستان سعودی در حال بررسی ممنوعیت حج برای دومین سال است

دو منبع آگاه عربستانی گفتند: دولت سعودی در حال بررسی امکان ممانعت از ورود حجاج غیرعربستانی به این کشور برای انجام فریضه حج است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام آگاه عربستانی نوشت: دولت سعودی از بیم خطر شیوع ویروس کرونا در حال بررسی ممنوعیت ورود حجاج خارجی برای دومین سال پیاپی است.


 این دو منبع عربستانی گفتند: مقامات سعودی در حال بررسی این موضوع هستند که جز به افراد ساکن در عربستان که واکسن کرونا زده‌ یا در شش ماه گذشته به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند اجازه حضور در مراسم حج را ندهند.


همچنین به احتمال زیاد سعودی‌ها محدودیت  سنی نیز برای زائران حج تمتع قائل شوند.


 به گفته این منابع، در ابتدا بحث بر سر این بود به افرادی که از کشورهای دیگر قصد شرکت در مراسم حج را دارند و واکسن کرونا تزریق کرده‌اند، اجازه ورود به عربستان داده شود، اما سپس این موضوع مطرح شد که واکسن‌ها با یکدیگر تفاوت داشته و مدت تأثیرشان یکسان نیست و از سوی دیگر خطر شیوع جهش‌های جدید ویروس کرونا نیز وجود دارد.


 براساس این گزارش،  هنوز تصمیم نهایی اتحاذ نشده است و طبق گفته منابع عربستانی، بحث و گفت‌و‌گوها در این باره همچنان ادامه دارد.


سال گذشته مراسم حج با حضور ده هزار زائر عربستانی برگزار شد و زائران ملزم به استفاده از چتر، ماسک و رعایت فاصله فیزیکی از یکدیگر بودند. این در حالی است که پیش از آن هر سال حدود ۲.۵ میلیون نفر از اقصی نقاط دنیا برای برگزاری این فریضه الهی راهی عربستان می‌شدند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران