گزارشی از  دومین روز کنگره بین المللی قدس شریف بصورت مجازی در قم گزارشی از  دومین روز کنگره بین المللی قدس شریف بصورت مجازی در قم گزارشی از  دومین روز کنگره بین المللی قدس شریف بصورت مجازی در قم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گزارشی از  دومین روز کنگره بین المللی قدس شریف بصورت مجازی در قم گزارشی از  دومین روز کنگره بین المللی قدس شریف بصورت مجازی در قم گزارشی از  دومین روز کنگره بین المللی قدس شریف بصورت مجازی در قم گزارشی از  دومین روز کنگره بین المللی قدس شریف بصورت مجازی در قم گزارشی از  دومین روز کنگره بین المللی قدس شریف بصورت مجازی در قم

گزارشی از  دومین روز کنگره بین المللی قدس شریف بصورت مجازی در قم

دومین کنگره بین المللی قدس شریف با حضور ده ها تن از شخصیت های فرهنگی، سیاسی، و دینی جهان به صورت مجازی برگزار شد.

دومین کنگره بین المللی قدس شریف در تاریخ 21 و 22 ماه مبارک رمضان 1442هـ برابر با 4 و 5 ماه می 2021 م با مشارکت بعثه مقام معظم رهبری، مجمع تقریب مذاهب اسلامی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور، مجمع بیداری اسلامی، نیروی قدس، مرکز امور بین الملل سازمان صدا و سیما، جامعة المصطفی العالمیة، آستان قدس رضوی، مجمع دانشگاهیان عراق، مؤسسه کوثر ترکیه، اتحادیه رادیو و تلویزیون های جهان اسلام، کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و بنیاد بین المللی اربعین و با حضور دهها تن از شخصیت های فرهنگی، سیاسی، و دینی جهان به صورت مجازی برگزار شد.


 


آیت الله حسینی بوشهری


فروپاشی اسراییل غاصب نزدیک است


آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، در حاشیه دومین کنگره بین المللی قدس شریف گفت: در سال‌های اخیر جبهه مقاومت، روحیه جدیدی در کالبد نیمه جان حرکت فلسطینیان ایجاد کرده است و از مرحله انتفاضه با تجهیز به موشک حرکت کردند و این حرکت بسیار بزرگی است که در سال های اخیر رقم خورده است.


وی افزود: امید به آزادی قدس در آینده نزدیک هر روز بیشتر شده است و نشانه های فروپاشی این رژیم زودتر از زمان پیش بینی شده در حال نمایان شدن است.


رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: آتش سوی پالایشگاه صهیونیست‌ها، فرود موشک به نزدیکی تاسیسات دیمونا، آتش سوزی در نزدیکی فرودگاهی در اسرائیل نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در آسیب پذیرترین شرایط خود است و معتقدیم اگر اتحاد جبهه مقاومت به شکلی که اتفاق افتاده است، ادامه پیدا کند، شاهد فروپاشی این رژیم غاصب در آینده نزدیک هستیم.



وی ادامه داد: از کانال هایی شنیده‌ایم که کسانی که سرزمین های فلسطینیان را غصب کرده اند چون از آینده و تحولات کنونی احساس آرامش و امینت نمی کنند، در حال بازگشت به کشورهای خود هستند.


رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: رژیم صهیونستی به دلیل قتل عام زنان و کودکان به رژیم کودک کش مشهور شده‌است و متاسفانه این جنایت‌ها به صورت روزانه ادامه دارد.


وی عادی سازی روابط با اسرائیل را اقدامی خیانتکارانه دانست و گفت: مسلمانان پیش از ایجاد غده سرطانی اسرائیل در کنار هم در آرامش زندگی می کردند ولی با یک نقشه استعماری شروع، غربی‌ها به خرید زمین های مسلمانان در فلسطین کردند وبه دلیل عدم آگاهی و بصیرت مسلمانان، بر سرزمین اسلامی و قبله مسلمانان تسلط پیدا کردند.


آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: در سال‌های اخیر معامله قرن توسط رییس جمهور آمریکا مطرح شد و این خیانت دیگری به مردم مظلوم و آواره فلسطین و قبله اول مسلمانان بود.


وی اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیلی را دیگر خیانت سال های اخیر علیه قدس شریف دانست و اظهار کرد: این خیانت‌ها، غم‌های جانکاهی است که متوجه جهان اسلام شده است و به این راحتی نیز نمی شود از آنچه که بر مردم فلسطین گذشته عبور کرد.


رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: در جریان صلح کمپ دیوید و هم در موارد دیگر، برخی از سران کشورهای اسلامی وعربی دچار نوعی خودباختگی شدند و دست ها را به علامت تسلیم در برابر ابرقدرتها بالا بردند و آنچه که بر آنها دیکته کردند امضا کردند و با یک دیپلماسی فرمایشی تمام امتیازات را به دشمن دادند و با این اقدام دشمن را برای ادامه جنایت های خود جسورتر کردند.


وی گفت: عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با اسرائیل، رسوایی و فضاحت  بسیار بزرگی بود که نفاق درونی خود را آشکار کردند و با اعلام رسمی ارتباط  دیپلماتیک با رژیم صهیونسیم برخلاف سفارت قرآن دست دوستی با این رژیم غاصب دراز کردند.


رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این ننگ عادی سازی روابط با رژیم غاصب و جنایتکار اسرائیل هیچ‌گاه از دامن این کشورها پاک نخواهد شد.


آیت الله حسینی بوشهری ضمن قدردانی از علمای جهان اسلام در دفاع تمام قد از مساله فلسطین و قدس و محکومیت رژیم صهیونیستی گفت: باید مراکز پژوهشی فتواها و بیانیه‌های علما و موسسه‌های جهان اسلام که نسبت به مسائل فلسطین دغدغه مند بودند، جمع آوری کنند


 


حجت الاسلام والمسلمین شهریاری


حمایت از فلسطین و قدس شریف؛ یکی از مظاهر رویش وحدت اسلامی


حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ع طی سخنانی در وبینار دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف با بیان اینکه امت اسلامی و جهان اسلام حدود ۷۰ سال است با اندوه و آلامی سخت مواجه است، اظهار داشت: رژیم نژاد پرست و جعلی صهیونیستی با پشتوانه نظام سلطه بخشی از سرزمین امت اسلامی را اشغال و یک ملت را از موطن خود آواره نموده است و با غارت اموال و مایملک آنان با خشن ترین و وحشیانه ترین تجاوزات آنان را از تمامی حقوق انسانی محروم ساخته است و ده‌ها هزار زن و مرد و کودک را به قتل رسانده و میلیون ها نفر از آنان را از وطن مألوف خود بیرون رانده و آنانی که در آن سرزمین مظلوم باقی مانده اند هر روز شاهد یورش و ظلم و ستم این رژیم نژادپرست می باشند.


وی با بیان اینکه نظام استکبار با انواع ترفندها تلاش دارد تا رژیم جعلی صهیونیستی را حفظ نماید، افزود: نظام استکبار با راه انداختن جریان تکفیر به اصلی و فرعی نمودن امور رژیم صهیونیستی، قدس شریف و مسئله فلسطین پرداخت و با ایجاد اختلاف، و جنگ‌های داخلی در بین مسلمانان، و ترویج افراطی گری کژراهه هایی را به نام اسلام و به نام دین ایجاد کرده تا مسئله فلسطین و قدس شریف به فراموشی سپرده شود.



حجت الاسلام والمسلمین شهریاری افزود: همچنین نظام استکبار سعی دارد تا با تحمیل رژیم صهیونیستی به عنوان یک واقعیت به ملت‌های مسلمان، دولت‌های وابسته و زبون را با تطمیع و ارعاب به رغم خواست ملت‌ها به عادی سازی روابط با آن ترغیب نماید. این درحالی است که آموزه های وحیانی قرآن کریم همه ما را از اعتماد و پیوند با دشمنان و ظالمان منع نموده است.


وی اظهار داشت: امروز در پی غفلت‌ها و اختلافات در بین امت اسلامی شاهد گسترش اقدام‌های تجاوزکارانه و تروریستی و خلاف همه موازین و مقررات بین المللی رژیم صهیونیستی هستیم؛ از حمله به نمازگزاران در مسجدالاقصی و قدس شریف و ربایش عناصر خدوم و مؤثر از مردم فلسطین،‌ محاصره ظالمانه مردم شریف غزه و بمباران مناطق غیر نظامی، زندانی‌کردن کودکان و زنان، یورش وحشیانه به اماکن مقدس، همه این شرارت‌ها به پشتوانه دولت ایالات متحده آمریکا و دول غربی انجام می‌گیرد. اما هرگز این اقدام‌ها از تنفر و انزجار امت اسلامی نیست به این رژیم جعلی و حامیان آن نکاسته است. این حمایت‌ها از سویی و فقدان مسؤولیت و خیانت‌های برخی دولت‌های عربی سبب شده است تا ۷۰ سال این فاجعه ادامه یابد. به بیان رهبری انقلاب اسلامی ایران «فاجعه فلسطین از روز اول تاکنون ترکیبی از کشتار، ترور و ویرانگری و غصب و تعرض به مقدسات اسلامی بوده است


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: امروز حمایت از فلسطین و قدس شریف و مقابله با رژیم صهیونیستی به یکی از مظاهر رویش وحدت و انسجام اسلامی می‌باشد.


حجت الاسلام والمسلمین شهریاری تأکید کرد: امام خمینی(ره) با درک درست این واقعیت تلخ و ظرفیت‌های امت اسلامی و فرصت‌های در اختیار آنان، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را برای زنده نگهداشتن قدس شریف و ملت و سرزمین فلسطین «روز جهانی قدس» اعلام کردند که امروز به یک جریان و رسانه پرقدرت در جهان تبدیل شده است.


وی افزود: امت اسلامی رغم همه ناملایمات و فشارهای دولت‌های وابسته و برخی کج‌اندیشان و بایکوت خبری دستگاه‌های رسانه‌ای نظام سلطه، این ضرورت را به خوبی درک و برای حفظ و استمرار آن مجاهدت می‌نماید.


دبیرکل مجمع تقریب تأکید کرد:  اتحاد امت اسلامی و رفع تنازعات و اختلافات بی‌حاصل، مقدمه ضروری دفع شرارت‌های رژیم صهیونیستی و ریشه‌کنی این غده سرطانی از سرزمین‌های اسلامی است و راه حل‌ واقع‌بینانه منطقی و مطابق قوانین بین المللی را طرح ۴ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم تا برای همیشه ناامنی، ترور، تجاوز و آوارگی از منطقه غرب آسیا رخت بربندد.


 


حجت الاسلام والمسلمین رمضانی


فلسطین بحث اسلام، عقلانیت و معنویت بشریت در برابر خودکامگی‌ها است


حجت الاسلام والمسلمین رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در دومین کنگره بین المللی قدس شریف با بیان این که فقه المقاومه باید در حوزه علمیه به خوبی تعریف شود، اظهار داشت: دلیل عقلی بر این موضوع داریم، به یقین وقتی بحث مقاومت در قرآن و روایات بیان می شود، بر این ادعا پافشاری می کند.


وی افزود: مقاومت برای ظلم و ستم و سیطره نیست و مقاومتی که در اسلام تعریف شده بر پایه رحمت و در مقابل خودکامکی است، یعنی این که اسلام هرگز به کشوری حمله نمی کند، اما در دفاع هرگز کوتاه نمی آید و همیشه در مقابل زیاده خواهی ها ایستادگی می کند.


دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان این که عقل حکم می کند اگر می خواهد عزت را در برابر متجاوزان حفظ کند، باید در مقابل آن ها بایستد و مقاومت کند، ادامه داد: اسلام هم بر این مبانی تأکید دارد، مقاومت برای اعتلای اسلام است تا مسلمانان در عزت قرار بگیرند.



وی مقاومت را عین رحمت دانست و گفت: مقاومت برای این است که رحمت الهی در جامعه بشری منتشر شود؛ مقاومت عین اخلاق و عین تحقق اخلاق فردی و اجتماعی است برای اینکه بشریت مورد ظلم و ستم قرار نگیرد، برای این است که عدالت به معنای واقعی در جامعه پیدا شود و به همین دلیل اسلام مقاومت را واجب دانسته است.


حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با تأکید بر این که فلسطینیان باید با رأی خود درباره سرزمین شان تصمیم بگیرند، خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از مصوبات در دفاع از فلسطین نقض شده و شاهد این هستیم که رژیم صهوینستی چقدر به ملت مظلوم فلسطین ظلم می کند و برخی به دنبال عادی سازی روابط با این رژیم مستبد، خودکامه و مستکبر هستند در حالی که از نظر اسلام این عادی سازی حرام است.


وی فلسطین را مسئله اول اسلام عنوان کرد و با بیان این که نباید فلسطین را محدود به یک منطقه بدانیم، بیان داشت: فلسطین بحث اسلام، عقلانیت و معنویت بشریت در برابر خودکامگی‌ها است.


دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: جوامع بین الملل باید رژیم صهیونیستی را با عنوان یک تهدید جدی ببینند؛ امروز این رژیم دارای کلاهک هسته ای است اما کسی مانع آن نمی شود، اما ایران که به دنبال دانش هسته ای است، آن را مورد مواخذه قرار می دهند.


 


شیخ ماهر حمود


پایان رژیم صهیونیستی نزدیک است


شیخ ماهر حمود، رییس اتحادیه علمای مقاومت لبنان در دومین کنگره بین المللی قدس شریف، اظهار داشت: روز قدس اثبات کرد، جوانان فلسطین و همه مجاهدان از اسلحه اشغالگران قوی تر هستند.



وی افزود: نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس، اتفاق تصادفی نبود، بلکه امام خمینی(ره) به خاطر ارتباط ماه رمضان با جهاد و دفاع از فلسطین، این روز را روز جهانی قدس نامید.


رییس اتحادیه علمای مقاومت لبنان با بیان این که به برکت این حرکت ها، انتفاضه فلسطین ادامه خواهد داشت، ادامه داد: جوانان فلسطینی با همین انتفاضه ها، فلسطین را زنده نگه داشته اند.


وی جایگاه قدس را بسیار بالاتر از سخنرانی دانست و با تأکید بر این که نباید در مورد این مسئله تنها به مواضع گفتاری اکتفا کنیم، بیان داشت: این قدس است که به همه چیز ارزش می دهد، سرزمین قدس به آتشی تبدیل شده که در دامن اشغالگران افتاده است.


شیخ ماهر حمود خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر شاهد حملات موشکی به دیمونا بودیم و این نشان از این دارد که پایان رژیم صهیونیستی نزدیک است؛ البته رژیم اشغالگرا اسرائیل هم به این نتیجه رسیده که به پایان نزدیک شده است.


وی افزود: در تورات نیز آمده است که اسرائیل بالاخره شکست خواهد خورد، زیرا حق با مسلمانان و مردم فلسطین است و در هیم راستا خداوند در قرآن فرموده است: «پیامبر را انکار را می کنند در حالی که آن را می شناسند، خواهید دید عاقبت مکذبین چه خواهد شد».


رییس اتحادیه علمای مقاومت لبنان با بیان این که در فلسطین هر روز، روز قدس است، ادامه داد: اما ما در ماه رمضان به اشغالگران صهیونیستی اعلام می کنیم که پایان عمر شما نزدیک است و وعده الهی حتما محقق خواهد شد.


 


شیخ خالد ملا


روز قدس، روز احیای مسأله فلسطین است


شیخ خالد ملا رییس جماعت علمای عراق 15 اردیبهشت 1400 در دومین کنگره بین المللی قدس شریف، اظهار داشت: هدف از اعلام روز قدس توجه به آرمان فلسطین و نجات مردم مظلوم بود و امام خمینی(ره) با اعلام روز قدس، تمام امت اسلامی را مخاطب خود قرار داد.



وی افزود: تحت رهبری آیت الله خامنه‌ای باید روز قدس، روزی برای مقاومت و بیداری امت اسلامی باشد.


رییس جماعت علمای عراق افزود: روز قدس روز یادآوری این موضوع است که باید حقوق ملت فلسطین را احیا کرد و در این زمینه وحدت امت اسلامی ضروری است.


 


سید هاشم صفی الدین


روز قدس روز احیای ارزش ها است


معاون فرهنگی حزب الله در دومین کنگره بین المللی قدس شریف، اظهار داشت: روز قدس روز احیای ارزش ها است.


وی با بیان این که مسئله قدس یک مسئله جهانی است و به همه جهانیان مرتبط می شود، افزود: همه باید از فلسطین دفاع کنند و نباید فلسطین را یک مسئله منطقه ای و یا قومی ببینیم.



معاون فرهنگی حزب الله ادامه داد: حقایق این را نشان می دهد که پیروزی فلسطین بسیار نزدیک شده است و باید این حمایت ها ادامه داشته باشد و تنها راه پیروزی، مقاومت است؛ مقاومت هم شامل مقاومت انسانی و هم مسلحانه است.


وی با بیان این که امروز دشمن تنها زبان سلاح را می فهمد و حمایت با سلاح و حمایت با زبان هر دو لازم و ملزوم همدیگر هستند، خاطرنشان کرد: برای آزادی قدس، شهدای زیادی داده ایم و معتقدیم شهید حاج قاسم و ابومهدی المهندس زندگی خود را در راه آزادی قدس صرف کرده اند.


سید صفی الدین تصریح کرد: هر چه در این راه شهید بدهیم، راهمان به قدس نزدیک تر خواهد شد؛ امروز در نزدیک ترین زمان و مکان به قدس هستیم، زیرا اعتقادات ما شکست ناپذیر است.


وی با بیان این که همه اقدامات دشمنان همچون معامله قدس برای پایان دادن روز قدس بود، ولی به نتیجه نرسید، گفت: این توطئه ها همه خنثی شدند، همه توطئه گران از بین رفته اند و این قدس است که باقی مانده است.


معاون فرهنگی حزب الله بیان داشت: انتقاضه فلسطین بر این مسئله تاکید می کند که قدس همچنان در وجدان انسان ها باقی مانده است و روز پیشروی به قدس فراخواهد رسید و این وعده قطعی الهی است.


وی در پایان افزود: همه تلاش هایی که دشمنان برای تفرقه انجام داده اند به شکست خواهد خورد، زیرا به مقاومت معتقدیم و همه پشت سر رهبری ایستاده ایم.



بیانیه دومین کنگره بین المللی قدس شریف


ستاد برگزاری این کنگره از  مساعی و تلاش های ریاست محترم کنگره حضرت آیت الله اعرافی و علما و اندیشمندان معزز و ارائه دهندگان مقالات از کشورهای مختلف و نیز اصحاب رسانه و صداوسیما به ویژه اتحادیه رادیو و تلویزیون های جهان اسلام، و همچنین عناصر خدوم که در برگزاری و ارائه سخنرانی ها و پوشش رسانه ای این کنگره سهم بسزایی داشتند تقدیر و تشکر می کند.


کمیته های تخصصی ستاد با جمع بندی سخنرانی های ارائه شده از سوی شخصیت ها و اندیشمندان و فرهیختگان از 23 کشورجهان، محورهای زیر را به عنوان چکیده و عصاره مباحث ایشان اعلام می دارد:


1. شرکت کنندگان در دومین کنگره بین المللی قدس شریف با تجدید عهد و پیمان با آرمان های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله) تمام مساعی و همت خود را در جهت اجرای اندیشه ها و رهنمودهای ایشان برای احیای امر قدس شریف و بازگرداندن فلسطین مظلوم به امت اسلامی بکار خواهد بست.


2. قدس شریف و فلسطین و مسجد الأقصی اصلی ترین و مهم ترین و از  راهبردی ترین مسائل جهان اسلام می باشد و همواره باید مورد اهتمام و توجه همه علما و اندیشمندان جهان اسلام قرار گیرد.


3. نظام سلطه و استکبار در تلاش است تا با ایجاد شکاف و اختلاف میان امت اسلامی و طرح مسائل حاشیه ای و فعال سازی تروریست های دست ساخته خود مانند داعش و القاعده به جابجایی مسائل اصلی جهان اسلام و اولویت ها پرداخته تا اذهان امت اسلامی از مسأله قدس و فلسطین غافل گردد. لهذا از نخبگان امت اسلامی و آزادگان جهان تقاضا داریم با هوشیاری این ترفندهای استکبار را رصد نموده و با تبیین ابعاد این توطئه به تقویت اتحاد امت اسلامی اهتمام ورزند.


4.فرصت های مهم و بزرگ اسلامی در جهان مانند مراسم حج تمتع و اربعین حسینی برای همه فعالان عرصه فرهنگ و هنر و رسانه و علما و اندیشمندان جهان اسلام ظرفیت مغتنمی است که باید از آن برای بیداری امت اسلامی و بیان مظالم و ستم های رژیم غاصب صهیونیستی و مظلومیت مردم فلسطین به شایستگی استفاده کنند.


5.دولت استکباری آمریکا به عنوان شریک اصلی ظلم و ستم و تجاوز رژیم صهیونیستی در تلاش است تا این رژیم جعلی متجاوز را به عنوان یک واقعیت بر جهان اسلام تحمیل نماید و برای این مقصود رژیم های وابسته و جدای از ملت های مسلمان و ژاندارم های منافع غرب را وادار به عادی سازی روابط با رژیم نژاد پرست، غاصب و جعلی اسرائیل نموده است. ملت های مسلمان هیچ گاه این روابط و اقدام های ذلت بار و ننگین رژیم های مرتجع و وابسته را به رسمیت نشناخته و با تمام وجود تنفر و انزجار خود را از این اقدام های بزدلانه و خائنانه و همچنین از رژیم صهیونیستی اعلام می دارند.


6. نقض مکرر و مداوم حقوق انسانی میلیون ها فلسطینی در سرزمین مادری شان از سوی رژیم جعلی و نژاد پرست اسرائیل در برابر دیدگان مجامع و سازمان های حقوق بشری و بین المللی و مدعیان آزادی و حقوق بشر در حال انجام است. ربایش و حبس فرزندان و کودکان و زنان بی گناه، هجوم به مراکز مذهبی و نماز گزاران در مسجد الاقصی و قدس شریف، تصاحب خانه های مردم و تخریب آنان، آواره نمودن میلیون ها انسان، قتل و غارت و عدم رعایت کمترین حقوق زندانیان و اسیران مظلوم ملت فلسطین، مصادیقی از صدها نمونه ظلم و ستم آشکار این رژیم سفاک می باشد.


شرکت کنندگان در این کنگره از مجامع بین المللی و سازمان های حقوق بشری درخواست فوری و قاطع دارند که ضمن محکوم نمودن این جنایات ضدبشری و سبعانه، با اقدام های مناسب و پیشگیرانه با این تعدیات و تجاوزات مقابله کنند.


7. شرکت کنندگان در کنگره از محور مقاومت اسلامی در جهان اسلام به ویژه سرزمین فلسطین در مقابله با تجاوزات و نیز احیای حقوق مردم مظلوم و پایداری و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی حمایت نموده و تنها راه نجات فلسطین و آزادی قدس شریف را مقاومت و مبارزه می داند.


8. رفع محاصره نوار غزه و ملت فلسطین خواست همه امت اسلامی و مسئولیت مهم دولت های اسلامی و نهادهای بین المللی است که کوتاهی در این امر پذیرفته نیست و آنان مسئول همه آلام و رنج های ملت فلسطین خواهند بود.


9. بیت المقدس را پایتخت همیشگی و غیرقابل تغییر فلسطین دانسته و هر نوع تغییر و دستکاری در جغرافیای سیاسی و فرهنگی آن را شدیداً محکوم می کنیم.


10.حضور غیرقانونی نیروهای تروریستی آمریکا در کشورهای منطقه  را که به منظور حمایت از رژیم رو به افول و جعلی اسرائیل و دفاع از آن می باشد، تجاوز به سرزمین های اسلامی و خلاف مقررات بین المللی دانسته، خواهان برچیده شدن همه پایگاه های تروریستی آمریکا در منطقه می باشیم.


در پایان با درود بر روح بلند و پرفتوح امام خمینی (قدس سره الشریف)، بنیانگذار جمهوری اسلامی، احیاگر مقاومت اسلامی و پایه گذار روز جهانی قدس از مواضع حضرت آیت الله خامنه ای، پرچم دار مقاومت اسلامی و طلایه دار مبارزه با رژیم جعلی اسرائیل، حمایت نموده و با ارواح پاک و بلند شهدای مقاومت خصوصاً رهبران شهید مقاومت، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج ابومهدی المهندس پیمان می بندیم که با حمایت از آرمان های قدس شریف، ادامه دهنده راه نورانی آنان تا آزادی قدس شریف، مسجد الاقصی و فلسطین عزیز باشیم.




نظرات کاربران