جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برگزار شد جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برگزار شد جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برگزار شد جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برگزار شد جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برگزار شد جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برگزار شد جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برگزار شد

جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برگزار شد

جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج ، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.


در این نشست آقای اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت، با اشاره به  تجربه برگزاری عمره مفرده در شرایط کرونا در عربستان از بررسی های انجام شده در خصوص امکان برگزاری حج ۱۴۰۰ و آمادگی های این سازمان برای اعزام زائران به عربستان در صورت اعلام سهمیه از سوی کشور میزبان گزارشی ارائه کرد .


آقای علی‌رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت نیز گفت: این سازمان با اعلام رسمی موضع عربستان ، در حیطه وظایف ذاتی خود راهکارهای مناسب را به خدمت خواهد گرفت تا به رسالت و مأموریت‌های خود در حوزه حج عمل کند.


درادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب تاکید کرد: در شرایط کنونی مجموعه حج و زیارت  باید پیش بینی ها و سناریوهای مختلف را برای اعزام با حفظ عزت و کرامت زائران برنامه ریزی کند.


دراین جلسه همچنین حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری درباره رویدادها و تحولات غرب آسیا و دکتر سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت درباره آمادگی های این مرکز برای تامین امکانات ، داروها و تزریق واکسن به  زائران  در صورت برگزاری حج گزارش دادند.


برپایه این گزارش، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ابتدای این جلسه حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را محکوم کرد و با بیان اینکه امروز جنایت پیشگان صهیونیست خون ملت فلسطین را به زمین می ریزند، اظهار داشت: صاحبان اصلی فلسطین به جرم اینکه مالک آن سرزمین هستند و از حق خود دفاع می کنند ولی حامی ندارند توسط نیروهای اشغالگر مظلومانه شهید و زخمی می شوند


حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه برخی از کشورهای عربی با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به آرمان فلسطین خیانت کردند، افزود: این کشورها که با پیروی نکردن از آموزه های انسانی و دینی،  به ملت فلسطین خیانت و به دشمنان اسلام خدمت می کنند باید بدانند سنت الهی است که وارثان زمین صالحان هستند و اشغالگران از بین خواهند رفت.


وی اضافه کرد: روزهای سختی بر امت اسلامی می گذرد و ما در مقابل آزمون سختی قرار داریم و در چنین شرایطی باید به وظایف خود به خوبی عمل کنیم  و توجه داشته باشیم  ستم پیشگان زیادی درطول تاریخ بوده اند که جز لعن و نفرین چیزی برای آنان باقی نمانده و ریشه شان خشکیده است.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و آن را برای مردم کشورمان و کسانی که خود را کاندیدا کرده اند آزمون و درس عبرت دانست.


وی تصریح کرد: برخی افراد که تا دیروز شعار خدمت می دادند و امروز شعار دیگری می دهند از راه امام  راحل قدس سره و رهبری معظم دام ظله فاصله گرفته اند برای همه درس است که در تاریخ نمونه های مشابهی بوده اند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران