نامه سرگشاده ائمه جمعه ایران به علمای جهان اسلام؛
به داد مظلومان فلسطین برسید نامه سرگشاده ائمه جمعه ایران به علمای جهان اسلام؛
به داد مظلومان فلسطین برسید نامه سرگشاده ائمه جمعه ایران به علمای جهان اسلام؛
به داد مظلومان فلسطین برسید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نامه سرگشاده ائمه جمعه ایران به علمای جهان اسلام؛
به داد مظلومان فلسطین برسید نامه سرگشاده ائمه جمعه ایران به علمای جهان اسلام؛
به داد مظلومان فلسطین برسید نامه سرگشاده ائمه جمعه ایران به علمای جهان اسلام؛
به داد مظلومان فلسطین برسید نامه سرگشاده ائمه جمعه ایران به علمای جهان اسلام؛
به داد مظلومان فلسطین برسید نامه سرگشاده ائمه جمعه ایران به علمای جهان اسلام؛
به داد مظلومان فلسطین برسید

نامه سرگشاده ائمه جمعه ایران به علمای جهان اسلام؛
به داد مظلومان فلسطین برسید

ائمه جمعه ایران اسلامی انتظار دارند که سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه بین المجالس اسلامی، باتشکیل اجلاس مجازی فوری، راهکارهای حمایت عملی و امداد رسانی فوری به مردم مظلوم و مقاوم فلسطین را بررسی و پیگیری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، ائمه جمعه جمهوری اسلامی ایران ضمن حمایت از مردم ستمدیده و مظلوم فلسطین اشغالی، در محکوم کردن تعرض وحشیانه رژیم ظالم و سفاک صهیونیستی در نامه‌ای سرگشاده‌ خطاب به ائمه جمعه جهان اسلام که حاوی چهار محور اصلی: مطالبه اعزام فوری تیم های پزشکی و درمانی به مناطق آسیب دیده غزه مظلوم، اعلام انزجار و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در خطبه های نماز جمعه، مطالبه تأسیس صندوق امداد و حمایت، تحت نظارت اتحادیه بین المجالس اسلامی با هدف بازسازی زیرساخت‌های مورد حمله قرار گرفت و مطالبه تشکیل اجلاس موازی سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه بین‌المجالس اسلامی با موضوع فلسطین، خواستار محکومیت و اخراج هرچه سریع‌تر رژیم کودک‌کش صهیونیستی از سرزمین‌های اشغالی و آزادی قدس شریف شدند.


متن نامه به شرح ذیل است:


بسم الله الرحمن الرحیم


اِن تَنصُرواللهَ یَنصُرکم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم


محضر شریف ائمه محترم جمعه و جماعات جهان اسلام (دام اعزازهم)


سلام علیکم و رحمه الله


باتقدیم احترام و تمنای قبولی عبادت و بندگی خالصانه شما به درگاه حضرت رب العالمین در رمضان الکریم و آرزوی شوکت و عظمت برای ملتهای مسلمان جهان و شما عالمان بزرگوار که صدای رسای عزت و عظمت و سفیران غربت و مظلومیت محرومان و مظلومان هستید.


سروران عزیز و مکرم؛


نیک می‌دانید که " ارض مقدس" فلسطین و مسجد"الاقصی"  که مفتخر به ندای آسمانی " بارکنا حوله" است، پس از سال‌ها غربت و تنهایی و مقاومت در برابر  جنایات و تخریب و بیرحمی دشمن و تحمل رنج آور تفرقه و سکوت و تطبیع و بی عملی مسلمین و نخبگان و دولتمردان بلاد اسلامی؛  این روزها در شرایطی حساس و سرنوشت ساز به سر میبرد.


از سویی جنایات و ددمنشی های اشغالگران صهیونیست، مردم بی‌پناه، به‌ویژه بانوان وکودکان مظلوم و بیگناه و زیرساخت‌ها و ابنیه عمومی و خصوصی غزه قهرمان را هدف گرفته و قلوب همه احرار را در سراسر جهان آزرده است و از دیگر سو، حماسه مقاومت و استقامت مجاهدان سرافراز سرزمین مقدس پیامبران و پایداری قهرمانانه و وحدت کم نظیر و بهم پیوسته مناطق قدس شریف، کرانه غربی و غزه، دل‌ها و جان‌ها را سرشار از غرور و حماسه مقدس کرده است. سکوت جوامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر  در برابرحملات بیرحمانه غاصبان خبیث قدس و بی اعتنایی آنان، اگر چه جای تعجب ندارد، اما موجب تأسف بسیار است.


تعجب صدچندان اما؛ از برخی دولت‌ها و سازمان ها و مجامع بین المللی اسلامی است که در برابر این جنایات و قساوت‌های بی‌نظیر، به صدور بیانیه هایی خنثی و تأسف لسانی اکتفا کرده و از هرگونه اقدام مؤثر و عملی برای پایان این جنگ افروزی‌های غاصبان قدس و فلسطین، دریغ ورزیده‌اند.


مسئله فلسطین، موضوع اول و اصلی جهان اسلام


این درحالی است که مسئله فلسطین، موضوع اولی و اصلی جهان اسلام است که به هیچ قیمتی نباید به بوته فراموشی و کم توجهی سپرده شود.فلسطین، قصه پرغصه جهان اسلام و اولین دستور کار جهادی همه مسلمانان جهان، به‌ویژه علمای متعهد بلاد اسلامی است که باید به‌عنوان یک مطالبه فراگیر و دائمی در قالبهای متنوع و فرصت‌های مختلف مطرح گردد.


 آزادی قدس و اخراج ذلت بار صهیونیست های غاصب و سپردن سرنوشت این کشور عزیز به دست انتخاب همگانی مردم این سرزمین، چنانکه رهبر حکیم انقلاب اسلامی، امام سیدعلی خامنه ای فرموده‌اند؛ می‌تواند و باید به عنوان محور وحدت و هم افزایی جهان اسلام و علمای بلاد و مشاعل هدایت ناس، مطرح شده و موجب تحول و دگرگونی موازنه اقتدار، به نفع کشورهای اسلامی گردد. تمام هراس استکبار جهانی نیز از روز جهانی قدس، این یادگار امام خمینی کبیر، به‌همین دلیل است.


اعلام انزجار و محکومیت لسانی و عملی درخطبه‌های نمازجمعه


ما ائمه جمعه ایران اسلامی، ضمن محکومیت جنایات کم سابقه دشمنان عزت و عظمت مسلمانان و تقبیح حمایت آمریکا و استکبار جهانی از آن، مراتب حمایت همه جانبه علمای دینی و مردم مقاوم ایران را از مردم عزیز و شریف فلسطین و جهاد یکپارچه و متلاحِم آنان و مجاهدان سرافراز مقاومت اسلامی آن دیار مبارک اعلام کرده و همه شما عزیزان را به اعلام انزجار و محکومیت لسانی و عملی درخطبه‌های نمازجمعه و در همه فرصت‌های ممکن، دعوت می‌کنیم و بر این باوریم که نصرت مردم مسلمان فلسطین مصداق بارز نصرت دین خدااست.


اعزام فوری تیم‌های پزشکی و درمانی


از شما عزیزان درخواست داریم که بیایید یکصدا و متحد، از مردم آزادیخواه جهان و مجامع بین‌الملل اسلامی بخواهیم تا شرایط را برای ارسال کمک‌های فوریِ بشردوستانه و اعزام تیم‌های پزشکی و درمانی و امداد، به‌ویژه درشرایط دشوار گسترش بیماری همه‌گیر کرونا به این سرزمین رنج‌دیده و قامت افراشته، فراهم سازند. همچنین شایسته می‌دانیم شرایطی فراهم گردد تا بیمارستان‌های کشورهای اسلامی، آماده پذیرایی و درمان مجروحان مظلوم بمبارانها و موشک باران‌های دشمن صهیونیستی باشند.


 تأسیس "صندوق امداد و حمایت " بازسازی سریع زیرساخت‌های اصلی فلسطین


ائمه جمعه ایران اسلامی پیشنهاد می‌کنند؛ با پایان یافتن حملات و تجاوزات ددمنشانه و غیرانسانی رژیم کودک‌کش صهیونیستی و با استقامت و پایداری رزمندگان پیروز و همیشه قهرمان ملت فلسطین و ناکامی قریب الوقوع دشمن صهیونیستی، امکان بازسازی سریع زیرساختهای اصلی فلسطین و جبران صدمات و خسارات وارده از طریق تأسیس "صندوق امداد و حمایت " ، تحت نظارت اتحادیه بین المجالس اسلامی، فراهم گردد.


ائمه جمعه ایران اسلامی انتظار دارند که سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه بین المجالس اسلامی، باتشکیل اجلاس مجازی فوری، راهکارهای حمایت عملی و امداد رسانی فوری به مردم مظلوم و مقاوم فلسطین را بررسی و پیگیری کنند. دیر نیست زمانی که امت مسلمان و ملت‌های آزاده دنیا با بیداری جهانی و مقاومت جهانی طومار مستکبران عالم را در هم بپیچند و محیط زندگی انسان را از دشمنان بشریت پاک کنند.


اِنَّهم یَرونَهُ بعیداً و نَراهُ قَریباً.


والسلام علیکم و علی عبادالله الصالحین


ائمه جمعه ایران اسلامی




مطالب مرتبط

نظرات کاربران