جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه و سازمان حج در مرقد مطهر امام امت(قدس سره)

جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در مرقد مطهر امام خمینی (قدس سره) برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج ، بمناسبت گرامیداشت ایام ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در جوار مرقد مطهر امام خمینی (قدس سره) تشکیل شد.


درابتدای این نشست آقای علی رضا رشیدیان با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص حج 1400 در آستانه فرا رسیدن  ماه ذی القعده ، اظهار داشت: کشورهای اسلامی همچنان در انتظارند تا عربستان تکلیف حج آینده را مشخص کند و سازمان حج و زیارت نیز بر اساس وظیفه ذاتی خود پیگیراین موضوع است.


رئیس سازمان حج و زیارت افزود: زمان به سرعت در حال گذر است و ما منتظریم تا مسئولان کشورعربستان اعلام کنند که درچه سطحی توانایی برگزاری مراسم حج را دارند.


درادامه این جلسه آقای اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت، از   بررسی های انجام شده در خصوص پروتکل ها و دستورالعمل های منتشر شده  از طرف کشور میزبان درباره حضور زائران در عمره مفرده در شرایط کرونا و پیش بینی ها در مورد حج 1400 گزارش داد و با اشاره به آمار اعلام شده درباره شیوع کرونا درعربستان اظهار داشت: بیشترین تعداد مبتلایان به این بیماری درمکه مکرمه گزارش شده است.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز تاکید کرد: ابهاماتی که در این بررسی ها مشخص شده است جمع بندی و با رعایت مناسک فقه شیعه در حج و عمره به کشور میزبان منعکس شود تا دربازنگری ها بویژه در دو نرم افزار اعتمرنا و توکلنا مورد توجه قرار گیرد. 


حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین برلزوم توجه به تحقق برنامه ریزی های انجام شده درسطح کشوربمناسبت فرارسیدن هفته حج (اول الی هفتم ذی القعده- بیست و دوم الی بیست وهشتم خرداد ماه) تاکید کرد و خواستاربهره گیری از فرصت فضای مجازی برای یادآوری جایگاه حج و زیارت خانه خدا و حرم رسول اکرم (ص) در میان زائران و علاقه مندان به خاندان نبوت شد.


برپایه این گزارش، نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت درابتدای این جلسه طی سخنانی با بزرگداشت سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی(قدس سره) و یوم الله 15 خرداد و تقارن آن با سالروزشهادت امام صادق(ع) ، به تبیین نقش بی بدیل امام امت درعصرحاضر پرداخت.


حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه جوامع اسلامی و بشری بدهکار امام راحل هستند، راهنمائی ها، حکمت ها، سیره و منش امام خمینی را برای همه انسان های جهان درس آموز دانست.


وی با اشاره به وجود رهبران تک بعدی و چند بعدی در جوامع انسانی گفت: به لطف خداوند از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ، جمهوری اسلامی ایران از رهبران جامع برخوردار بوده وهست.


وی نمونه هایی از توجه امام به ابعاد فردی، خانوادگی، کشوری و بین المللی را یادآور شد و خاطر نشان کرد: ملاک امام امت؛ حق بود، ایشان به مردم عشق می ورزید وبه همه اقشار توجه داشت.


حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: اگر رژیم صهیونیستی با کشیدن دیوار خود را محصورمی کند ازهدایت های امام امت و راهنمایی های مقام معظم رهبری است و امروز با الطاف الهی و این راهنمایی ها پیروزی ازآن نیروهای مقاومت فلسطین درسرزمین های اشغالی است.


وی در پایان سخنان خود به انتخابات پیش رو اشاره کرد و مردم را به حضور در پای صندوق های رای برای انتخاب فردی شایسته بعنوان شخصیت دوم کشور فراخواند و گفت: این فرد باید از اخلاق ، منش ، علم ، دانش و دیگر صفات لازم برای قرار گرفتن در این جایگاه برخوردار باشد.


این گزارش حاکیست ، در پایان این نشست حجت الاسلام و المسلمین نواب و آقای  رشیدیان به همراه جمعی از معاونین و مدیران بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت  با حضوردرمرقد مطهر حضرت امام خمینی(قدس سره) با آرمان‌های بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.


مسئولان حج و زیارت با قرائت فاتحه و نثارگل ضمن ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی برعهد و پیمان خود با آرمان‌های والای امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهدا دوباره تاکید کردند.


حاضران دراین مراسم همچنین نماز ظهر و عصر را در جوار مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به امامت نماینده ولی فقیه در امور حج و  زیارت اقامه کردند.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران