اندونزی حج را لغو کرد اندونزی حج را لغو کرد اندونزی حج را لغو کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اندونزی حج را لغو کرد اندونزی حج را لغو کرد اندونزی حج را لغو کرد اندونزی حج را لغو کرد اندونزی حج را لغو کرد

اندونزی حج را لغو کرد

بزرگترین کشور جهان با اکثریت جمعیت مسلمان اعلام کرد: برای دومین سال پیاپی به سبب شیوع ویروس کرونا، هیچ زائری را برای حضور مراسم حج به عربستان اعزام نمی کند.

به گزارش خبرگزاری ها، «یاکوت کولیل کوماس» وزیر امور مذهبی اندونزی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: به سبب شیوع ویروس کرونا و در راستای حفظ سلامت زائران، دولت این کشور امسال اجازه حضور زائران اندونزیایی را در مراسم حج نخواهد داد.


وی گفت: کشور عربستان سعودی تاکنون هیچ دسترسی به حج ایجاد نکرده است و نه تنها اندونزی بلکه هیچ کشوری نیز سهمیه ای برای حج ۲۰۲۱ میلادی دریافت نکرده، چرا که هیچ تفاهمنامه ای نیز هنوز به امضاء نرسیده است. زائران اندونزیایی که امسال برای حضور در مراسم حج هزینه پرداخت کرده اند در سال آینده به حج اعزام خواهند شد.


اندونزی ازبزرگترین کشورهای اسلامی است که به تنهایی ۱۲٫۷٪ از مسلمانان جهان را در خود جای داده است. پاکستان و هند که دومین و سومین کشورهای جهان با بیشترین جمعیت مسلمان نشین هستند، نیز اعلام کرده اند تاکنون تصمیمی درباره حج امسال نگرفته اند و منتظر اعلام نظر مسئولان عربستانی هستند.


عربستان سعودی سال گذشته حضور زائران خارجی را در مراسم حج برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع اعلام کرد و به صورت محدود و نمادین  شهروندان و ساکنان عربستان، مناسک حج را به جا آوردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران