میزبانی حرم امام رضا(ع) از زائران غیرمسلمان

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: در دهه کرامت، حرم مطهر امام رضا(ع) برای نخستین بار میزبان زائران غیرایرانی از ادیان غیراسلامی خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد روز پنجشنبه (20 خرداد ماه) در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در دهه کرامت برای زائران اردو، عرب و آذری‌زبان هم برنامه‌های مختلفی اجرا خواهد شد و در برنامه‌های این دهه به نیاز مخاطبان در رده های مختلف سنی و اقشار مختلف توجه ویژه ای شده است.


وی اظهار داشت: در مجموع در این دهه ۱۳ کارویژه داریم که جشن های لبیک یا امام از جمله آنها است. این جشن ها از شب ولادت حضرت معصومه(س)، قبل از نماز مغرب آغاز می‌شود. همچنین در طول این دهه پویش بین المللی "به لطف امام" با محور مواسات و کمک همدلانه به نیازمندان فعال است.


معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، برگزاری محفل قرائت قرآن، سرود و شعر را از دیگر برنامه‌های این دهه برشمرد و افزود: با توجه به فراوانی مخاطبان کودک، برای نخستین بار امسال در هر شب یک کودک دکلمه‌خوانی می‌کند.


حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: سخنرانی و مداحی، ویژه برنامه دختران تمدن ساز و گلباران و عرض ارادت دختران و بانوان تمدن ساز به ساحت مقدس امام رضا(ع) و ویژه برنامه گرامیداشت چهلمین روز شهدای مکتب سیدالشهدای کابل از دیگر برنامه های دهه کرامت خواهد بود.


وی ادامه داد: ویژه برنامه رسم دعبل و افتتاح رسمی رواق دعبل، فراخوان نخستین جشنواره بین المللی شعر رضوی و دیدار شاعران آیینی با تولیت آستان قدس،  برگزاری ۲ محفل بین المللی شعر با حضور شاعران آیینی از دیگر برنامه هایی است که در این دهه برگزار می شود.


وی گفت: در شب میلاد امام رضا(ع) هم توسل جهانی به امام رضا(ع) با استفاده از همه ظرفیتهای رسانه ملی و فضای مجازی برگزار خواهد شد.


معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: تببین و تعمیق فرهنگ زیارت، گسترش معارف امام هشتم(ع)، توجه به مساله فلسطین، حمایت فرهنگی از جبهه مقاومت، مکتب حاج قاسم سلیمانی و جریان استکبارستیزی و توجه به موضوع انتخابات با تاکید بر حضور حداکثری، توجه به رعایت الزامات بهداشتی در شرایط کرونایی در همه برنامه ها مورد نظر است.




نظرات کاربران