بازدید از بزرگترین هتل محل استقرار زائران ایرانی در مکه

سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت برای دیدار و گفتگو با زائران هتل‌ ورقان النوربزرگترین هتل محل اسکان زائران ایرانی درمکه عازم این هتل شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب به محض ورود به لابی هتل ورقان النور، ترجیح داد راهی محل استقرار تیم پزشکی شود تا از نزدیک در جریان نحوه ارائه خدمات درمانی به زائران خانه خدا قرار گیرد.


با ورود به طبقه موردنظر و شنیدن اظهارات چند تن از زائران بیمار، یکی از پزشکان توضیح داد که روزانه بین 150 تا 200 نفربه 6 مطب که به صورت 24 ، 16 و 8 ساعته فعالیت دارند مراجعه می کنند و خدمات پزشکی و دارویی به زائران ارائه می شود.



سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت سپس به سمت سالن غذاخوری خانم‌ها و آقایان رفتند. این هتل با توجه به اینکه نزدیک به شش هزار زائر را در خود جای داده است چند سالن غذاخوری دارد ولی با این حال کمتر صندلی خالی به چشم می خورد. نیروهای بومی بلافاصله پس از اینکه گروهی از زائران غذای خود را میل کرده و از سالن خارج می شدند نسبت به آماده سازی میزها برای استقبال از زائران تازه وارد اقدام می کردند.



درسالن غذاخوری بانوان و آقایان با توجه به ازدحامی که وجود داشت هر جمعی که متوجه حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت می شدند به نشانه احترام از روی صندلی نیم‌خیزشده و برای سلامتی آقا امام زمان (عج) و قدردانی از مسئولین کشورمان که زمینه این سفر را فراهم کردند، صلوات می فرستادند.


سرپرست حجاج ایرانی از همه زائران تقدیر و تشکرمی کرد و به آنها زیارت قبول میگفت و ابراز امیداری کرد که این سفر معنوی قسمت فرزندانشان نیز بشود.



چند زائرعرب زبان اهل خوزستان نیز که در میانه راه خود را به  حجت الاسلام والمسلمین نواب رسانده بودند ضمن تقدیر از تلاش هایی که برای فراهم کردن زمینه عبادت و زیارت آنها صورت می گیرد به ایشان ‌گفتند خدمات خوب است و خداوند شما را یاری دهد. این زائران برای حفظ خاطرات خود از این سفر دور سرپرست حجاج ایرانی را گرفته و گوشی بدست عکس یادگاری با نماینده ولی فقیه گرفتند.



بر پایه این گزارش، کاروان های متعددی از شهرهای مختلف در این هتل در کنار هم حضور دارند. خوزستانی، آذربایجانی،اصفهانی، مازندرانی ، مشهدی  و تهرانی  که تقریبا نکات و نقطه نظرات شان یکسان بود، اسراف درغذا، کمبود آسانسور در ساعات مراجعه به غذاخوری، تفاوت قیمت هزینه سفر و فضای اطاق ها.


سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت هم با توجه به حجم زائر موجود در این هتل بیش از زمان معمول بازدید ها وقت گذاشتند و با حوصله به پرسش های زائران پاسخ داده و تصریح کردند که با وجود دستورالعمل های کشور میزبان برای اسکان در هتل ها، سازمان حج و زیارت از تعداد مصوب هم حداقل 10 درصد کمتر زائران را اسکان می دهد.



رئیس سازمان حج و زیارت نیز در توضیح دلایل تفاوت قیمت هزینه سفرعنوان کرد: تفاوت قیمت ها به دلیل سال ثبت نام و پرداخت هزینه، خدمات و کیفیت هتل‌ها و ایستگاه پروازی بوده است.


خانم دکتر میرهاشمی زائر تهرانی هم که دانشگاهی است  درخواست داشت طول سفر کاهش یابد چرا که بخشی از زائران مسئولیت هایی را بعهده دارند و باید سریعتربه کشور بازگردند.



نماینده ولی فقیه نیز دراین ارتباط به محدودیت های شرکت هواپیمایی ایران ایر ومحدودیت هایی که از طرف کشور میزبان در مورد پروازها وجود دارد اشاره کرد ولی با این حال نوید داد با تلاش هایی که صورت گرفته است  چند روزی از طول سفر کاهش و در جهت تسریع بازگشت حجاج همچنان تلاش ها ادامه یابد.


هنگام بازگشت است و برخی از زائران تا درب ورودی هتل مسئولان را همراهی و بدرقه کردند.


حضور و رسیدگی و بررسی مشکلات در هتل ورقان النور بیش اززمان تعیین شده، بطول انجامید.


مجید درزی مدیر مجموعه می گوید ورقان النور شامل دو برج 20 و 18 طبقه با 1494 اطاق است و نزدیک به شش هزار زائرایرانی در قالب 37 کاروان از 13 استان در آن اسکان دارند. وی می گوید این هتل نوساز و از امکانات بسیار خوبی برخوردار است و با توجه به این حجم جمعیت و وجود دهها آسانسور و چندین سالن غذاخوری و تلاشی که از سوی خادمان ضیوف الرحمان صورت می گیرد قطعا در ساعاتی از روز مشکل کمبود آسانسور و سرویس دهی در غذاخوری ها بروز خواهد کرد.