سازمان ملل: دو میلیون فلسطینی در غزه درگیر تأمین نیازهای اولیه هستند سازمان ملل: دو میلیون فلسطینی در غزه درگیر تأمین نیازهای اولیه هستند سازمان ملل: دو میلیون فلسطینی در غزه درگیر تأمین نیازهای اولیه هستند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سازمان ملل: دو میلیون فلسطینی در غزه درگیر تأمین نیازهای اولیه هستند سازمان ملل: دو میلیون فلسطینی در غزه درگیر تأمین نیازهای اولیه هستند سازمان ملل: دو میلیون فلسطینی در غزه درگیر تأمین نیازهای اولیه هستند سازمان ملل: دو میلیون فلسطینی در غزه درگیر تأمین نیازهای اولیه هستند سازمان ملل: دو میلیون فلسطینی در غزه درگیر تأمین نیازهای اولیه هستند

سازمان ملل: دو میلیون فلسطینی در غزه درگیر تأمین نیازهای اولیه هستند

رئیس دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد گفت: دو میلیون فلسطینی در نوار غزه درگیر تأمین نیازهای اولیه خود برای زنده ماندن هستند.

به گزارش آناتولی، آندره‌آ دی دومنیکو، رئیس دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین (OCHA)، با اشاره به اینکه روزانه ۲ میلیون نفر در نوار غزه در حال مبارزه برای زندگی هستند، به خبرنگاران گفت: علی‌رغم تلاش‌ها واقعیت این است که ما می‌توانیم برای مقابله با آوارگی و قحطی در غزه چیزهای کمی وارد کنیم.


دی دومنیکو افزود: درخواست برای تشکیل یک صندوق کمک از چهارشنبه آغاز خواهد شد. این درخواست برای حمایت از ۳ میلیون نفری است که در کرانه باختری و غزه حضور دارند.


وی با بیان اینکه ۹۰ درصد کمک‌ها به غزه خواهد رفت، تصریح کرد: ابتدا قصد داشتیم ۴ میلیارد دلار کمک درخواست کنیم، اما به دلیل محدودیت توانایی‌های توزیع، این رقم کاهش داده شد.


دی دومنیکو با اشاره به اینکه قحطی به دلیل نبود غذا، آب و امکانات بهداشتی به وجود می‌آید، گفت: بلاتکلیفی یک واقعیت روزمره برای مردم غزه است. خانواده‌هایی که به جنوب غزه می‌آیند هفت بار آواره شده‌اند و دو روز پیش تیم ما شاهد صف کشیدن هزاران نفر به سمت شمال غزه بود.


وی با تاکید بر اینکه دائماً موانعی در مسیر دسترسی به مردم، تأخیر کمک‌ها یا سایر مشکلات وجود دارد، افزود: اسرائیل ترکیبی از موانع را در مسیر امدادرسانی به وجود آورده است.


این مقام OCHA گفت: اکثریت قریب به اتفاق مدارس غزه ویران شده است و حتی یک دانشگاه هم در غزه وجود ندارد. سال‌ها طول می‌کشد تا دانش‌آموزان به مدرسه بازگردند. حملات علیه مدارس و به‌ویژه دانشگاه‌ها ادامه دارد.


وی به حملات نگران‌کننده به بیمارستان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: پس از حمله اسرائیل به بیمارستان الشفا، تیم‌های سازمان ملل به آنجا رفتند و با صحنه‌های وحشتناکی مواجه شدند. بسیاری از اجساد مفقود شده‌اند، مردم نمی‌توانند بستگان کشته شده خود را در بیمارستان شناسایی کنند و سعی می‌کنند آنها را از روی کفش‌ها تشخیص دهند.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران