حجت الاسلام محمد قاسمی زاده خطیب جمعه کرمان

خطبه های نماز جمعه، 03/07/1394 امام جمعه موقت کرمان گفت: "کشته شدن هزاران مسلمان در سرزمین منا و عرفات قابل توجیه نیست و نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت." به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد قاسمی زاده در خطبه های نماز جمعه کرمان در مصلی اما

خطبه هاي نماز جمعه، 03/07/1394

امام جمعه موقت كرمان گفت: "كشته شدن هزاران مسلمان در سرزمين منا و عرفات قابل توجيه نيست و نمي توان به سادگي از كنار آن گذشت."

به گزارش ايرنا حجت الاسلام محمد قاسمي زاده در خطبه هاي نماز جمعه كرمان در مصلي امام علي (ع) افزود: افرادي كه به حج مشرف شده اند، ديده اند ممكن است اتفاقاتي بيفتد اما اينكه هزاران نفر كشته و مجروح شوند معنا و مفهومش خيلي گسترده تر از اين حرف هاست.

وي بيان كرد: اين اتفاق ها خيلي نادر است اما امسال شرايط بسيار عجيب و غريبي براي حج خانه خدا كه اين همه سفارش و تاكيد شده و البته حرم امن الهي است، رقم خورده است.

وي گفت: انسان تاسف مي خورد، تمام سازمان هايي كه دم از حقوق بشر مي زنند و كشورهايي كه مسلمان هستند و خود را داعيه دار اسلام و حتي گاهي رهبر كشورهاي اسلامي مي دانند، سكوت مي كنند.
خطيب جمعه كرمان به ساير جنايت هاي انجام شده توسط تكفيري ها، داعش، وهابيون و غيره در دنيا اشاره كرد و گفت: اين اتفاق چيزي نيست كه بشود به سادگي انكارش كرد و چيزي نيست كه به سادگي از اذهان مردم پاك شود.

وي ادامه داد: دولت جمهوري اسلامي ايران موظف است چنانچه رهبر معظم انقلاب اسلامي هم فرمودند سران مملكت موظف هستند به طور جدي موضوع كشته شدن حجاج را در سرزمين منا و عرفات پيگيري كنند.

حجت الاسلام قاسمي زاده گفت: "نگذارند عربستاني كه در همه جا حتي در يمن، بحرين، لبنان و فلسطين خباثت هاي خود را بروز داده و جنايت كرده، امروز در مسجد الحرام و فردا ممكن است در جاي ديگر اقدام هاي خود را انجام دهد."

وي تصريح كرد: "بايد فكري كرد و تصميم و كار جامع و قاطعي انجام داد و از كنار چنين مسايلي به سادگي نمي توان گذشت."

وي گفت: "با تشكيل يك كميته و ستاد، درد درمان نمي شود بلكه بايد به نتيجه مطلوب برسيم و آن نتيجه به طور حتم مورد توقع ملت ايران به خصوص خانواده هايي است كه عزيزانشان را از دست داده اند.
امام جمعه موقت كرمان همچنين به هفته دفاع مقدس اشاره كرد و افزود: هشت سال دفاع جانانه ملت رشيد و غيور ايران به همه ملت هاي دنيا درس هاي فراواني داد كه هنوز بعد از سال ها، ملت هاي دنيا اين درس را به خاطر دارند."[1]

 
[1] . خبرگزاري جمهوري اسلامي،  http://www.irna.ir/fa/News/81772477/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


| شناسه مطلب: 14150







نظرات کاربران