کینه توزی و قطع رحم؛ دوعامل در جلوگیری از بخشش گناه کینه توزی و قطع رحم؛ دوعامل در جلوگیری از بخشش گناه کینه توزی و قطع رحم؛ دوعامل در جلوگیری از بخشش گناه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کینه توزی و قطع رحم؛ دوعامل در جلوگیری از بخشش گناه کینه توزی و قطع رحم؛ دوعامل در جلوگیری از بخشش گناه کینه توزی و قطع رحم؛ دوعامل در جلوگیری از بخشش گناه کینه توزی و قطع رحم؛ دوعامل در جلوگیری از بخشش گناه کینه توزی و قطع رحم؛ دوعامل در جلوگیری از بخشش گناه

کینه توزی و قطع رحم؛ دوعامل در جلوگیری از بخشش گناه

پرونده اعمال، روزهای دوشنبه و پنج شنبه به محضر حضرت حق ارائه می شود و خداوند متعال همه گناهان را می بخشد (به شرط توبه و انابه) جر دو دسته را کینه توزان و کسانی که قطع رحم کرده اند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلي، زائران كربلاي صبح امروز، 26 مردادماه در مراسم زیارت عاشورا كه از سوي بعثه مقام معظم رهبري در حرم اباعبدالله(ع) برگزار شد، شركت گسترده اي داشتند.

بنا بر این گزارش در ابتدای این مراسم، زیارت عاشورا قرائت، و در ادامه حجت الاسلام مطهری تبار به ایراد سخن پرداخت و گفت: پرونده اعمال، روزهای دوشنبه و پنج شنبه به محضر حضرت حق ارائه می شود و خداوند متعال همه گناهان را می بخشد (به شرط توبه و انابه) جر دو دسته را کینه توزان و کسانی که قطع رحم کرده اند.

وی با اشاره به واقعه ای تاریخی افزود: واعظی مشهور در قرن دوم هجری قمری بود که همه به دنبال دعوت از وی برای برنامه ها خود بودند، وی برای جمعی به سخنرانی دعوت شد، و گفت می خواهم بهلول را ببینم، گفتند که او دیوانه است تو را با او چه کار است! گفت که نه می خواهم او را ببینم، گفتند: در قبرستان همنشین خاموشان است، و به آنجا عزیمت کردند.

این واعظ در ادامه افزود: به آنجا که رسیدند وی را در حالت هم صحبتی با قبری دیدند و بالاخره سلام و احوال پرسی و آن خطیب گفت که آمدم از شما کسب فیض کنم؛ بهلول گفت تو خود خطیب الخطبایی، گفت نه می خواهم از شما کسب فیض کنم، بهلول گفت: قبل از آن چند سؤال از تو دارم گفت: بپرس.

حجت الاسلام مطهری تبار ادامه داد: بهلول پرسید آیا سخن گفتن می دانی؟ گفت آری من ادبیات خوانده ام و دوره های مختلف دیده ام و... بهلول گفت: دیدی حرف زند نمی دانی؛ زیرا انسان وقتی برای مردم سخن می گوید باید برای رضای خدا باشد. بهلول ادامه داد آیا غذاخوردن می دانی؟ گفت: آری و شروع کرد به بیان اعمال مستحبی قبل از غذا، بهلول گفت: غذا خوردن هم نمی دانی، چون غذا خوردن طلب رزق حلال و طیب خوردن است.

وی ادامه داد: سؤال سوم بهلول این بود که آیا خوابیدن می دانی که آن خطیب مشهور گفت: آری و یک یک اعمال مستحبی قبل از خواب را برشمرد، بهلول گفت: خوابیدن هم نمی دانی چون خوابیدن؛ یعنی پاک کردن هر نوع کینه از دل قبل از آن و همه این امور مستحبی که گفتی ابزار است.

حجت الاسلام مطهری تبار در پایان اظهار کرد: در زندگی باید به این نکات اخلاقی توجه کرد، کینه را از دل بیرون بریزید.

این گزارش حاکی است در پایان این مراسم ذکر توسلی توسط مداح «فکوری» به اهل بیت(ع) صورت پذیرفت و زائران ایرانی حاضر در جلسه مستفیض شدند.


| شناسه مطلب: 1476







نظرات کاربران