همراهی زائران ایرانی با مردم عراق در روز قدس وظیفه است همراهی زائران ایرانی با مردم عراق در روز قدس وظیفه است همراهی زائران ایرانی با مردم عراق در روز قدس وظیفه است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همراهی زائران ایرانی با مردم عراق در روز قدس وظیفه است همراهی زائران ایرانی با مردم عراق در روز قدس وظیفه است همراهی زائران ایرانی با مردم عراق در روز قدس وظیفه است همراهی زائران ایرانی با مردم عراق در روز قدس وظیفه است همراهی زائران ایرانی با مردم عراق در روز قدس وظیفه است

همراهی زائران ایرانی با مردم عراق در روز قدس وظیفه است

روز قدس این یادگار مهم و کارساز امام(ره) هر چه به جلوتر می رود قدرت اسلام را افزون تر می کند، البته ما متولی برگزاری روز قدس در کربلا نیستیم، اما مردم انقلابی این شهر فردا این روز را گرامی می دارند و همراهی با ایشان نیز وظیفه ماست.

به گزارش خبرنگار بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی، امروز، 26 مردادماه حجت الاسلام و المسلمین اسکندری، مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در جمع روحانیون و مداحان کاروان های مستقر در کربلا به ایراد سخن پرداخت.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلا تأکید بر ایجاد تعامل مناسب بین زائران ایرانی با مردم عراق و زائران دیگر کشورها را مورد توجه قرار داد و گفت: توجه بر اخلاق اسلامی یکی از راه های مهم در رشد و تعالی انسان است، خصوصا برای زائرانی که جهت کسب چنین معرفتی به این سفر آمده اند.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری گفت: تکریم و بزرگداشت خادمان و محبین اهل بیت(ع) از جمله موارد رعایت اخلاق اسلامی است که در سیره و سنت اهل بیت(ع) هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه ممکن است در مسیر سفر عتبات یک برخورد نامناسب هم از عوامل عراقی مرتبط با امورات زائر انجام پذیرد، اظهار کرد: در این موارد وظیفه اخلاقی و آنچه اهل بیت(ع) ما را به آن موظف کرده اند، مدار است، نه اینکه در مقابل این عمل ناپسند عملی زشت تر انجام دهید که متأسفانه برخی اوقات شاهد این صحنه ها هستیم.

این مقام مسئول گفت: باید تلاش کنیم تا به عنوان سفیر جمهوری اسلامی در تعامل با مردم  عراق و زائران دیگر کشورها نقش آفرینی مثبت و سازنده داشته باشیم، این امر در فضای معنوی همچون عتبات عالیات بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام اسکندری به مسئله رعایت قانون در کشور مقصد نیز توجهی داد و افزود: انسان زمانی که وارد کشور دیگری می شود موظف به رعایت قوانین آن کشور است مگر اینکه خلاف شرع مقدس اسلام قانونی وضع شود، و رعایت قوانین کشور عراق نیز از جمله وظائف لازم و ضروری است که زائران باید به آن اهتمام داشته باشند.

وی به چند نمونه از این نقض قوانین اشاره کرد و گفت: در عتبات عالیات یک سری قوانین از سوی تولیت محترم وضع شده است که تمامی زائران موظف به رعایت آن هستند، اما متأسفانه برخی  اوقات زائرانی را می بینیم که این قوانین را آن هم در کنار این امکان مقدسه نقض می کنند، در حالی که زائر ایرانی باید به گونه ای عمل کند که شخصیت فردی و اجتماعی او حفظ شده و ارتقا یابد که این امر علاوه بر عزت فردی وی، سبب عزت اجتماعی برای کشور خواهد شد و برکات فراوانی در مسائل سیاسی و اجتماعی برای ما به همراه خواهد داشت.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی گوشه ای هم به جمعه آخر ماه مبارک رمضان زد، تصریح کرد: روز قدس این یادگار مهم و کارساز امام(ره) هر چه به جلوتر می رود قدرت اسلام را افزون تر می کند، البته ما متولی برگزاری روز قدس در کربلا نیستیم، اما مردم انقلابی این شهر فردا این روز را گرامی می دارند و همراهی با ایشان نیز وظیفه ماست.


| شناسه مطلب: 1478







نظرات کاربران