اعزام هوایی زائران به عتبات عالیات از 5 شهریور آغاز می‌شود

مدیر کل امور بین‌الملل و راهبری امور زیارتی سازمان حج و زیارت از شروع اعزام زائران به صورت هوایی به عتبات عالیات از 5 شهریور سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت‌الاسلام مهدي شهسواري ــ مديركل امور بين‌الملل و راهبري امور زيارتي سازمان حج و زيارت ــ با اعلام اين خبر به ايسنا، اظهار كرد: پس از توافق‌هاي شركت شمسا (مجري اعزام زائران ايراني به عتبات عاليات عراق) و شركت هواپيمايي ماهان، قرار شد از پنجم شهريورماه هفته‌اي يك پرواز در روزهاي جمعه از فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) به عراق براي اعزام كاروان‌هاي زيارتي برقرار شود.

وي ادامه داد: براساس اين توافق‌ها، هزينه‌ي اين پرواز 220 دلار تعيين شده است كه با احتساب هزينه‌هاي خدماتي مانند اسكان، حمل‌ونقل زميني، امنيت، رواديد و تغذيه، سه گروه قيمتي براي آن مانند سفرهاي زميني مشخص شده است.

به گفته‌ي او، قيمت گروه 2 «ج» 594هزار و 300 تومان، گروه 2 «ب» 644هزار و 700 تومان و گروه 2 «الف» 669هزار و 900 تومان تعيين شده و محل استقرار و هتل‌هاي زائران، اين تفاوت قيمت را ميان گروه‌ها ايجاد كرده است.

شهسواري بيان كرد: اكنون كه نخستين پرواز از پنجم شهريورماه انجام مي‌شود، فقط پكيج گروه قيمتي درجه‌ي دو «الف» وجود دارد و اين پروازها با 669هزار و 900 تومان برقرار مي‌شود تا در ادامه براي گروه‌هاي قيمتي ديگر نيز برنامه‌ريزي شود.

مديركل امور بين‌الملل و راهبري امور زيارتي سازمان حج و زيارت گفت: پس از آغاز پروازها اميدواريم به‌تدريج به تعداد پروازها و مبدأهاي اعزام اضافه شود كه اين موضوع به توانايي شركت‌هاي هواپيمايي ايران بستگي دارد.

شهسواري با اشاره به آغاز ثبت نام عتبات عاليات از فردا (21 مردادماه) افزود: سفر هوايي به عراق در اين مرحله از ثبت نام، براي متقاضيان در استان تهران اضافه شده است.

به گزارش ايسنا، از حدود يك‌سال پيش، پروازها به مقصد عراق به‌دليل كوتاهي اين كشور براي دادن مجوز و تمايل براي افزايش قيمت‌ها متوقف شد.


| شناسه مطلب: 15875







نظرات کاربران