سامانه آموزش مجازی زایران چند زبانه می‌شود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: سامانه آموزش مجازی زایران چند زبانه می‌شود.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با يادآوري اينكه آموزش مجازي زايران به ويژه براي شيعيان جهان بايد در قالب چند زبان تدوين و در سامانه آموزشي به عنوان برنامه آتي در دستور كار بعثه قرار گيرد، گفت:
ما بايد اين ابزار را فراهم كنيم.
به گزارش روز يكشنبه خبرنگار اجتماعي ايرنا، حجت‌الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر در برنامه افتتاح سامانه آموزش مجازي زايران، افزود: حوزه حج و زيارت داراي مخاطبان گسترده‌اي در داخل كشور است كه در يك منطقه خاص جغرافيايي نمي‌گنجد.
سامانه آموزش مجازي آموزش زايران با حضور نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و جمعي از مديران بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج وز يارت راه اندازي شد.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت تصريح كرد: اگر بخواهيم آموزش درستي براي زايران در حج ، عمره و عتبات عاليات داشته باشيم بايد بتوانيم با دسترسي به امكانات نوين زمينه آموزش يكسان را براي آحاد زايران در تمامي كشور فراهم كنيم.
قاضي عسكر با يادآوري اينكه سطح بندي زايران به عنوان يك رويكرد جدي در حوزه آموزش بعثه مقام معظم رهبري دستمايه امور قرار دارد، گفت: سطح بندي زايران سال گذشته و به صورت آزمايشي در منطقه مازندران انجام شد كه نتايج قابل قبولي به همراه داشت.
سرپرست زايران ايراني تصريح كرد: در صورتي كه بتوان برنامه سطح بندي زايران را در حوزه آموزش حج عملي كرد و بنا به آزمون و نمره‌اي كه زاير دريافت مي‌كند، آنها را در قالب كاروان‌هاي ويژه ساماندهي و به سفرهاي زيارتي اعزام كرد.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با ياداوري اينكه براي راه اندازي سامانه آموزش زايران ‪ ۸‬كتاب در قالب درس نامه منتشر شده و دو كتاب نيز آماده شده است، گفت: كتاب‌هاي باقيمانده در دست تهيه است كه در صورت آماده شدن يكي از اهداف بعثه محقق مي‌شود.
قاضي عسكر همچنين از برنامه ريزي بعثه براي دربرگيري زايران در نوبت انتظار حج از منظر آموزشي خبر داد و گفت: تلاش داريم برنامه آموزش زايراني كه در نوبت طولاني حج قرار دارند به طور مستمر و تا زمان اعزام انجام شود تا ايام سفر نياز به برخي آموزش‌ها نباشد.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت راه اندازي كتابخانه ديجيتال حج كه حاوي ‪ ۴۰۰‬جلد كتاب است را از كارهاي ارزنده در بعثه مقام معظم رهبري برشمرد و گفت: كتاب‌هاي موجود در اين كتابخانه قابليت استفاده براي روحانيون و مردم را دارد.
وي در عين حال از نپرداختن به بحث آموزش زايران در حوزه عتبات عاليات در سازمان حج و زيارت انتقاد كرد و ابراز اميدواري كرد كه با تدوين دروس آموزشي و ارايه آن در سامانه آموزش مجازي اين خلا برطرف شود.


| شناسه مطلب: 15897







نظرات کاربران