معرفی13مسجد اصفهان برای ثبت جهانی

13 مسجد استان اصفهان برای ثبت جهانی معرفی شدند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر ، با بیان اینکه پرونده های ثبتی مساجد جامع اصفهان ،کاشان ، اردستان ، نائین و نطنز بـرای این منظور آماده شده است افزود : پرونده بقیه مساجد نیز در حال تهیه است.

اسفندیاری حیدری پور گفت: امسال 70 میلیارد ریال اعتبار ، برای نگهداری بـناها و آثار تاریخی استان اصفهان اختصاص یافت.

وی با اشاره به جذب صد درصدی اعتبار پارسال افـزود : پـارسال برای نگهداری ، مرمت و بازسازی بناهای تاریخی استان اصفهان بیش از 130 میلیارد ریال هزینه شد.

حیدری پور با اشاره به اینکه ازمجموع10 باغ تاریخی ثبت شده ایرانی درفهرست آثارجهانی، 2 باغ شامل چهلستون اصفهان و فین کاشان در استان اصفهان واقع است گفت: تا 2 ماه آینده کارشناسان یونسکو برای بازدید این 2 باغ به این استان می آیند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان به ساخت اولین سایت گنجینه کشور در تپه های سیـلک کاشان اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری این سازمان و دانشگاه تهران در حال اجرا و برای مطالعات آن 2میلیارد و100 میلیون ریال هزینه شد.

تپه های سیلک یکی از مهمترین محوطه های پیش از تاریخ در فلات مرکزی و در قـلب ایران است و قدیمی ترین روستای شناخته شده در این تپه ها 6 تا هفت متر از لایه های نوسنگی را در خود جای داده است.


| شناسه مطلب: 15913







نظرات کاربران