سامانه آموزش مجازی زائران افتتاح شد


سامانه آموزش مجازی زائران با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و معاونان وی افتتاح و از کتاب های آموزشی زائران پرده برداری شد.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به  اینکه استاد درجه یک در همه مناطق وجود ندارد و پراکنده هستند، گفت: ما در این سامانه از اساتید درجه یک برای آموزش استفاده کرده ایم تا همه بتوانند از این اساتید به طور کافی بهره مند شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام سید جواد مظلومی با اشاره به تهیه درسنامه های آموزش دروس مختلف ، اظهار داشت: این درسنامه ها که به صورت لوح های فشرده در آمده است وارد سامانه آموزش مجازی شده است تا زائر با ورد به این سامانه به طور مشخص بتواند از این دروس استفاده کند وبه نوعی همه رسانه ها اعم از صدا ، تصویر و متن و فیلم را در کنار هم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در دوره های حضوری بیش از 10 یا 12 جلسه امکان آموزش وجود نداشت، تصریح کرد: در این سامانه بیش از 80 ساعت آموزش در نظر گرفته شده است.

وی ویژگی  این سامانه را حق انتخاب زائر برای فراگیری دروس دانست و گفت: زائر در این سامانه دیگر در یک خط سیری که استاد برای کل کلاس طراحی می کند ، قرار نمی گیرد و می تواند به تناسب علاقه مندی از دروس بهره بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، مدیر سامانه آموزش مجازی حج با اشاره به طراحی دو سامانه آموزشی رسمی و غیر رسمی برای زائران گفت: افرادی که مایل باشند از این سامانه در یک سیر مشخص همانند دانشگاه و با گذراندن واحد های پی در پی استفاده کنند باید از سامانه رسمی آموزش مجازی زائران به آدرس Http://zaer.old.hajj.irاستفاده کنند.
 
مهندس نصرت با اشاره به سامانه غیر رسمی آموزش مجازی زائران به آدرس Http://elearning.old.hajj.ir اظهار داشت: این سامانه غیر رسمی  برای افرادی است که به برخی از موضوعات علاقه مندند و تنها همان دروس را دریافت می کنند.

وی در ادامه به تشریح بخش های مختلف این سامانه پرداخت و گفت: این سامانه در چهار حوزه تمتع، عمره مفرده، عتبات و سوریه ارائه می شود و مخاطبان آن زائران، روحانیون و کارگزاران این سفر ها هستند.

وی ویژگی این نوع آموزش را عدم اختصاصی بودن آن برای زائران داخل کشور و پشتیبانی از سایر روش ها عنوان کرد و گفت: در این روش مخاطبان خاصی مانند دانشجویان، طلاب و  ... در نظر گرفته شده اند که با گذراندن دوره ها می توانند در آینده از اولویت های آن بهره مند شوند.

وی  امکانات سیستم آموزشی را  تشریح کرد و گفت: محتوای الکترونیک ، خودآزمون تمارین مرتبط ، ارتباط با کتابخانه دیجیتال و پرسش و پاسخ و نمایش گزارش پیشرفت تحصیلی از این امکانات است.

 


| شناسه مطلب: 15926







نظرات کاربران