آیت الله مرتضوی: غیبت ، موجب خروج انسان از ولایت الهی است

آیت الله مرتضوی از علمای خراسان در دیدار شماری از طلاب مدرسه علمیه امام حسین (ع) مشهد بر نقش غیبت در تخریب انسان و خروج از ولایت الهی تاکید کرد.

وی با بیان این که خداوند در روز و شب عید، برکاتی را برای انسان ها قرار داده است به روایتی از امام باقر (ع) اشاره کرد و افزود: از جمله برکات این است که خداوند متعال به ذات مقدس خودش قسم خورده که سائلی را از در خانه خودش رد نکند و هر کسی هر چه از خدا بخواهد انشاء الله با شرایطش محقق می شود، مگر اینکه سائل ، معصیت خدا را بخواهد که این دعا رد می شود .<?XML:NAMESPACE PREFIX = O />

وی در ادامه با تاکید بر توجه به مسائل اخلاقی و دوری از گناهان خاطرنشان کرد: در روایتی که در کتاب بحار (جلد 75 صفحه 247 حدیث 12) ذکر شده است، شخصی از امام صادق (ع) سوال می کند که ما شهادت چه کسی را قبول کنیم؟ امام صادق (ع) می فرمایند:« شهادت کسی که ظاهر الصلاح باشد ، غیبتی نکرده و دروغی نگفته باشد» .

آیت الله مرتضوی ادامه داد: در ذیل این روایت ، جمله ای از امام صادق (ع) آمده است که قبح معاصی را می رساند و آن این که « و من اغتابه بما فیه فهو خارج عن ولایة الله تعالی داخل فی ولایة الشیطان » یعنی هر کس غیبت کند از ولایت الهی خارج شده و داخل در ولایت شیطان می شود .

این استاد حوزه با بیان این که چطور می شود که با یک کلمه غیبت انسان از ولایت خدا دور می شود ، افزود: غیبت کردن کاشف از ایمان ضعیف است و شخصی که ایمان ضعیفی دارد از ولایت الهی خارج است .

وی در ادامه با بیان روایت « مَن رَوی عَلی مُؤمنٍ رِوایةً یریدُ بِها شَینَهُ وَ هَدمَ مُروءَته لیسقُطَ مِن أَعینِ النّاسِ أَخرَجَهُ اللّهُ مِن وِلایتِهِ إلَی وِلایةِ الشَیطانِ فَلا یقبلُهُ الشیطان » بحار (ج 75 صفحه 164 حدیث 40) فرمودند : در این روایت که با همان مضمون روایت قبلی آمده است ، وضعیت کسی که سخنی را نقل کرده و هدفش هتک یک مسلمانی باشد ، بسیار بدتر معرفی شده است به طوری که این شخص علاوه بر این که از ولایت الهی خارج می شود، حتی شیطان هم او را قبول نمی کند .

آیت الله مرتضوی در بخش پایانی سخنان خود بر بهره مندی همه انسان ها از برکات وجود امام زمان (عج) تاکید کردند و با بیان این روایت که ، وقتی امام زمان (عج) به دنیا آمدند ، بر دو زانوی خودشان نشستند و فرمودند « زعمت الظلمة ان حجة الله داحضة و لو اذن لنا فی الکلام لزال الشک » ، افزود: الان هم ندای امام زمان (عج) این است که اگر خداوند به من اجازه قیام بدهد، دنیا مدینه فاضله می شود و تمام انسان ها و مذاهب اختلافات را کنار می گذارند .

گفتنی است، در ادامه این مراسم شماری از طلاب مدرسه علمیه امام حسین (ع) مشهد بدست آیت الله مرتضوی ملبس به لباس  مقدس روحانیت شدند.


| شناسه مطلب: 15935







نظرات کاربران