عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم دعای کمیل مدینه منوره : قدرت اهل ایمان دائمی و دشمنان بشریت بی پایه و موقتی است

دعای روحبخش کمیل این هفته نیز در هتل بدر المحمدیه مدینه منوره محل استقرار بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به مدینه منوره، در این مراسم باشکوه که خیل عظیمی از زائران زن و مرد ایران اسلامی در سرزمین وحی الهی شرکت داشتند بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط حاج حمید رضا الاجگردی،  آیت الله معلمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر با اشاره به قدرت اهل ایمان گفت : تاریخ به عینه نشان داده قدرت در سایه عبودیت و بندگی خدا نباشد نباید نام آن را قدرت نامید چرا که صاحبان آن خود می دانند که توانمندی هایشا ن از راه جبر و زور به دست آمده است موقتی است و دوام ندارد و آن قدرتی پایدار است که دلبسته به قدرت لایزال خداوند باشد.

وی تاکید کرد: شما اگر به تاریخ همین دوران معاصر خودمان نگاه کنید می بینید که آمریکا با اشغال افغانستان و عراق و لبنان و غزه در نظر داشت قدرت نمایی کند و به جهانیان نشان دهد که قدرت فائقه است اما دیدیم که ماندگاری این ابهت خیلی زود با مقاومت درهم شکسته است و این کشور حامی صهیونیست شکسته شد و به تزلزل افتاده است .

وی تاکیدکرد: دشمن صدام را با قوی ترین تجهیزات و استحکامات به سراغ ما فرستاد اما دیدید که زود از بین رفت ، در افغانستان هم که توی گل رفتن امریکا و دست و پا زدن سردمداران جدیر د آمریکا در باتلاقی که خود طراحی کرده اند گرفتار آمده اند.

آیت الله معلمی تاکید کرد: آمریکا و اسرائیل هرموقع که خواسته اند با قدرت نمایی های کاذب دنیا را بترسانند بیشتر ازهمه خود ترسیده اند که نمونه بارز آن جنگ 33 روزه و جنگ نابرابر غزه است .

وی افزود: این درحالی است که ملت ما هم در جنگ دفاعی و هم مبارزه با استکبار جهانی در هرشکلی موفق وهمراه با عزت بوده است .

معلمی افزود: اگرچه سخت بوده است اما چون در مسیر بندگی خدا و برای رضای خدا بوده هم فرازش و هم نشیبش عزت بخش بوده است .

در ادامه این مراسم باشکوه زائران مدینه منوره دعای کمیل سر دادند و از خدا پیروزی حق برباطل و ظهور حضرت حجت (عج) برای ریشه کنی باقی مانده ستمگران خواستار شدند .

در این مراسم حاج محمد رضا آغاسی از مداحان عصمت طهارت قم به مدیحه سرایی و قرائت دعای کمیل پرداخت .

همچنین بنابراین گزارش ، مراسم ندبه خوانی در صبح جمعه مدینه منوره و مکه مکرمه برگزار شد.

جمع کثیری از زائران بیت الله الحرام که هم اکنون در مدینه منوره بسر می برند دیروز 30/7صبح جمعه ندای ندبه سر دادند و معصومین اهل بیت (ع) را به شفاعت طلبیدند.
به گزارش خبرنگار اعزامی بعثه رهبری به مدینه منوره در این مراسم باشکوه که در محل بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین قریشی عضو برجسته بعثه مقام معظم رهبری در سخنانی زائران را دعوت به دعای عاقبت بخیری برای همه کسانی که قبل از این سفر التماس دعا کرده اند کرد و گفت : دعای مومن در چنین سرزمین مقدسی تمامی حاجات خودتان را هم برآورده می کند.

وی تاکید کرد : اگر شما متوجه این امر مهم باشید که در واقع دعوت شده اید بسیاری از مشکلات شما حل خواهد شد چون میزبان شما در این مهبط وحی زهرای مرضیه (س) و شخص پیامبراکرم(ص) است بنابراین اشتباه است که اگر فکر کنیم  این سفر به همت شما و یا قسمت شما بوده بلکه نه همت و نه قسمت بلکه دعوت است آن هم دعوتی همراه با قبولی طاعات ، اگر بصیرت کافی نسبت به این سفر از خود نشان بدهید.

قریشی تاکید کرد: متاسفانه هستند عده ای که نمی دانند برای چه به این سفردعوت شده اند و خواب خواب هستند و نمی دانند که اینجا کجاست و به ملاقات چه کسی آمده اند و حال آنکه جبرئیل سال ها از خدا خواهش می کرد تا رخصت یک دیدار با پیامبرختمی مرتبت به او داده می شد.

وی در ادامه این مراسم از زائران خواست که دعای عاقبت بخیری برای فرزندان خود را در صدر رازو نیاز با خدا قرار دهند و تاکید کرد: اگربه وظایف خودمان در خصوص فرزندانمان خوب عمل نکنیم دو بار باید تقاس پس بدهیم یکی دراین دنیا توسط فرزند و دیگری درآخرت به دست خدا.

گفتنی است درادامه این مراسم مداح  اهل بیت و طهارت حاج محمود تاری به مدیحه سرایی و قرائت دعای ندبه پرداخت .


| شناسه مطلب: 15956







نظرات کاربران