بیش از هزار روحانی کاروان حج به تمتع 89 اعزام می‌شوند

مسؤول منطقه قم حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: 1050 نفر از روحانیون کاروان به حج تمتع امسال اعزام می‌شوند که 625 نفر از آن‌ها در منطقه قم حضور دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت‌الاسلام محمد نقدی، مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم، پیش از ظهر 14 مردادماه در گردهمایی منطقه‌ای روحانیون حج که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شد، هدف از برگزاری این گردهمایی را بیان مباحث جدید عنوان کرد.

وی با بیان این‌که گردهمایی منطقه‌ای روحانیون حج امسال، دو ماه زودتر از سال‌های گذشته برگزار شد، افزود: هر چند افرادی در سفر عمره حضور داشتند و برخی نیز نتوانستند برنامه‌های خود را با این گردهمایی هماهنگ کنند، اما برگزاری آن را در اولویت قرار دادیم.

حجت‌الاسلام نقدی خاطرنشان کرد: این گردهمایی به آن سبب برگزار شد تا افزون بر پرهیز از تکراری بودن فعالیت‌ها از نظرات روحانیون کاروان‌های حج نیز در هرچه بهتر برگزار کردن مراسم تمتع 89 استفاده شود.

وی با بیان این‌که 1050 نفر از روحانیون کاروان به حج تمتع امسال اعزام می‌شوند که 625 نفر از آنان در منطقه قم حضور دارند، اظهار داشت: روحانیون کاروان‌های حج که در قم حضور دارند و از شهرهای مختلف باید اعزام شوند، می‌توانند به همراه همسران خود در هلال احمر شهر قم معاینات پزشکی حج را انجام دهند.

نقدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات پیش‌آمده در اعزام به عتبات و سوریه، مهم‌ترین دلیل آن را کمبود روحانی کاروان دانست و با بیان این‌که حداقل به دویست روحانی کاروان برای عتبات و سوریه نیاز است، گفت: روحانیانی که برای اعزام به عتبات و سوریه آمادگی دارند،‌ اعلام کنند.

وی یادآور شد: هرچند مداحانی قوی در قم برای اعزام به عتبات و سوریه حضور داشته و برای همراهی کاروان‌های زیارتی اعلام آمادگی کرده‌اند، اما اولویت با روحانیان است که به همراه زائران اعزام شوند.

حجت‌الاسلام نقدی در پایان با بیان این‌که دفتر منطقه‌ای قم بعثه مقام معظم رهبری در تلاش است کلیه اموری را که یک روحانی نیاز دارد، فراهم کند، ابراز داشت: روحانیون کاروان‌های حج سؤال‌ها و مشکلات خود را درباره آموزش، گزینش و دریافت محصولات حج با شماره‌های 7760076 و 7760078 مطرح کنند


| شناسه مطلب: 15960







نظرات کاربران