در همایش بزرگ " اسلام تجلی رحمت و و حدت " عنوان شد : برای رسیدن به وحدت عملی و استراتژیک باید ملی گرایی ازبین مسلمانان ریشه کن شود

در این مراسم که جمع کثیری از زائران از استان های مختلف کشور عزیزمان ایران اسلامی گرد هم آمده بودند به عوامل اصلی تفرقه در میان مسلمین پرداختند و راه های مقابله و مبارزه با اینگونه عوامل که ساخته و پرداخته دشمنان اسلام است مورد بررسی قراردادند .

همایش بزرگ اهل سنت تحت عنوان " اسلام تجلی رحمت و وحدت "صبح روز گذشته در محل بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره برگزار شد.
 
به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به مدینه منوره در این همایش حجت الاسلام نجف نجفی روحانی مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره در سخنان مبسوطی به عوامل تفرقه و اهداف فتنه گران پرداخت و گفت : وحد ت مهمترین عامل عزت ، اقتدار و امنیت ملی مسلمانان است واستکبار جهانی این دشمن قسم خورده  وحدت جهان اسلام  را هدف قرار داده است و با تمام وجود سعی در ایجاد وحدت بین جهان کفر وایجاد تفرقه بین جهان اسلام است .
 
وی افزود: انسان اول باید وحدت درون داشته باشد تا  از اضطراب وسرگردانی بیرون آید ودر مرحله بعد در جامعه وحدت ایجاد نماید وقرآن بر روی هر دونوع وحدت تأکید دارد.
 
نجفی روحانی در ادامه گفت: رسالت روحانیون در بیداری مسلمانان بسیار سنگین است واگر مسلمانان آگاهی کامل برمکر دشمنان داشته باشند بی شک دشمن در رسیدن به هدفش شکست خواهد  خورد.
 
دراین همایش با شکوه که جمع زیادی از برادران و خواهران اهل سنت از استان ها ی آذربایجان غربی ، هرمزگان ، سیستان و بلوچستان ، شهرهای مختلف استان کردستان بویژه شهرسنندج و استان های خراسان رضوی و شمالی و چندین استان دیگر حضور داشتند ماموستا عبدالقادر کردی روحانی اهل سنت از آذربایجان غربی در سخنانی با طرح این سوال مهم که چه کسانی در تلاش برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان بویژه اهل سنت و شیعه هستند در صدد پاسخ به آن برآمد و گفت : باید ابتدا دید کسانی که به دنیال چنین فتنه هایی هستند دنبال چه منافعی هستند و درحالی که آیات بسیار زیاد و صریحی در باب وحدت و راه های دستیابی به وحدت وجود دارد چگونه است که باز برطبل تفرقه و جدایی می زنند.
 
وی یکی از مکرهای دشمنان در این خصوص را صحنه سازی های تاریخی دانست و گفت : آن ها تلاش می کنند مسلمانان را همواره درگیر مسائل داخلی خود کرده و آن ها را از مشکلات و مصائب دیگر مسلمانان دنیا غافل کنند و حال آنکه اگر ما مسلمان واقعی و ازسیره پیامبرتبعیت می کنیم باید در هرگوشه از جهان که برمسلمانی ظلم و ستمی روا شود نباید آرام و قرار داشته باشیم ، این چیزی است که پیامبر گرامی نیز بر آن تاکید داشته و بر آن تاکید  فرموده اند که  : مسلمان نیست کسی که فریاد مسلمان دیگری را بشنود و درصدد ستاندن حق او برنیاید.
 
ماموستا عبدالقادر با به سخره گرفتن ادعای گفت وگوی تمدن توسط غربی ها و غرب گرایان غربزده تصریح کرد : این موضوع را اسلام 1400 سال پیش برای اولین بار عنوان کرده و در هر دوره ای برآن تاکید کرده است .

وی تاکید کرد : ادعای جدید مبنی برطرح گفت و گوی تمدن ها ، مکر جدید دشمن برای ایجاد تفرقه در میان مسلمانان در لباس تظاهربه خیرخواهی و صلح طلبی است و لذا باید در شرایط حساس فعلی حواسمان را جمع کنیم.
 
عبدالقادر در پایان برادران و خواهران اهل سنت و شیعه را نسبت به جنگ شدید نرم دشمن با سرمایه های دین وزین اسلام هشدار داد و گفت : در این جنگ دشمن با استفاده ازماهواره های ضد اخلاقی و ضد اعتقادی به اندرون خانه های ما نقوذ کرده و فرزندانمان را نشانه گرفته است و برماست که فکروچاره ای برای آن کنیم  .
 
در ادامه این همایش که توسط مجری اهل سنت مراسم هراز گاهی با قرائت شعرهایی در مدح پیامبر گرامی (ص) و در مذمت تفرقه در میان امت اسلامی  شورو حال خاصی به خود می گرفت .

حجت الاسلام والمسلمین دکتر " بی آزار شیرازی " نویسنده ، خطیب و ازاساتید برجسته دانشگاه مذاهب اسلامی ضمن تاکید و تایید سخنان مسئول بعثه مقام معظم رهبری درمدینه منوره و ماموستا عبدالقادر از علمای اهل سنت با طرح این سوال که چه باید کرد که ما بتوانیم به هدفی مثل وحدت واقعی برسیم گفت :  ابتدا باید  به این سوال بسیار مهم پاسخ دهیم  که چه شده است که ما مسلمانان با داشتن بیش از یک میلیارد و نیم جمعیت امروز در وضعی بسر می بریم که برای ایستادگی در برابر جمعیتی چند میلیونی به یک وحدت نظر نمی توانیم برسیم و به راحتی مار ا به سکوت در برابر این همه جنایت و خباثت وادارمی کنند.
 
دکتر بی آزار شیرازی با اشاره به یکی از این علت ها تاکید کرد : به تعبیر حضرت علی (ع) این تفرقه ناشی ازاین است که ما دوباره بازگشت کرده ایم به اعمال غلط اولیه خودمان یعنی قبیله پرستی و قوم پرستی  به نحوی که هرکس به جای فریاد رسی مظلومان سرگرم افتخارآفرینی  به قومیت ها و فرقه گرایی های خود به قیمت حتی تحقیر و حذف قومیت ها ی دیگر شده ایم .
 
وی تصریح کرد : متاسفانه امروزبا ملی گرایی ما را از هم جدا کرده اند به نحوی که قوم گرایی و فرقه گرایی را به جای اسلامگرایی نشانده ایم .
 
دکتر بی آزار شیرازی افزود: در شرایطی که دشمنان با برخورداری از همه امکانات تبلیغی و تکنولوژی پیشرفته مکرو فریب به جنگ با اسلام ناب محمدی آمده نباید با سرگرم شدن به مسایل و اختلاف سلیقه های جزئی از مقابله و مبارزه با دشمن در این جنگ نابرابر بازبمانیم .
 
وی در پایان خاطر نشان کرد : اگر به اسلام ناب برگردیم قطعا به وحدت واقعی که همان وحدت در عمل است خواهیم رسید والا نه تنها هیچ وقت به وحدت نخواهیم رسید بلکه هرروزکه می گذرد تحت استثمار و استحمار بیشتری قرار خواهیم گرفت .
 
در این مراسم همچنین پس از برنامه جمعی خوانی و مدیحه سرایی برادران اهل سنت به نام  "گروه عرفانی و مقامی " از استان گلستان استاد "ملا شریف ساعدی" از برادران اهل تستن کردستان و حجت الاسلام دکتر" رمضانی" به ایراد سخن پرداختند.

استاد ملا شریف ساعدی با انتقاد شدید ازکسانی که تهمت خشونت طلبی به مسلمانان می زنند خطاب به حاضرین گفت : پیامبرگرامی در یاری رساندن به نیازمندان و در تواضع و دوستی و مهرو محبت و دوست داشتن دیگران و عشق ورزیدن به مومنین ید بیضایی داشتند بنابراین کسانی که چنین تهمت هایی به مسلمین می زنند می خواهند به نوعی صورت مسئله ای که خود در کشورهای تحت ستم ایجاد کرده و دست به جنایت و کشتار ملت های بی دفاع می زنند را پاک کرده و کارسبعانه خود را به نوعی توجیه کنند.
 
دکتر رمضانی هم در این همایش باشکوه با تقسیم بندی وحدت به دو نوع صوری و واقعی تاکید کرد : کسانی که به خاطر منافع مشترک به وحدت می رسند صوری و موقتی است اما ازنظرما وحدتی مورد مرضی خدا و پیامبر است و قرآن بر آن تاکید دارد وحدت درعمل وبه صورت  استراتژیک است .
 
 
image_20107251416129531.jpg


image_20107251416129682.jpg


image_20107251416129843.jpg


image_20107251416129844.jpg


image_201072514161305.jpg


image_201072514161306.jpg


image_201072514161307.jpg


image_2010725141613158.jpg


image_2010725141613159.jpg


image_20107251416133110.jpg


image_2010725141857781.jpg



| شناسه مطلب: 16064







نظرات کاربران