قطار حرم به حرم 20 مرداد از شهرری حرکت خواهد کرد

فرماندار شهرستان ری با اشاره به تحقق آرزوی 30 ساله مردم ری برای راه اندازی ایستگاه راه آهن شهر گفت: قطار حرم به حرم 20 مرداد ماه از ایستگاه راه آهن شهرری حرکت خواهد کرد.

به گزارش ايرنا، "جعفر فرجي" بعد از ظهر يکشنبه در جلسه شوراي اداري شهرستان ري افزود: ايستگاه شهرري به يکي از ايستگاههاي اصلي شهر تهران تبديل خواهد شد.
وي اظهار داشت: هم اکنون نيز ايستگاه مجللي در مکان فعلي ايستگاه شهرري در حال ساخت است و يک قطار نيز در مسير شهرري به مشهد مقدس اختصاص داده شده است.
وي با بيان اينکه راه اندازي ايستگاه شهرري اشتغال زيادي را ايجاد خواهد کرد گفت: اگر مسوولين امر حمايت کنند اين ايستگاه جايگزين ايستگاه داخل شهر تهران خواهد شد.
فرجي درباره مسکن مهر نيز گفت: زمين هايي را که در گذشته در وسط بيابان به اين منظور اختصاص يافته بود را قبول نکرديم و خوشبختانه زمين هاي بسيار خوبي در داخل و جوار شهرها در نظر گرفته شده است که بزودي مراحل ساخت آن آغاز خواهد شد.
فرماندار شهرستان ري همچنين به موضوع الحاق بخش آفتاب به شهرستان ري اشاره کرد و يادآور شد: اين بخش به دليل وجود گلزار شهدا، مرقد امام راحل و حضور رهبر معظم انقلاب،‌رييس جمهور، وزرا و ساير مسوولان باعث شده تا ظرفيت هاي بسيار خوب و بي نظيري براي انجام فعاليتهاي فرهنگي داشته باشد.
وي ادامه داد: فضاهاي آموزشي، بهداشتي و درماني نيز در بخش آفتاب در حال ساخت است.
فرجي همچنين درباره مرکز دفن زباله کهريزک نيز گفت: زماني که به اين موضوع ورود کرديم برخي گفتند که ما مخالف شهردار تهران هستيم، در حالي که مشکلات کهريزک قدمتي 47 ساله پيدا کرده و اگر طرح انتقال اين مکان را پذيرفتند ما به راحتي با آنان کار مي کنيم و اگر نپذيرفتند، با تبليغات منفي نمي توانند صداي اعتراض مردم را خاموش کنند.
وي با اشاره به برگزاري جلسه اي در اين باره در وزارت کشور و همچنين حضور در مجمع عمومي نمايندگان استان تهران گفت: مشکلات ديگر و بزرگي مانند فاضلاب، اموات، صنايع آلاينده و معظلات ديگري نيز وجود دارد که در زمان و فرصت مناسب براي حل همه آنها پيگيري خواهد شد.
فرماندار شهرري همچنين گفت:‌ در مرحله بعد به موضوع فاضلاب و زمين هاي کشاورزي که از طريق فاضلاب آبياري مي شود به صورت جدي و قاطع پرداخته مي شود تا مشکلات اين چنيني را که شهر تهران براي شهرري ايجاد کرده را حل کنيم.
وي همچنين مباحث فرهنگي و کمبود اعتبار در اين بخش را مهمترين معضل شهرستان ري ذکر و افزود: طرحهاي زيادي در اين بخش بر روي زمين مانده و استانداري تهران نيز براي مباحث فرهنگي فرمانداري ري را هيچگونه حمايتي نمي کند.
فرجي همچنين حجت السلام و المسلمين سيد "علي شاهچراغي"امام جمعه جديد شهرري را عنصري فرهنگي دانست و از وي خواست فرماندهي مباحث و طرحهاي فرهنگي شهرستان را برعهده بگيرد.


| شناسه مطلب: 16075







نظرات کاربران