قاری مصری : خداوند آیت‌الله خامنه‌ای را به‌خاطر اهتمام به فعالیت‌های قرآنی حفظ کند

یکی از قاریان مصری شرکت کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم پس از قرائت قرآن، در محضر رهبر معظم انقلاب، به سبب زنده نگه داشتن قرآن در جهان، برای طول عمر ایشان و جمهوری اسلامی دعا کرد.

به گزارش خبرنگار قرآني فارس، روز پنجشنبه مسئولان و شركت‌كنندگان در بيست‌وهفتمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم، پس از پنج روز فعاليت فشرده در طول مسابقات در محضر رهبر معظم انقلاب حاضر شدند كه اين مراسم حاشيه‌هاي زيبايي را به همراه خود داشت، از انتظار همراه با عشق به ديدار رهبر انقلاب گرفته، تا قرائت‌هاي زيباي قاريان ايراني و مصري.
اما يكي از حاشيه‌هاي شيرين اين ديدار معنوي، سخنان برخاسته از عشق و ارادت يك قاري و داور بين‌المللي مصري، در محضر رهبر انقلاب اسلامي بود كه طي آن، علاوه بر اظهار ارادت به ساحت نوراني پيامبر اكرم (ص)،‌ علي مرتضي (ع)، فاطمه اطهر (س) و امام حسين(ع) دامنه اين احساسات را به دعا براي طول عمر جمهوري اسلامي و ولي امر مسلمين جهان آيت‌الله خامنه‌اي كشاند.
وي در ابتداي سخنان خود با سلام و صلوات بر پيامبر اعظم(ص) و عترت پاك آن اشرف مخلوقات خداوند، خطاب به رهبر قلوب مسلمانان و شيعيان جهان، آيت‌الله‌العظمي خامنه‌اي گفت: خداوند اين حجت خود و رهبر و ولي‌فقيه و آنچه را مي‌بيند و در فكر پاكش مي‌گذرد، حفظ كند.
وي در ادامه ضمن درخواست از درگاه خداوند براي حفظ جمهوري اسلامي ايران و مردم آن به بركت قرآن كريم، گفت: همچنين خداوند جمع حاضر را كه در اين محفل بر گرد قرآن مجتمع شده‌اند، حفظ كند.
شازلي همچنين با اشاره به مبعث رسول اكرم (ص) و ميلاد امام حسين (ع) و تكرار چندين باره كلمه «نور» درباره آنها يادي از علي (ع) و صديقه طاهره (س) كرد و گفت: در اين جلسه پاك و مبارك قرآن كريم مناسب است كه به آيه شريفه «واعتصموا بحبل‌الله جميعا ولا تفرقوا» متذكر شويم.
وي با استفاده از اين آيه شريفه قرآن، چنگ زدن به ريسمان محكم الهي را براي مسلمانان واجب دانست و گفت: ريسمان مستحكم الهي همانا قرآن كريم است و هر ملت مسلمان و حكومت اسلامي با اهتمام به اين ريسمان، انشاءالله حفظ شده و نجات مي‌يابد.
وي سپس با بيان اين كه به نيابت از برادرانم در كميته داوران، به سبب اين كار زيبا و عالي كه با همكاري مسئولان جمهوري اسلامي به نتيجه موفقي رسيد، از ولي‌فقيه و رهبرمان و حمايت‌ها، عنايات و اهتمام ايشان به قرآن تشكر ويژه و خالصانه دارم.
اين قاري و داور مصري در پايان سخنان خود با قرائت اشعاري ضمن اشاره به دلشاد شدن يك قاري به هنگام تلاوت قرآن كريم افزود: تلاوت قرآن قاري را از رنج و عذاب دنيا به سوي آرامش هدايت مي‌كند.
شازلي همچنين با توصيف محتويات قرآن به عنوان كلام جذاب خداوند، اشعار خود را چنين ادامه داد كه كتاب خداوند بهترين شفيع و ثروت براي مؤمنان است.
وي قرآن را دوستي دانست كه انسان هيچگاه از او سير نشده و بيشتر از آن لذت مي‌برد.
وي در پايان نيز براي بار دوم ضمن آرزوي طول عمر جمهوري اسلامي ايران و رهبر معظم انقلاب به سبب اهتمام و اهميت به قرآن و تلاوت آن افزود: اين اهتمام نه تنها در جمهوري اسلامي بلكه براي مسلمانان و فرزندان آنها در سراسر دنياي اسلام و عرب بوده است.


| شناسه مطلب: 16188







نظرات کاربران