رونمایی ضریح جدید قتلگاه امام حسین (ع) + گزارش تصویری

این ضریح مطهر دارای دو قسمت بوده که ضریح کوچک قتلگاه امام حسین (ع) با طولی به اندازه 160، عرض 224 و ضخامت 18 سانتی‌متر پس از رسیدن به کربلای معلی در ضریح مطهر باب‌الرأس صحن بارگاه ملکوتی اباعبدالله‌الحسین (ع) نصب می‌شود و پنجره بزرگ این ضریح مقدس با طولی به ابعاد 300، عرض 227 و ضخامتی 15 سانتی‌متر ساخته شده که در محل باب‌القبله ایوان بارگاه سید‌الشهدا(ع) نصب می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، ضريح جديد قتلگاه حضرت امام حسين (ع) مقارن ظهر روز جمعه ، با حضور نمازگزاران تهراني از مقابل دانشگاه تهران به سمت مصلي تهران بدرقه شد تا از اين مكان به كربلاي معلا منتقل شود.

اين ضريح، روز 22 بهمن در ضلع شرقي گودال قتلگاه نصب خواهد شد.

هنرمندان اصفهاني، در ساخت ضريح بزرگ قتلگاه امام حسين(ع)، از فلزاتي نظير طلا، نقره، مس و برنج استفاده كرده اند.

همچنين آبكاري طلاي ضريح به روش الكترونيك و قلمزني آن به شكل برجسته ‌كاري انجام شده و داراي خطوطي با مضامين مرتبط با آن حضرت از جمله سيدالشهداء(ع)، يا ثارالله (ع)، باب الحوائج (ع) و سفينة النجاه است.

اين ضريح مطهر كه در كارگاه آفرينش‌هاي هنري ستاد بازسازي عتبات عاليات استان اصفهان ساخته شده است، داراي دو قسمت بوده و ضريح كوچك قتلگاه امام حسين (ع) با طولي به اندازه 160، عرض 224 و ضخامت 18 سانتي‌متر پس از رسيدن به كربلاي معلي در ضريح مطهر باب‌الرأس صحن بارگاه ملكوتي اباعبدالله‌الحسين (ع) نصب مي‌شود و پنجره بزرگ اين ضريح مقدس با طولي به ابعاد 300، عرض 227 و ضخامتي 15 سانتي‌متر ساخته شده كه در محل باب‌القبله ايوان بارگاه سيد‌الشهدا(ع) نصب مي‌شود.

اين ضريح طي هفت ماه و نيم تلاش هنرمندان قلمزن و مينا كار ساخته شده و در ساخت آن از 500 كيلوگرم طلا و 325 كيلوگرم نقره استفاده شده است.

بنابراین گزارش ، طاووسی معاون پشتیبانی ستاد عتبات عالیات اصفهان گفت: این ضریح امروز به سوی استانهای مازندران و گیلان حرکت داده می شود و سپس به مرز ایران وعراق انتقال داده خواهد شد.

وی افزود: پیش بینی می کنیم ضریح، بیستم بهمن به مرز برسد و در دهه پایانی بهمن بتوانیم آن را در محل قتلگاه سالار شهیدان(ع) نصب کنیم.

 

 


| شناسه مطلب: 18113







نظرات کاربران