نشست توجیهی سفرای کشورهای مسلمان برای حضور در کنگره پزشکی حج و زیارت نشست توجیهی سفرای کشورهای مسلمان برای حضور در کنگره پزشکی حج و زیارت نشست توجیهی سفرای کشورهای مسلمان برای حضور در کنگره پزشکی حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نشست توجیهی سفرای کشورهای مسلمان برای حضور در کنگره پزشکی حج و زیارت نشست توجیهی سفرای کشورهای مسلمان برای حضور در کنگره پزشکی حج و زیارت نشست توجیهی سفرای کشورهای مسلمان برای حضور در کنگره پزشکی حج و زیارت نشست توجیهی سفرای کشورهای مسلمان برای حضور در کنگره پزشکی حج و زیارت نشست توجیهی سفرای کشورهای مسلمان برای حضور در کنگره پزشکی حج و زیارت

نشست توجیهی سفرای کشورهای مسلمان برای حضور در کنگره پزشکی حج و زیارت

در هر یک از شهر های مکه و مدینه یک بیمارستان و ۱۹ درمانگاه در موسم حج برای ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی به زائران در اختیار جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری،  سفرای برخی از کشورهای اسلامی حوزه خلیج فارس، خاورمیانه، آسیای مرکزی و آفریقا برای حضور در نخستین کنگره بین المللی پزشکی حج و زیارت کشورهای اسلامی که به منظور ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائران اماکن متبرکه، استفاده از دانش و تجربیات اندیشمندان حوزه سلامت و نیز تبادل نظر علمی با اندیشمندان کشورهای اسلامی پانزدهم تا هفدهم شهریورماه در تهران برگزار می شود،در نشستی توجیهی با رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کردند.

در این نشست ریاض با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که منظم ترین سیستم حج و زیارت را در دنیا دارد گفت:از کشور ما هر ساله، نزدیک به۸۰۰ هزار زائر عمره مفرده و یکصد هزار زائر حج تمتع به مکه مشرف می شوند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر افزود: در هر یک از شهر های مکه و مدینه یک بیمارستان و ۱۹ درمانگاه در موسم حج برای ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی به زائران در اختیار جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: در کشور ما مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر مسئولیت سلامت جسمی زائران را بر عهده دارد و به همین منظور تشکیلات مرکز پزشکی حج و زیارت در طول سال برای ارائه مناسب ترین خدمات بهداشتی و درمانی به زائرانی که استطاعت جسمی آنها به تایید رسیده دایر شده است.

ریاض در ادامه خاطر نشان کرد: در شبکه وسیع بهداشت و درمان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر پس از تایید سلامت جسمانی زائران به آنها آموزش های پزشکی و بهداشتی لازم ارائه می شود تا همراه با تیم های درمانی (پزشک،پرستار) به سرزمین وحی مشرف شوند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر اذعان داشت:در موسم حج علاوه بر کادر تخصصی درمانی، تجهیزات پزشکی مدرن به همراه چندین دستگاه آمبولانس به اماکن زیارتی در مکه و مدینه انتقال داده می شود.

وی همچنین به رعایت مسائل بهداشتی در هتل ها و رستوران های مکه و مدینه اشاره کرد و گفت: هدف اصلی فعالیت ما رعایت مسائل بهداشتی و درمانی زائران در مناسک حج و زیارت است که برای این امر یک تیم پزشکی ۵ هزار نفری در کشور با ما همکاری می کنند و در موسم حج یک تیم پزشکی هزار نفری بر مسائل بهداشتی محل خواب و تهیه غذا زائران نظارت خواهند داشت.

ریاض خاطر کرد: ایران اسلامی زمینه فعالیت های پزشکی و درمانی تجارب بسیار ارزنده ای دارد که می توان با استفاده از تجربه های سایر کشورها به موفقیت های بیشتری در این زمینه دست یافت.


| شناسه مطلب: 2065







نظرات کاربران