یادداشت- وحدت امت اسلامی، حتی تصورش هم شیرین است یادداشت- وحدت امت اسلامی، حتی تصورش هم شیرین است یادداشت- وحدت امت اسلامی، حتی تصورش هم شیرین است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یادداشت- وحدت امت اسلامی، حتی تصورش هم شیرین است یادداشت- وحدت امت اسلامی، حتی تصورش هم شیرین است یادداشت- وحدت امت اسلامی، حتی تصورش هم شیرین است یادداشت- وحدت امت اسلامی، حتی تصورش هم شیرین است یادداشت- وحدت امت اسلامی، حتی تصورش هم شیرین است

یادداشت- وحدت امت اسلامی، حتی تصورش هم شیرین است

تفرقه میان امت اسلامی هدف همیشگی استکبار است . مبانی عمده این راهبرد ، کنترل جهان اسلام از طریق مذاهب اسلامی می باشد و از ابزارهای این کار ، یکی ، استفاده از جاهلان و متعصبان یک مذهب و یا فرقه اسلامی علیه مذهب و فرقه اسلامی دیگر ، و نیز طرح و کشاندن مسایل حساسیت زا به میان توده های مردم و انتقال آن به حوزه عوام ، و خارج کردن مسایل از حوزه علما و صاحبان اندیشه است .

 
 مدینه منوره – پایگاه اطلاع رسانی حج : تاچند روز دیگر ماه مبارک رمضان فرا خواهد رسید. یکی از دومناسبت بزرگ در اسلام که با ظرفیت های بزرگ خود مانند حج  ، می تواند نقشی بزرگ در وحدت امت اسلامی و تامین منافع آن داشته باشد.
وحدت بين مذاهب اسلامي و پيروان آنها ، همچنان مساله اصلي آنان و  يك نياز حياتي براي دنياي اسلام است.تفرقه ميان امت اسلامي هدف هميشگي استكبار است . مباني عمده اين راهبرد ، كنترل جهان اسلام از طريق مذاهب اسلامي مي باشد و  از ابزارهاي اين كار ، يكي ، استفاده از جاهلان و متعصبان يك مذهب و يا فرقه اسلامي عليه مذهب و فرقه اسلامي ديگر ، و نيز  طرح و كشاندن مسايل حساسيت زا به  ميان توده هاي مردم و انتقال آن به حوزه عوام ، و خارج كردن مسايل  از حوزه علما و صاحبان انديشه است . اگر نگاهي به گفته ها و نوشته هاي بسياري كه متاسفانه اين روزها  عليه مذاهب اسلامي  و بخصوص شيعه ايراد شده و يا نوشته و نشر گرديده بيندازيم ، خط و ربط استكبار را به وضوح در آنها مي بينيم . بنابر سنت رسول الله (ص) شيعيان خود را مقيد و موكلف به موعظه حسنه مي دانند و ديگر فرق اسلامي نيز قطعا به آن مقيد و مكلف هستند و بايد باشند . همه ي مذاهب اسلامي به جهت اتفاق و اتحاد نظر در مورد اساسات اسلام و اصول اساسي آن ، طبيعتا برحق هستند و هيچ كس نمي تواند و نبايد به خود اين اجازه را بدهد كه كسي را كه شهادت به وحدانيت خداوند تبارك و تعالي ، و رسالت رسول الله الاعظم داده "ناحق" ، و خود را به جهت باورهايي كه دارد "حق " و صاحب ترجيح بداند. دشمن در پي آن است كه اصل مدارا را كه  از اصول مورد تاكيددر اسلام و بخصوص ميان مسلمين است ، از آنها بگيرد . مدارا دستور اسلام است و اين مدارا كردن است كه افراد را دگرگون مي كند ، و اين امر در نگاه به سيره رسول الله (ص)‌و اهل بيت بزرگوار آن حضرت ، سلام الله اجمعين ،  كاملا برجسته است و ترديدي نيست كه بسياري از جنگ و نزاع‌ها و مشكلات موجود در جهان با ترويج فرهنگ مدارا دربين مردم قابل حل است. اين امر يك شرط مهم دارد و آن انتقال هر امري به حوزه خودش است . يعني مسايل و موضوعاتي كه بايد در حوزه علما مورد بررسي و تحليل و نظر قرار گيرد را نبايد اجازه داد كه به ميان توده هاي عامي جامعه انتقال يابد ،  وظيفه علماست كه با ترويج و تشويق مدارا ميان همه ي مومنان ، آنها رابه برادري و اتحاد و تحكيم اخوت اسلامي سفارش كنند.
عده مسلمانان جهان اينك براساس آمارهاي سازمان ملل متحد از يك ميليارد و دويست ميليون نفر گذشته است . اين جمعيت بزرگ اگر چه در    بخش هايي از جهان متمركز است ، اما توزيع آنرا مي توان با درصدهاي مختلف درسرتاسر جهان ديد . اين جمعيت بزرگ به چيزي كه دراين مقطع بيش از همه به آن نياز دارد ، يك "‌هويت مشترك "‌با محوريت اسلام است كه در صورت تحقق آن ، مسلمانان را به يك محور و نقطه ثقل در نظام و ساخت جهاني مبدل خواهد نمود. استكبار با شناختي كه از اثرات و پيامدهاي قدرت يابي مسلمين درصورت نيل به هويت مشترك ديني در نظام جهاني سلطه دارد ، حرکت هايي را سالهاست  در جهت تضعيف وحدت و هويت مشترک مسلمانان به پيش مي برد و در سالهاي اخير به آن شدت و حدت هر چه بيشتري هم داده است . چنين شرايطي ،  برقراري تعامل ميان مسلمانان را به عنوان يک جامعه اثرگذار در نظم نوين جهاني که به دهکده جهاني شهرت دارد ، ضروري تر مي نمايد.
به لحاظ موقعيت مكاني ، كشورهاي اسلامي  از ويژگي هاي منحصر به فردي در زمينه هاي ژئو استراتژيك ، ژئوپولتيك و ژئواكونوميك برخوردارند . اين قابليت به كشورهاي اسلامي امكان آنرا داده است كه بتوانند در نظام هاي جهاني تاثيرات بسيار داشته باشند . براي فعال  كردن اين قابليت ها ، اتحاد اسلامي يك ضرورت حياتي است . مقام معظم رهبري حضرت آيت الله العظمی خامنه اي در مناسبت هاي مختلف به روشنگري در مورد اقدامات دشمن براي تفرقه ميان امت اسلامي پرداخته و مسلمين را نسبت به پيامدهاي وخيم تفرقه كه وضعيت در فلسطين ، افغانستان و عراق را مي توانيم از جمله پيامدهاي آن بدانيم آگاه ساخته اند .ايشان از جمله (درپيام نوروزي سال 1386) هشدار داده اند .  :" در سطح دنياي اسلام هم يك تلاش وسيع  وعميق (براي تفرقه ميان مسلمين )  از سوي دشمن محسوس است."  ايشان همواره و موكدا وظيفه اول همه ي مسلمين و رهبران اسلامي را "اتحاد كلمه " و "همدلي " دانسته و توجه داده اند :(دشمنان به دنبال آن هستند )  اختلاف مذهبي را بزرگ كنند،جنگ  شيعه و سني را در هر نقطه اي از دنيا كه ممكن باشد ، به وجود بياورند." ايشان همچنين در رهنمودي ديگر در 11 مرداد 85 13خطاب به ملت هاي منطقه و به خصوص فرقه‌ها و دسته هاي مختلف لبناني چنين توصيه فرمودند:" ملت هاي منطقه و فرقه هاي اسلامي و پيروان دين هاي مختلف در لبنان و در همه كشورهاي اسلامي بايد دست اتحاد به يكديگر دهند و نگذارند، تفرقه آنان موجب قوت دشمن شود. "معظم له در همين راستا در بياناتشان در مراسم شانزدهمين سالگرد ارتحال امام خميني (ره ) در توصيه به ملل اسلامي اظهار داشتند: البته ملت هاي اسلامي بايد بيدار باشند و نبايد دشمن و توطئه و حركت هاي او راكوچك بشمرند، بايد بيداري و برحذر بودن و هشياري خود را حفظ كنند. امروز، روز اتحاد و همدلي ملت‌ها و دولت هاي اسلامي است. "


| شناسه مطلب: 2071







نظرات کاربران