استقبال از دوره های مدینه شناسی استقبال از دوره های مدینه شناسی استقبال از دوره های مدینه شناسی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
استقبال از دوره های مدینه شناسی استقبال از دوره های مدینه شناسی استقبال از دوره های مدینه شناسی استقبال از دوره های مدینه شناسی استقبال از دوره های مدینه شناسی

استقبال از دوره های مدینه شناسی


در این مستند، زائران با تمامی مشاهد و زیارتگاههای شهر مدینه منوره و نیز شان آنها و اتفاقاتی که پیرامون شان رخ داده به صورت دقیق و عمیق آشنا می شوند.

  مدینه منوره – پایگاه اطلاع رسانی حج : از جمله فعالیت های تبلیغی و آموزشی بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره ، برگزاری دوره های مدینه شناسی برای زائران از طبقات مختلف است .
  دوره براساس یک مستند تاریخی و مذهبی تولید بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره ارایه می شود و توضیحات تکمیلی را راویان آموزشی دیده ای عرضه می کنند که برخی از آنها مشهور به این هستند که شهر مدینه را بهتر و دقیق تر از اهالی آن می شناسند.
 در این مستند، زائران با تمامی مشاهد و زیارتگاههای شهر مدینه منوره و نیز شان آنها و اتفاقاتی که پیرامون شان رخ داده به صورت دقیق و عمیق آشنا می شوند.

 علاوه بر بناها ، شرحی برغزوات رسول الله (ص) در مدینه منوره و زمینه ها و چگونگی وقوع آنها و نتایج آن جنگ ها و تاثیری که در تاریخ اسلام و روند آن و تشکیل حکومت اسلامی در صدر اسلام توسط    رسو ل الله داشته است ، بازگویی می شود.
  این مستند همچنین نگاهی به مکانهایی در پیرامون مدینه منوره و استان مدینه مانند ال اولا – AL ULA  دارد که واقعه قوم ثمود در آن به وقوع پیوست .
در قرآن نیز آمده است که قوم ثمود در برابر اوامر خداوند تبارک وتعالی بنای بر مقاومت گذاشتند و به ادعای خود برای فرار از عقوبت به کوههای سخت سنگی پناه بردند و در آنها خانه کردند تا به باور غلط خویش از عذاب الهی در امان بمانند اما خداوند اراده کرد تا آنها را در دل همان کوهها عذاب کند و چنین هم شد .
    در سایت بعثه مقام معظم رهبری اطلاعات بیشتری دراین باره می توانید پیدا کنید.
 دوره های مدینه شناسی بعثه مقام معظم رهبری با عنایت به محدودیت ها برای حضور جمعی در حرم شریف و نیز قبرستان بقیع و ممنوع بودن حضور خانم ها در این قبرستان ، برای زائران یک خدمت آموزشی است و روحانیون کاروانها موظف هستند با استفاده از امکانات سمعی و بصری فراهم آمده از سوی بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره در طول اقامت خود در این شهر حداقل یک بار آنرا به صورت کامل و همراه با اطلاعات تکمیلی به حضور زائران ارایه کنند.

 استقبال از این کلاس ها به حدی بوده است که بنا بر فرم های ارسالی از سوی روحانیون کاروانها به بعثه مقام معظم رهبری تمامی آنها بواسطه درخواست های فراوان زائران ناچار به تکرار برنامه شده اند و در یک مورد روحانی کاروان گزارش کرده است که بنا به خواست زائرانش هشت بار این مستد را نمایش داده و درباره مکانهای تاریخی و مذهبی شهر مدینه و وقایع تاریخی این شهر توضیحاتی را به زائران خود ارایه کرده است .
عکس های این خبر از کلاس مدینه شناسی هتل "موده مروه " شهر مدینه منوره برای زائران ایرانی تهیه شده است که از معاون فرهنگی هتل برای ارایه این عکس ها تشکر می شود.
 روحانی یی که دراین تصویر او را درحال ارایه توضیحات ملاحظه می فرمایید حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر طباطبایی از جمله راویانی بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره است که اذعان عمومی وجوددارد او بیشتر و دقیق تر از ساکنان شهر مدینه منوره این شهر را می شناسد .
 بنا برگزارش های دریافتی ، در هتل هایی که علاوه بر زائران ایرانی ، زائران رسول الله (ص) از دیگر کشورها نیز حضور دارند برای شرکت در دوره های مدینه شناسی بعثه مقام معظم رهبری دراین هتل ها علاقه مندی نشان داده و به روحانیون کاروانها برای استفاده از این مستند مراجعه کرده اند .


| شناسه مطلب: 2072







نظرات کاربران