اطبای عراقی علاقمند به استفاده از تجارب پزشکان ایرانی هستند اطبای عراقی علاقمند به استفاده از تجارب پزشکان ایرانی هستند اطبای عراقی علاقمند به استفاده از تجارب پزشکان ایرانی هستند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اطبای عراقی علاقمند به استفاده از تجارب پزشکان ایرانی هستند اطبای عراقی علاقمند به استفاده از تجارب پزشکان ایرانی هستند اطبای عراقی علاقمند به استفاده از تجارب پزشکان ایرانی هستند اطبای عراقی علاقمند به استفاده از تجارب پزشکان ایرانی هستند اطبای عراقی علاقمند به استفاده از تجارب پزشکان ایرانی هستند

اطبای عراقی علاقمند به استفاده از تجارب پزشکان ایرانی هستند

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در عراق گفت: اطبای عراقی علاقمند به استفاده از تجارب و دانش پزشکان ایرانی هستند.

دکتر ماشاءالله رضایی نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در عراق در گفتگو با خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به کربلای معلی با اشاره به سطح بالای علمی پزشکان ایرانی گفت: به خاطر عملکرد مثبت پزشکان در امدادرسانی به بیماران و زائران نیازمند به مداوا، پزشکان و اطبای عراقی تمایل دارند با شرکت در دوره های آموزشی در ایران از تجارب و دانش علمی پزشکان ایرانی بهره مند شوند.
وی افزود: هم اینک جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در چهار شهر نجف، کاظمین، بغداد و سیدمحمد (شهر بلد) با استقرار تیم های دائمی مشغول به مداوا و امدادرسانی به بیماران از ملیت های مختلف هستند.

وی با بیان اینکه هم اینک یک تیم حدودا 65 نفره در کربلای معلی به زائران خدمات رسانی می کند افزود: در حال روزانه بین 3 تا 4 هزار نفر به پزشکان هلال احمر که در حریم حرم حسینی مستقر هستند مراجعه کرده و خدمات دریافت می کنند.

رضایی به خدمات ارائه شده به بیماران اشاره کرد و گفت: در مراکز پزشکی هلال احمر که در شهرهای مختلف عراق مستقر هستند انواع خدمات پزشکی از جمله ارتوپدی، گوارش، قلب، زنان و ... ارائه می شود.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در عراق در این زمینه افزود: بیشترین مسئله ای که باعث شده تا افراد به مراکز پزشکی جمعیت هلال احمر مراجعه کنند، بیماری کوفتگی عضلانی و کمردرد ناشی از کهولت سن و مسافرت است.

وی همچنین با اشاره به چگونگی مداوای بیمارانی که امکان معالجه آنها در عراق نیست گفت: طبق توافقات به عمل آمده با مراکز پزشکی عراق، بیمارانی که امکان معالجه شان در این کشور وجود نداشته باشد برای مداوا به ایران منتقل می شوند.

رضایی با بیان اینکه مسئولان عراقی از نحوه امدادرسانی پزشکان ایرانی ابراز رضایت داشته و همکاری صمیمانه ای با هلال احمر دارند خاطرنشان ساخت: تاکنون تنی چند از مسئولان عراقی از جمله استاندار کربلا و رئیس شورای استانی عراق از تیم های پزشکی هلال احمر بازدید کرده اند.

وی در خاتمه با بیان اینکه هم اکنون دو آمبولانس در کربلا و نجف به خدمات رسانی به بیماران مشغول هستند به خدمات پزشکی ارائه شده در سال گذشته از سوی هلال احمر در عراق اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از 400 هزار نفر به مراکز پزشکی هلال احمر مستقر در عراق مراجعه کرده و خدمات پزشکی در زمینه های مختلف دریافت کردند.


| شناسه مطلب: 2165







نظرات کاربران