خاطره ای از خلبان بالگرد حامل امام خمینی(ره)

خلبان بالگرد حامل حضرت امام (ره) در روز 12 بهمن سال 57 با بیان اینکه انتقال حضرت امام(ره) با بالگرد، ماموریتی به کلی سری بود به نقل خاطره ای از این جریان پرداخت.

کاپیتان "بیوک سیدان"، خلبان بالگرد حامل امام خمینی(ره) در روز ورود ایشان به میهن اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج اظهار داشت: روز یازدهم بهمن سال 57 طی تماسی از من خواسته شد که حضرت امام(ره) به وسیله یک فروند هلیکوپتر از بهشت زهرا به تهران منتقل شود.
وی افزود: صبح روز دوازدهم بهمن بعد از نمازصبح از خدا خواستم که به من کمک کند تا این ماموریت بسیار حساس و سرنوشت ساز را با موفقیت به پایان برسانم. وقتی می خواستم از منزل خارج شوم، همسرم در حالی که اشک از چشمانش سرازیر شده بود و زیر لب مشغول دعا کردن بود، من را تا در منزل بدرقه کرد.
سیدان خاطرنشان کرد: وقتی به محل کارم رسیدم، طی تماسی با سروان جلالی، مسوول نگهداری هلیکوپترها از وی خواستم که پرونده تمامی هلیکوپترهای آماده پرواز را بیاورد و پس از بررسی پرونده ها، بهترین هلیکوپتر که از هر لحاظ آماده پرواز بود را انتخاب کردم.
وی ادامه داد: با درخواست من مبنی بر انتخاب یک نفر مهندس پرواز جوان و زرنگ، سروان جلالی، آقای دشتبان را معرفی کرد و با حضور آقایان دشتبان و جلالی، موضوع ماموریت را به آنها گفتم و آنها نیز با اطلاع از این ماموریت، بسیار هیجان زده و خوشحال شدند.
خلبان بالگرد حامل امام خمینی(ره) در روز 12 بهمن، تصریح کرد: به آقایان دشتبان و جلالی تاکید کردم که این ماموریت به کلی سری است و هیچ فردی نباید تا پایان انجام این ماموریت از آن اطلاع پیدا کند.
وی اظهار داشت: وقتی امام(ره) وارد هلیکوپتر شدند، زبان من بند آمده بود و توان صحبت کردن نداشتم و احساس کردم ریگ کوچکی هستم در برابر کوه دماوند.

 


| شناسه مطلب: 24940







نظرات کاربران