معاون نظارت و ازرشیابی بعثه مقام معظم رهبری: نظر سنجی ها، حاکی از میزان بالای رضایتمندی حجاج ایرانی، از خدمات دریافتی است

مواردی که زائران ایرانی بیشتر در مورد آن ها اعلام نارضایتی داشته اند، مواردی است از قبیل فاصله محل اقامت زائران تا مسجدالحرام ...
معاون برنامه ريزي، نظارت و ارزشيابي بعثه مقام معظم رهبري گفت: مجموع نظر سنجي هاي علمي صورت گرفته از ميان زائران ايراني خانه خدا در حج سال 86 ، حاكي از ميزان بالاي رضايتمندي حجاج ايراني، از خدمات دريافتي است.
حجت الاسلام والمسلمين محمدصادق عرب در گفت و گو با پايگاه اطلاع رساني حج افزود: در نظر سنجي هاي مذكور كه توسط يك تيم تحقيقاتي اعزام شده به عربستان جمع آوري و مورد بررسي قرار گرفته است، ميزان رضايت كلي زائران از خدمات دريافتي در قريب به 70 در صد " زياد " و حدود 27 درصد به ميزان متوسط و در 3 در صد به ميزان كم عنوان شده است.
وي گفت: به طور كلي در اكثر موارد رضايت زائران از خدمات دريافتي زياد است.
معاون برنامه ريزي، نظارت و ارزشيابي بعثه مقام معظم رهبري اظهار داشت: از 113 شاخص قابل مقايسه با يافته هاي رضايت زائران در سال 85 در برخي از شاخص ها در سال 86 نسبت به سال 85 كاهش داشته و در برخي شاخص ها نيز افزايش داشته است.
آقاي عرب در خصوص رضايت زائران از زمان و هزينه سفر حج گفت: قريب به 70 درصد از زائران زمان و هزينه سفر را مناسب مي دانند.
وي افزود: مواردي كه زائران ايراني بيشتر در مورد آن ها اعلام نارضايتي داشته اند، مواردي است از قبيل فاصله محل اقامت زائران تا مسجدالحرام، وضع بهداشت در شهر مكه و اماكن زيارتي آن، رعايت نكات بهداشتي در مشاعر، كيفيت خيمه ها، برنامه ريزي براي بازديد از اماكن زيارتي و مواردي از اين دست كه در مورد برنامه ريزي براي بازديد از اماكن زيارتي بيشترين حجم نارضايتي در مقايسه با ساير موارد عنوان شده است.
معاون برنامه ريزي، نظارت و ارزشيابي بعثه مقام معظم رهبري گفت: بالاترين نمره رضايت از نيروي انساني خدمات دهنده به زائران مربوط به پزشكان و روحانيان كاروان هاست و همچنين در خصوص رضايتمندي از ساير شاخص هاي خدماتي رضايت از پرواز رفت و تغذيه در رتبه اول و دوم و رضايت از حمل و نقل و مسكن در رتبه هاي چهارم و پنجم قرار دارد.