شیرین‌ترین لحظات عمر زوج های جوان در سرزمین وحی  گزارش تصویری گردهمایی شیرین‌ترین لحظات عمر زوج های جوان در سرزمین وحی  گزارش تصویری گردهمایی شیرین‌ترین لحظات عمر زوج های جوان در سرزمین وحی  گزارش تصویری گردهمایی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شیرین‌ترین لحظات عمر زوج های جوان در سرزمین وحی  گزارش تصویری گردهمایی شیرین‌ترین لحظات عمر زوج های جوان در سرزمین وحی  گزارش تصویری گردهمایی شیرین‌ترین لحظات عمر زوج های جوان در سرزمین وحی  گزارش تصویری گردهمایی شیرین‌ترین لحظات عمر زوج های جوان در سرزمین وحی  گزارش تصویری گردهمایی شیرین‌ترین لحظات عمر زوج های جوان در سرزمین وحی  گزارش تصویری گردهمایی

شیرین‌ترین لحظات عمر زوج های جوان در سرزمین وحی گزارش تصویری گردهمایی

حجت‌الاسلام علم‌الهدی با بیان اینکه شیرین‌ترین لحظات عمر روزهای حضور در سرزمین وحی است، افزود: استفاده از همه فرصتهای حضور در مدینه و مکه برای همسرانی که با یکدیگر به این سفر معنوی آمده‌اند امر مهمی است.

گردهمايی زوج‌های جوان عمره‌گزار با حضور بيش از 700 نفر در بعثه مقام معظم رهبری در مدينه منوره برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پايگاه اطلاع رسانی حج به مدينه منوره، در اين همايش حجت‌الاسلام طباطبايی مدرس حوزه و دانشگاه با بيان اينكه اسم قديم مدينه، يثرب بود، گفت: نوه حضرت نوح يثرب نام داشت و به اين مكان هجرت كرد، در قديم آبهای زيرزمينی مدينه زياد و بيابانها پرگياه بود و يثرب اينجا را برای زندگی انتخاب كرد.

وی افزود: اولين كسانی كه از شهر يثرب به پيامبر ايمان آوردند، دو تاجر بودند كه به مكه رفتند و علی رغم نهی كفار به سخنان پيامبر گوش دادند و به ايشان ايمان آوردند و در سالهای بعد بر تعداد اين افراد افزوده شد.

image_201269164697651.jpg

حجت‌الاسلام طباطبايی عنوان كرد: پيامبر جوانی را برای تعليم قرآن به سوی آنها فرستاد، و او زمينه هجرت پيامبر را فراهم كرد و سال بعد 70 نفر از اهالی يثرب در مكه به پيامبر ايمان آوردند.

وی گفت: در زمان ما نيز جوانی به نام ادورادو آنيلی كه پدرش صاحب كارخانهای فيات است، مسلمان شد و به ايران آمد و امام پيشانی او را بوسيد اما سرانجام در ايتاليا او را به شهادت رساندند.

اين مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود به مسيرهای هجرت پيامبر از مكه به مدينه اشاره كرد و همچنين با استفاده از پاورپوينت به برخی از مكانهای مدينه پرداخت.

وی با اشاره به مسجدالنبی، گفت: بالاترين جای اين مسجد روضه است و پيامبر فرمودند كه بين خانه من و منبرم باغی از باغهای بهشت است، اين مكان با فرش سبزرنگی مشخص شده است، اما جای ديگر مسجدالنبی فرش قرمز رنگی پهن است كه خانه حضرت فاطمه است و امام صادق (ع) فرمودند كه خانه حضرت فاطمه فضيلت بيشتری دارد.

درب خانه حضرت زهرا(س)، مرقد مطهر پيامبر، ستون حنانه، منبر پيامبر، خيبر از جمله موضوعاتی بود كه طباطبايی در مورد آنها توضيح داد.

بنابراين گزارش در اين مراسم حجت‌الاسلام و المسلمين علم‌الهدی مدرس حوزه و دانشگاه با بيان اينكه شيرين ترين لحظات عمر روزهای حضور در سرزمين وحی است، افزود: استفاده از همه فرصتهای حضور در مدينه و مكه برای همسرانی كه با يكديگر به اين سفر معنوی آمده‌اند، امر مهمی است.

علم‌الهدی ماندگارترين خاطرات انسان را ازدواج اول خواند و گفت: اگر همسر اول را به دلايلی چون طلاق و مرگ از دست بدهيم و ازدواج مجددی صورت گيرد، آن زيبايی و ماندگاری ازدواج اول را نخواهد داشت.

وی در اين رابطه اظهار كرد: خداوند ميان زوجين مودت و رحمت قرار داده است، اين رحمت را خدا در دل انسان قرار می‌دهد كه انسان همسر خود را به خاطر خود همسر بسيار دوست بدارد، اينكه همسران در مورد روابطشان با جنس مخالف حساس هستند نشان از غيرت است.

اين مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اهميت نظافت در زندگی عنوان كرد: هميشه بايد همسران به ظافت خود توجه كنند و اين امری دوطرفه است، جريان عاطفه و محبت ميان همسران متقابل است.

image_201269164697967.jpg

بنابراین گزارش، حجت‌الاسلام و المسلمين علم‌الهدی مدرس حوزه و دانشگاه نیز در گردهمايی زوج‌های جوان كه در سالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبری در مدينه برگزار شد، با اشاره به حضور زوج‌های جوان در سرزمين وحی گفت: اين رسم زيبا بايد گسترش پيدا كند و زوجهای جوان آغاز زندگی را از معنويات شروع كنند.

وی با اشاره به آيه « وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِی ذَلِكَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَكَّرُونَ» گفت: از ديدگاه قرآن زن و شوهر برای يكديگر به منزله لباس هستند اما اول نسبت به بانوان توجه می‌دهد كه هر انسانی می‌تواند با زوجی زندگی كند، خدا در تمامی موارد توضيح حقوق مردان و زنان بدون استثنا به جز در يك آيه خاص حقوق زنان را بر مردان مقدم تعريف می‌كند.

علم‌الهدی عنوان كرد: همسران از جان انسان هستند، نفس در لغت عربی در جايی به‌كار می‌رود كه خود شی را به شكل ديگری نشان دهد.

وی در اين رابطه گفت: حضرت آدم از خداوند در مورد حوا پرسيد او كيست كه من در ميان بهشتيان او را از همه بيشتر دوست دارم، خطاب آمد كه اين برگرفته از خود تو است.

علم‌الهدی با طرح اين سوال كه چرا مثال به لباس زده شده است، افزود: لباس چيزی است كه می پوشاند و آبروی انسان را حفظ می‌كند.

وی عنوان كرد: مردان نبايد آنچه ميان خود و همسرانشان اتفاق می‌افتد در جای ديگری بيان كنند، زيرا اين خيانت به خود و همسر است.

image_201269164697966.jpg

علم‌الهدی با ذكر اينكه معمولا خانم ها در خصوص كتمان اسرار خانه بهتر عمل می كنند، اظهار كرد: زيرا دقت بانوان زياد است، اينكه پوششان بيشتر است، وظيفه سنگينتری نيز دارند، بايد خود را از نامحرم بپوشانند و ديگر اينكه اگر در خانه‌ای زنی ناموس شوهر را حفظ نكند، همه شخصيت شوهر را از بين برده است.

اين مدرس حوزه و دانشگاه افزود: اگر اين پوشش را از تن بيرون كنيم عريان می‌شويم، اگر راز دل را با ديگری گفتيم نامحرم را در پناهگاه خود راه داده‌ايم.

وی با بيان اينكه شيرين ترين لحظات عمر روزهای حضور در سرزمين وحی است، افزود: استفاده از همه فرصتهای حضور در مدينه و مكه برای همسرانی كه با يكديگر به اين سفر معنوی آمده اند، امر مهمی است.

وی در اين رابطه اظهار داشت: خداوند ميان زوجين مودت و رحمت قرار داده است، اين رحمت را خدا در دل انسان قرار می دهد كه انسان همسر خود را به خاطر خود همسر بسيار دوست بدارد، اينكه همسران در مورد روابطشان با جنس مخالف حساس هستند نشان از غيرت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، علم‌الهدی با بيان اينكه اعتماد و باور به يكديگر امر مهمی است، افزود: حتی اگر همسر خود را مانند آنچه كه دنبالش بوديم، نيافتيم از پيامبر بخواهيم تا او را اين چنين كند و در اين صورت پيوند زناشويی به معنای واقعی اتفاق می افتد.

image_201269164697813.jpg

وی با اشاره به آيه «فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا»عنوان كرد: زنان نبايد صدای خود را نازك كنند تا آنكه در دلش اشكالی است از صدای زنان لذت ببرد.حتی در ميان افراد محرم نيز اين تاكيد قرآن را بايد رعايت كرد، تنها محرم واقعی همسر است، محرميت ازدواج يعنی اتصال باطنی و قلبی.

اين مدرس حوزه و دانشگاه گفت:كسی كه ازدواج كرده است، بيشتر از اينكه در مورد زندگی و همسرش محاسبه كند، بايد در وضعيت كنونی به دنبال اين باشد كه اين عشق و محبت پايدارتر شود، لذا از خدا بخواهيم زندگی آرام و با محبت برايمان فراهم كند.


| شناسه مطلب: 2737







نظرات کاربران