به روز رسانی دانشنامه امام علی به روز رسانی دانشنامه امام علی به روز رسانی دانشنامه امام علی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
به روز رسانی دانشنامه امام علی به روز رسانی دانشنامه امام علی به روز رسانی دانشنامه امام علی به روز رسانی دانشنامه امام علی به روز رسانی دانشنامه امام علی

به روز رسانی دانشنامه امام علی

همزمان با سیزده رجب سالروز ولادت مولی الموحدین حضرت علی (ع)، دانشنامه این امام همام با بیش از سیصد مطلب جدید و در مجموع دو هزار و 89 مطلب در شبکه جهانی حوزه قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، مدیر اجرایی پایگاه حوزه در گفت وگویی، هدف از تولید درختواره امام اول شیعیان را در اختیار گذاشتن اطلاعات طبقه‌بندی شده به محققان علوم دینی و شیفتگان آن امام همام عنوان کرد.

"هادی دهقان" افزود: این دانشنامه حاوی دوهزار و89 مطلب شامل؛ مقاله، گزیده کتاب، پرسش و پاسخ، چکیده پایان نامه، گزینه جراید و مجلات و نگارخانه است.

وی با بیان اینکه مطالب دانشنامه در دو بخش نمایه اصلی و فرعی تقسیم می ‌شوند، اظهار داشت: این مطالب در قالب 119 نمایه (سرفصل) که شامل 21 نمایه اصلی و 98 نمایه فرعی است، آماده و از هم اکنون در اختیار محققان و پژوهشگران قرار گرفته است.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: محققان پایگاه حوزه در سه بخش "نمودار موضوعی"، "طبقه‌بندی مطالب" و "معرفی نمایه" این دانشنامه را با ارزنده‌ترین مطالب تدوین و در اختیار کاربران قرار داده‌اند.

دهقان "امام علی(ع)، معرفی کوتاه"، "‌امام (ع) از ولادت تا هجرت"، "امام (ع) از هجرت تا غدیر" و "امام (ع) از غدیر تا پایان دوران خلفا" از جمله نمایه‌های اصلی این دانشنامه ذکر کرد.

وی افزود: کاربران همچنین می توانند مطالبی از جمله "امام (ع) از خلافت تا شهادت"، "مظلومیت امام (ع)"، "فضائل و مناقب امام (ع)"، "اخلاق و سیره امام(ع)"، "آثار و منابع گردآوری شده از سخنان و نامه‌های امام (ع)" و "در مکتب امام (ع)" را در بخش اصلی نمایه مورد مطالعه قرار دهند.

مدیر اجرایی پایگاه حوزه "پدر و مادر امام (ع)"، "‌تربیت امام (ع) در دامان پیامبر (ص)"، "پیشگامی امام (ع) در اسلام و ایمان"، "امام (ع) و لیلةالمبیت" و "امام(ع) در غزوه عشیره و بدر" از جمله نمایه‌های فرعی این دانشنامه ذکر کرد.

وی جامعیت"، "طبقه‌بندی ساختاری" و به کارگیری "جدیدترین نوع جستجو" از ویژگی‌های خاص این دانشنامه عنوان کرد و ادامه داد: علاقه مندان می توانند برای بهره بیشتر از این دانشنامه معنوی به نشانی اینترنتی http://hawzah.net/fa/Subjects.html?AssetID=0&SubjectId=4937 مراجعه کنند. 


| شناسه مطلب: 2817







نظرات کاربران