رشادت و پایمردی امام دشمنان را به زانو در می آورد

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به سرسختی، رشادت و شجاعت و پایمردی امام گفت: این مولفه ها دشمنان را به زانو در می آورد.

حجت الاسلام عباس اسكندري مدیر کل تبليغات اسلامي استان قم در گفت وگو با خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به مدینه منوره با اشاره به ابعاد برجسته شخصیتی امام خمینی(ره) گفت: ایشان در نوع خود بی نظیر بودند،از نظر علمی فقیه، فیلسوف، مفسر عارف و به علوم مختلف تسلط داشت، این امر مورد اعتراف علما و بزرگانی است که هم عصر با دوره علمی امام بودند.

وی تهذیب نفس اخلاق و خودسازی را ویژگی دیگر امام برشمرد و عنوان کرد: ایشان از دوران نوجوانی تا دوران میانسالی و کهنسالی مراقب اعمال و رفتار خود بود و در این زمینه یک اسوه برای کسانی است که می خواهند راه تهدیب نفس را طی کنند.

اسکندری با ذکر اینکه در بعد اجتماعی امام پیوند عمیقی با مردم داشت، عنوان کرد: بعد از معصومین(ع) ایشان در این زمینه پیشتاز بود، امام از یک شناخت دقیق اجتماعی برخوردار بود مردم را خوب شناخت وبا زبان آنها سخن گفت و دردهای اصلی زندگی آنها را تشخیص داد و به درمان دردهای اصلی مردم پرداخت.

مدیر کل تبليغات اسلامي استان قم دشمن شناسی را یکی از ابعاد سیاسی امام دانست و افزود: ایشان دشمن شناس عجیبی بودند، دشمن را خوب شناخته و از توطئه ها آگاه بود، لذا توطئه را در نطفه خفه می کرد، قبل از هر حرکتی از سوی دشمن امام آن را خنثی می کرد و برای دستیابی به اهداف مقدس خود از شجاعت خاصی برخوردار بود و تنها از خدا می ترسید.

وی با بیان اینکه برای امام اعتلای کلمه الله مهم بود، گفت: برای رسیدن به این هدف حاضر نبود تحت هیچ شرایطی با دشمن معامله کند.

اسکندری اظهار کرد: این سرسختی، رشادت و شجاعت و پایمردی امام دشمنان را به زانو در می آورد، تحلیل درست از شرایط ، آینده نگری و برنامه ریزی و خلع سلاح کردن دشمن قبل از هر اقدامی از ویژگی های امام بود.

وی با اشاره به زمان شناس بودن امام افزود: ایشان در عین اینکه شخصیت بسیار متعبدی در دین بود، اما زمان خود را خوب می شناخت، با زمان حرکت می کرد و مخاف تحجرگرایی و روشنفکر نمایی بود، در عین حال ایشان مظهر روشنفکر واقعی و دینی بود و دلها به سوی امام جذب می شد.

وی  قاطعیت را عنصر دیگر شخصیت امام خواند و گفت:در پیشبرد امور با کسی تعارف نداشت و برای پیشبرد اهداف الهی مماشات نمی کرد، اگر کسی از اطرافیان خلاف مسیر انقلاب حرکت می کرد با واکنش جدی امام روبرو می شد.

image_2012642325335001.jpg



رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم اظهار کرد: همه تکیه گاه امام خداوند بود، به همین دلیل خدا نیز قلب مردم را به تسخییر امام در آورد، انسانی عارف و عابد و در عین حال یک رجل سیاسی ضد استکباری برازنده نام امام بود.

اسکندری با ذکر اینکه امام در برابر محرومین قلب رئوفی داشت، ابراز داشت: این رهبر مقتدر در برابر دشمنان با همه محرومین و انسان های آزاده مهربان بود، در عین اینکه  وحدت جهان اسلام را مورد تاکید قرار می داد، بر مبانی مکتب اهل بیت(ع) پافشاری می کرد.

وی با اشاره به روحیه جوان امام(ره) علی رغم فشارها و سختی ها گفت: ایشان در طول عمر خود رنج های فراوانی از جمله تبعید، زندان، داغ فرزند و غیره دید، اما جوانگرایی پیشه کرد.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم در پایان گفت:امام هر چند انسانی آسمانی و خدامحور بود اما دنیای خود را به خوبی اداره کرد، در جبهه مقابله با دشمن شب و روز نمی شناخت و از سویی دیگر عارفی شب زنده دار و مناجات گو بود.


| شناسه مطلب: 2820







نظرات کاربران