نخستین همایش هم اندیشی زیارت در حال برگزاری است

نخستین همایش هم اندیشی زیارت در تالار شیخ صدوق در آستان مقدس حضرت عبد العظیم حسنی (ع) با حضور حضرت آیت الله سبحانی ، آیت الله ری شهری، حجت الاسلام و المسلمین مصلحی ، نمایندگان بیوت مراجع تقلید ،جمعی از فرهیختگان و اندیشمندان در حال برگزاری است.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر ، معاون آموزش و پژوهش بعثه مقام معظم رهبری در آغاز این هم اندیشی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج ، در خصوص اهداف برگزاری این همایش گفت: زیارت یکی از تاثیرگزارترین نمادها در دین ما است و برای مردم بسیار مهم است که با ابعاد گوناگون آن آشنا شوند.
قاضی عسکر افزود: به همین جهت از سوی سازمان ها و نهاد های مسئول همچون ، بعثه مقام معظم رهبری ، سازمان اوقاف و امور خیریه و صدا و سیمای جمهوری اسلامی اقدام به برگزاری این هم اندیشی گردید.
موضوعاتی همانند، ابعاد تاثیر گزار زیارت ، آسیب شناسی زیارت ، مفهوم زیارت ، ابعاد اقتصائی آن در جامعه از مهمترین سرفصل های این همایش را تشکیل خواده داد.

وی در ادامه گفت: کمیته علمی این هم اندیشی در سال 86 اقدام به برگزاری فراخوان مقاله و آثار ادبی در محورهای اعلام شده داشته است و 290 اثر علمی و ادبی به دبیرخانه همایش ارائه شد.
گفتنی است، از میان آثار ارسال شده به همایش ، 49اثر توسط کمیته علمی برگزیده و در قالب چهار عنوان و شش مجلد در اختیار پژوهشگران و علاقمندان قرار گرفته است.

قاضی عسکر در پایان اظهار داشت: هم اندیشی زیارت امروز با سخنرانی حضرت آیت الله سبحانی با عنوان آثار سازنده زیارت از دیدگاه کتاب و سنت آغاز و در ادامه آیت الله ری شهری درباره نقش سیاسی – اجتماعی زیارت اهل بیت (ع) به ایراد سخن خواهد پرداخت. همچنین حجت الاسلام و المسلمین مصلحی نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه نیز درباره نقش امام زادگان در احیای دین سخنرانی خواهند نمود.

پخش زنده همايش هم انديشي زيارت از حرم حضرت عبدالعظيم حسني (ع)


| شناسه مطلب: 28217







نظرات کاربران