نشست صمیمانه دانشجویان اهل سنت دربعثه رهبری

جمعی از دانشجویان اهل سنت کشورمان درنشست صمیمانه ای با حضور دکتر بقائی اشکوری استاد دانشگاه و پژوهشگر علوم دینی به تبادل نظر پیرامون مسائل اعتقادی و سیاسی روز پرداختند.

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

جمعی از دانشجویان اهل سنت کشورمان در نشست صمیمانه ای با حضور دکتر بقائی اشکوری استاد دانشگاه و پژوهشگر علوم دینی به تبادل نظر پیرامون مسائل اعتقادی و سیاسی روز پرداختند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج در این نشست ابتدا دکتر بقا ئی ضمن سخنان کوتاهی حج را واجد دو بعد ظاهری و باطنی شناسانده و بر ضرورت توجه بر هر دو بعد حج تاکید کرد و گفت: حج هم همچون سایر احکام یک ظاهر دارد و یک باطن که البته هر دو آنها دارای اهمیت اند. ظاهر حج اعمال و مناسکی است که لازم است به طور صحیح بجا آورده شود و باطن آن که حقیقت حج را شکل می دهد  همانا سیر از خود و خودی ها به سوی خدا و خداگونه بودن است.

این پژوهشگر علوم دینی در ادامه به موضوع وحدت مسلمانان به عنوان نیاز امروز اجتماع مسلمانان اشاره و اظهار داشت: مسلمانان دارای عقاید مشترک / اهداف مشترک و دشمن مشترک هستند و این مشترکات ضرورت یک اتحاد پایدار را به رخ می کشد.

وی در همین رابطه افزود: شایسته نیست وقتی دشمنان اسلام علیرغم اختلافات عمیق و کینه های دیرینه در مقابل مسلمانان به وحدت رویه می رسند و همگام هستند مسلمانان به رغم 95% اشتراک در اعتقادات به اختلاف بپردازند و آن گروه اندکی که به اختلافات دامن می زنند در واقع همسو با دشمنان اسلام به عظمت اسلام و مجد مسلمین اعم از شیعه وسنی لطمه وارد می کنند.

بنابر همین گزارش دانشجویان در جوی صمیمی به گفت وگوی دو طرفه پرداخته و برای سئوالات وشبهاتشان پاسخ شنیدند.


| شناسه مطلب: 28230







نظرات کاربران