همایش«امام منادی وحدت و بیداری» برگزار شد

همایش«امام منادی وحدت و بیداری»امروز با حضور نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه و علمای اهل سنت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پايگاه اطلاع رسانی حج به مدينه منوره، حجت الاسلام نجفی روحانی، نماينده بعثه مقام معظم رهبری در مدينه منوره دراین همایش امام را مظهرجمال وجلال الهي خواند وگفت: خداوند دارای صفت جمال يعني لطف ومهرباني و صفت جلال  يعني قهر و غضب است، با مؤمنين و مستضعفين مهربان و به ظالمين و مستكبرين  وعده عذاب داده و منتقم است.

حجت الاسلام نجفی روحانی امام خمینی را مظهر جمال و جلال الهي خواند و گفت: امام خميني در مقابل مستکبران و ظالمين قاطع و برخورد شديد داشت و در مقابل محرومين و مستضعفين مهربان و خاضع بود و معتقد بود که يك موی کوخ نشینان از کاخ نشینان ستمكار بهتر است.

نماينده بعثه مقام معظم رهبری در مدينه منوره عنوان کرد: ایستادن مقابل ظالمان ویژگی ایشان بود و در عین مقاومت برابر ظالم از مظلوم حمایت می کرد.

حجت الاسلام نجفی روحانی با اشاره به جمله تاریخی شهید مدرس «سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما است»، گفت: امام فردي جامع بود و سیاست و عبادت را قرين هم ساخته بود.

حجت الاسلام نجفی روحانی  امام خميني را احیاگر اسلام ناب برشمرد و اظهار داشت: امام اسلام اصيل و ناب محمدي را احياء كرد و مسلمانان را حيات ديگر بخشيد، مقام معظم رهبري نیز آينه تمام نماي امام خميني و راه و خط او همان راه و خط امام است.

همچنین در این همایش مولوی قهرودی از علمای اهل سنت نیز گفت: یکی از مولفه های سفر عمره و حج دشمن شناسی و دشمن شناساندن است.

وی عنوان کرد: ابتدا باید دشمنان خود را خوب بشناسیم و در دل از آنها بیزاری بجوییم آنگاه به دیگران دشمن رابشناسانیم.

در ابتدای این همایش نیز حجت الاسلام شریفی کارشناس امور اهل سنت گفت:خداوند نعمات زیادی به ما داده است که قابل شمارش نیست اما برای یک نعمت از منت نهادن بر مومنین سخن می فرماید و آن منت مسئله رهبری است.

وی همچنین با تسلیت سالگرد رحلت امام افزود: امام شخصیتی بی بدیل هستند رهبری که ما ایرانیان و جهان اسلام را از خواب بیدار کردند.


image_2012622041218431.jpg


image_2012622041218432.jpg


image_2012622041218593.jpg


image_2012622041222964.jpg



| شناسه مطلب: 2851







نظرات کاربران