بزرگداشت رحلت امام خمینی در مکه، مدینه و کربلا بزرگداشت رحلت امام خمینی در مکه، مدینه و کربلا بزرگداشت رحلت امام خمینی در مکه، مدینه و کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بزرگداشت رحلت امام خمینی در مکه، مدینه و کربلا بزرگداشت رحلت امام خمینی در مکه، مدینه و کربلا بزرگداشت رحلت امام خمینی در مکه، مدینه و کربلا بزرگداشت رحلت امام خمینی در مکه، مدینه و کربلا بزرگداشت رحلت امام خمینی در مکه، مدینه و کربلا

بزرگداشت رحلت امام خمینی در مکه، مدینه و کربلا

همزمان با سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، مراسم بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) در بیش از 120 هتل ایرانی با حضور زائران و عمره گزاران بیت الله الحرام در شهر مقدس مکه مکرمه و مدینه منوره و همچنین در کربلای معلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به مکه مکرمه، جلسه هفتگی رابطان فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با حضور تمامی رابطان در هتل دارهادی محل استقرار بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام علی پروانه کارشناس فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در مکه به ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های بعثه در مناسبت های پیش رو پرداخت و خواستار توجه هر چه مسئولان به این برنامه ها شد.

وی ماه رجب و شعبان را از مناسبت های بسیار مهم دانست و تصریح کرد: بسیار از مردم آرزو دارند در چنین ایامی به سرزمین وحی استفاده کنند تا بتوانند از فیوضات این مهم در مکه مکرمه و مدینه منوره بهره بگیرند، بنابراین شما عزیزان که به عنوان رابط فرهنگی در هتل ها فعالیت می کنید باید زمینه استفاده بهینه زائران را در این بیشتر فراهم کنید.

حجت الاسلام پروانه افزود: تشکیل جلسات شورای فرهنگی برای بعثه بسیار  ضروری است و رابطان موظفند این جلسات را به صورت مستمر با حضور فعالان و فرهنگیان حاضر در هتل خود برگزار کنند که نخبگان و دانشگاهیان می توانند در این راه شما را بیشتر راهی برسانند.

وی از برگزاری بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) در بیش از پنجاه هتل ایرانی با حضور زائران و عمره گزاران بیت الله الحرام خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه رابطان فرهنگی در این زمینه همکاری بسیار خوبی داشتند.

همچنین براساس اعلام واحد فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره، بزرگداشت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در بیش از هفتاد هتل ایرانی در مدینه منوره برگزار شده است.

لازم به ذکر است، بعثه مقام معظم رهبری در کشور عربستان برنامه های فرهنگی مختلفی را در شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره با عاشقان اهل بیت و زائران بیت الله الحرام برگزار می کند.

همچنین، به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به کربلای معلی، مراسم سالگرد ارتحال ملكوتي حضرت امام خميني(ره) با حضور زائران و مجاوران حرم مطهر امام حسين (ع) از سوی بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی برگزار شد.

در اين مراسم كه به همت بعثه مقام معظم رهبري برگزار شد، حجت الاسلام پور موسوي از سخنرانان كشورمان با تجليل و گراميداشت ياد و خاطره امام راحل پيروزي انقلاب اسلامي ايران رامديون زحمات امام راحل و شهداي انقلاب عنوان كرد وافزود:اگر انقلاب به پيروزي نمي رسد معلوم نبود ملت ايران الان در چه وضعيت اسفباري بود.

وي يكي از ويژگي هاي برجسته امام خميني را تواضع ايشان دانست و افزود: در سايه اين تواضع بود كه امام هميشه خود را خادم ملت مي دانست و بر اساس اين تواضع در قلوب مردم ايران و جهان جاي داشت.

حجت الاسلام پور موسوي همچنين از سيره اخلاقي و معنوي حضرت امام به عنوان يگي ديگر از ويژگيهاي ايشان ياد كردو گفت عبادتها ونافله هاي ايشان در طول ساليان سال زبانزد خاص وعام بود.

همچنين در ادامه اين مراسم هر كدام اززايران با تلاوت يك سوره از قران كريم ثواب آنرا به روح ملكوتي امام خميني(ره) هديه كردند.


| شناسه مطلب: 2862







نظرات کاربران