حجت‌الاسلام بیات در نشست رابطین فرهنگی،کار فرهنگی را  جهاد اوسط دانست حجت‌الاسلام بیات در نشست رابطین فرهنگی،کار فرهنگی را  جهاد اوسط دانست حجت‌الاسلام بیات در نشست رابطین فرهنگی،کار فرهنگی را  جهاد اوسط دانست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت‌الاسلام بیات در نشست رابطین فرهنگی،کار فرهنگی را  جهاد اوسط دانست حجت‌الاسلام بیات در نشست رابطین فرهنگی،کار فرهنگی را  جهاد اوسط دانست حجت‌الاسلام بیات در نشست رابطین فرهنگی،کار فرهنگی را  جهاد اوسط دانست حجت‌الاسلام بیات در نشست رابطین فرهنگی،کار فرهنگی را  جهاد اوسط دانست حجت‌الاسلام بیات در نشست رابطین فرهنگی،کار فرهنگی را  جهاد اوسط دانست

حجت‌الاسلام بیات در نشست رابطین فرهنگی،کار فرهنگی را جهاد اوسط دانست

وی اصلی ترین معیارهای ارزیابی رابطین فرهنگی را نظم، ثبات برنامه ها و هماهنگی رابطین فرهنگی با سایر بخشهای عمره دانست و اظهار کرد: اولین موضوع در عرصه فرهنگ «انگیزه» سپس «اندیشه» و بعد «امکانات» است. انگیزه و اندیشه فرهنگی موجب استفاده بهینه از حداقلهای موجود در چارچوب زمان و مکان محدود ایام ....

هنر شما رابطین فرهنگی این است که با توجه به شرایط متغیر و محدودیتهای زمانی و امکاناتی، بهترین کارآیی را داشته باشید در غیر این صورت حضور شما در سرزمین وحی ضرورتی نداشت.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

به گزارش  روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی حج،حجت‌الاسلام والمسلمين حجت‌الله بيات، نماینده معاونت آموزش و پژوهش بعثه عربستان در سومین جلسه رابطین دور دوم هتلهای مکه مکرمه کار فرهنگی را جهاد اوسط دانست و افزود: جهاد اوسط بر خلاف جهاد اصغر اگر زخمی یا تلفاتی داشته باشد لکه غیرقابل پاک شدنی بر جامع فرهنگی خواهد گذاشت.

وی اصلی ترین معیارهای ارزیابی رابطین فرهنگی را نظم، ثبات برنامه ها و هماهنگی رابطین فرهنگی با سایر بخشهای عمره دانست و اظهار کرد: اولین موضوع در عرصه فرهنگ «انگیزه» سپس «اندیشه» و بعد «امکانات» است. انگیزه و اندیشه فرهنگی موجب استفاده بهینه از حداقلهای موجود در چارچوب زمان و مکان محدود ایام عمره می شود به عبارت دیگر اگر «فراهم بودن امکانات»، بیشتر مورد توجه رابطین فرهنگی باشد پرواضح است که «انگیزه» و «اندیشه» در نظر آنان رنگ باخته است.

نماینده معاونت آموزش و پژوهش بعثه عربستان افزود: متغییرهای محیطمان ایجاب می کند که رابط فرهنگی از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار باشد. هنر شما رابطین فرهنگی این است که با توجه به شرایط متغییر و محدودیتهای زمانی و امکاناتی بهترین کارآیی را داشته باشید در غیر این صورت حضور شما در سرزمین وحی ضرورتی نداشت.

حجت‌الاسلام والمسلمين  بیات خاطرنشان کرد:  شناسایی تخصصهای مختلف حاضر در کاروانها و مشارکت آنان در کار در کنار برنامه ریزی زمانی و مکانی ایجاب می کند که رابط فرهنگی از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار شود علاوه بر آن ثبت تجارب از سوی شما مانع از استمرار یافتن شیوه آزمون و خطا از سوی رابطین دوره های بعد می شود.

همچنین در این جلسه حجت‌‌الاسلام والمسلمين سيداحمد حسيني‌شريف، مسوول بعثه مقام معظم رهبري در عربستانبا گرامیداشت خاطره زنده یاد ابوترابی، گفت: سطح علمی و معنوی مرحوم سیدعلی اکبر ابوترابی در حدی بود که موجب قوت قلب و زنده ماندن روحیه امید در بین اسرای ایرانی زندانهای عراق می شد. شما رابطین فرهنگی نیز باید همچون مرحوم ابوترابی هدایتگر، روشن کننده و القاء کننده روح امید در زائران سرزمین وحی باشید.

وی با استقبال از سخنان نماینده معاونت آموزش و پژوهش بعثه عربستان خواستار تدوین دستورالعملی اجرایی برای رابطین فرهنگی از سوی حجت الاسلام بیات شد.


| شناسه مطلب: 29289







نظرات کاربران