سخنران بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در مدینه:رفتار و منش پیامبر(ص) حقانیت ولایت امام علی(ع) را اثبات می کند سخنران بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در مدینه:رفتار و منش پیامبر(ص) حقانیت ولایت امام علی(ع) را اثبات می کند سخنران بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در مدینه:رفتار و منش پیامبر(ص) حقانیت ولایت امام علی(ع) را اثبات می کند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سخنران بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در مدینه:رفتار و منش پیامبر(ص) حقانیت ولایت امام علی(ع) را اثبات می کند سخنران بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در مدینه:رفتار و منش پیامبر(ص) حقانیت ولایت امام علی(ع) را اثبات می کند سخنران بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در مدینه:رفتار و منش پیامبر(ص) حقانیت ولایت امام علی(ع) را اثبات می کند سخنران بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در مدینه:رفتار و منش پیامبر(ص) حقانیت ولایت امام علی(ع) را اثبات می کند سخنران بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در مدینه:رفتار و منش پیامبر(ص) حقانیت ولایت امام علی(ع) را اثبات می کند

سخنران بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در مدینه:رفتار و منش پیامبر(ص) حقانیت ولایت امام علی(ع) را اثبات می کند

علامه مجلسی در مقدمه کتاب «ولایت» می نویسد، اگر هیچ دلیل دیگری بر ولایت اما م علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر وجود نداشت رفتار و منش پیامبر اسلام (ص) کافی بود که این حقانیت را بپذیریم و بر آن خدشه ای وارد ندانیم.

سخنران و کارشناس بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره گفت: علاوه بر وقایع مهمی مانند غدیر خم رفتار و منش پیامبر با حضرت علی(ع) به روشنی ولایت امام را در جانشینی نبوت به روشنی اثبات می کند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج حجه الاسلام والمسلمین دکتر شیخ الاسلامی در جلسه بررسی و پاسخ به شبهات که در محل دفتر روابط بین الملل و امور اهل سنت برگزار شد تاکید کرد: روایات و احادیث زیادی وجود دارند که می توان از همه آن ها نشانه های متعددی برای اثبات حقانیت و جانشینی امیرالمومنین امام علی(ع) استخراج کرد و تمام این روایات مورد تایید اهل تسنن نیز هستند علامه مجلسی در مقدمه کتاب «ولایت» می نویسد، اگر هیچ دلیل دیگری بر ولایت اما م علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر وجود نداشت رفتار و منش پیامبر اسلام (ص) کافی بود که این حقانیت را بپذیریم و بر آن خدشه ای وارد ندانیم.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

دکتر شیخ الاسلامی با اشاره به تعدادی از رفتارهای پیامبر (ص) با امام علی(ع)  خاطرنشان کرد: اما در تمام اوقات در کنار پیامبر بود وقتی می خواست پیاده شود همواره علی (ع) را صدا می کرد، گاهی در بین جمع امامه خود را به امام (ع) می داد، در خلوت خود با امام علی(ع) هیچ شخصی حتی همسرانش را راه نمی دادند، میوه پوست می گرفت و غذا لقمه می کرد و به امام(ع) می داد و در کنار همه اینها روزی یکی از اصحاب پیامبر (ص) از حضرت راجع به خصوصیات اصحاب نظرخواهی کرد پیامبر در مورد تمام اصحاب صحبت کردند و آن شخص با تعجب دید ایشان راجع به علی(ع) سخنی نگفت با تعجب پرسید یا پیامبر در مرد علی حرفی نزدید پیامبر جواب دادند شما از من در مورد صحابه سوال کردید و از جانم چیزی نپرسیدید.

کارشناس بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در مدینه در مورد رویداد غدیر خم تصریح کرد: دلایل محکم و روشنی وجود دارد که غدیر خم بر جانشینی مولی دلالت دارد که می توان برخی از این دلایل را چنین مطرح کرد:

1- اهمیت نگه داشتن مردم در چنان شرایطی از طرف پیامبری که در رحمت و مهربانی و رعایت حال مردم و به خصوص پیرمردان بدون شک نمی تواند برای بیان این باشد که علی دوست من است و شما هم او را دوست بدارید هرچند اگر اختلافی هم به وجود آمده باشد چرا که اگر منظور دوستی بود پیامبر می توانست آن را در مکه نیز مطرح کند و این کار را به بیابانی گرم توام با خستگی راه ، جمعیت فراوان و مقطع جداشدن افراد از همدیگر موکول کند و مردم را ساعت ها نگه دارد.

2- قرینه مهم دیگر دلالت متن خطبه حضرت پیش از اعلام سرپرستی امام است، پیغمبر در مقدمه خطبه از موضع خود در رابطه با مردم صحبت می کند و از مردم اقرار می گیرد که من سرپرست شما هستم ، آغاز خطبه پیامبر با بحث نبوت خود در ارتباط مردم وو سپس معرفی امام دلیلی محکم بر اعلام جانشینی دارد نه محبت و دوستی.

3- به کار بردن عنوان داشتن اختیار اموال مردم هم ولایتی به عنوان دوستی نمی تواند باشد و اشاره مستقیم بر سرپرستی دارد.

4- در بیان پیامبر به صراحت مطرح شده، که حاضرین جریان ولایت را به غایبین اطلاع دهند و بعد هم اهتمام پیامبر در هوای گرم برای گرف تن بیعت از مردم برای امام.

و علاوه بر تمام اینها که قراین محکمی از بحث غدیر می باشد البته بسیاری موارد دیگر هم وجود دارند که این حقانیت را اثبات می کنند.

حجه الاسلام والمسلمین شیخ الاسلامی در پاسخ به این سوال که بدون شک یکی از معانی مولی دوستی است گفت: بله ، از مولی معانی متعددی دارد و قاعده این است که وقتی ما به یک کلمه با معانی متعدد برخورد می کنیم به سراغ قرائن برویم و معنی اصلی را دریابیم ما می گوییم مولی به معنای سرپرستی و جانشینی آمده و حتی اگر در قسمتی به معنای دوستی هم آمده باشد منافاتی با جانشینی امام ندارد چون جانشینی امام ولایتی است و حتما هم باید همراه با محبت و دوستی باشد.

وی در ادامه تصریح کرد : برخی از بزرگان دیگر مانند مولوی و ثنایی در حدیقه الحدیقه  به مساله جانشینی امام اشاره کرده اند.  

گفتنی است این جلسه در دفتر روابط بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در مدینه برگزار شد.


| شناسه مطلب: 29290







نظرات کاربران