طرح مسکن سازی در شرق بیت المقدس طرح مسکن سازی در شرق بیت المقدس طرح مسکن سازی در شرق بیت المقدس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
طرح مسکن سازی در شرق بیت المقدس طرح مسکن سازی در شرق بیت المقدس طرح مسکن سازی در شرق بیت المقدس طرح مسکن سازی در شرق بیت المقدس طرح مسکن سازی در شرق بیت المقدس

طرح مسکن سازی در شرق بیت المقدس

دولت اسرائیل اعلام کرده است که قصد دارد در بیت المقدس شرقی مسکن های جدید بسازد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، دولت اسرائیل اعلام کرده است که قصد دارد در بیت المقدس شرقی مسکن های جدید بسازد.
بنا به این طرح هشتصد واحد مسکونی در کنار شهرک های یهودی نشین که پیشتر در این محل بنا شده اند، ساخته خواهد شد.

از سوي ديگر فلسطینیان می گویند که نواحی که دولت اسرائیل برای اجرای طرح جدیدش در نظر گرفته است بخشی از اراضی است که قرار است در آینده کشور فلسطین نامیده شود.

تصمیم دولت اسرائیل در حالی اعلام شده است که تلاش ها برای احیای گفتگوهای صلح میان مقامات این کشور با مقامات فلسطینی در جریان بوده است؛ همچنین کشورهای مختلف از اسرائیل خواسته اند تا گسترش شهرک های یهودی نشین در اراضی اشغالی را متوقف کند.

بي بي سي در ادامه چنين گزارش مي دهد: یوری لوپولیانسکی، شهردار بیت المقدس از طرح جدید مسکن سازی دولت حمایت کرده و گفته است که برای حل فوری مشکل مسکن یهودیان ضروری است.

جامعه جهانی، بیت المقدس را به عنوان اراضی اشغالی می داند و فلسطینی ها نیز آن را پایتخت کشور آینده خود می دانند.

اهود اولمرت، نخست وزیر اسرائیل قبلا گفته بود که فعالیت های شهرک سازی باید به تائید او برسد و شهرک سازی ها به سمت بیت المقدس شرقی کشیده نخواهد شد.

اسرائیل بیت المقدس را ضمیمه خاک خود کرده و آن را منطقه اشغال شده نمی داند.

بخش شرقی بیت المقدس در جریان جنگ اعراب و اسرائیل در سال 1967 به اشغال اسرائیل در آمد.

ساخت و گسترش شهرک ها در بیت المقدس شرقی با خشم و اعتراض فلسطینی ها روبرو شده و آنها بارها خواهان توقف این ساخت و سازها شده اند.


| شناسه مطلب: 29294







نظرات کاربران