آیت الله رفسنجانی: ایران هیچ ظلمی را نمی پذیرد آیت الله رفسنجانی: ایران هیچ ظلمی را نمی پذیرد آیت الله رفسنجانی: ایران هیچ ظلمی را نمی پذیرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت الله رفسنجانی: ایران هیچ ظلمی را نمی پذیرد آیت الله رفسنجانی: ایران هیچ ظلمی را نمی پذیرد آیت الله رفسنجانی: ایران هیچ ظلمی را نمی پذیرد آیت الله رفسنجانی: ایران هیچ ظلمی را نمی پذیرد آیت الله رفسنجانی: ایران هیچ ظلمی را نمی پذیرد

آیت الله رفسنجانی: ایران هیچ ظلمی را نمی پذیرد

امام جمعه موقت تهران گفت: دنیای استکبار به بهانه اینکه شاید ایران بخواهد به سمت سلاح هسته ای برود می خواهد ما را از حق مسلم خود محروم کند؛ طبیعی است که ایران نمی تواند چنین ظلمی را بپذیرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه امروز تهران ، تصریح کرد: اگر بخواهند راه درستی انتخاب کنند باید از این منطق استکباری دست بردارند و با طرف های دیگر مذاکره کنند.

وی افزود: عقلای عالم به ویژه عالم غرب باید بنشینند و ریشه یابی کنند.

خطیب جمعه تهران با طرح این سوال که چه کسی به اینها اجازه داده است انحصار فناوری هسته ای را در اختیار خود بگیرند، گفت: چون حق وتو دارند این را حق خود می دانند، اما باید گفت این قانون جنگل است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در هشت سال جنگ تحمیلی با صدام ثابت کرده است که اهل استفاده از سلاح های غیرمشروع و غیرمتعارف نیست.

وی افزود: رژیم صدام سال ها ما را با سلاح های شیمیایی هدف قرار داد اما ایران به رغم توان مقابله به مثل، این کار را نکرد زیرا نمی خواست مردم عراق آسیب ببینند.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: ما مسلمانیم و بر قرآن و رحمانیت و مهربانی خداوند تکیه می کنیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به ادامه ناامنی ها در عراق گفت: هیچ کشوری از کشورهای اسلامی به اندازه ما خواهان حکومت مردمی در این کشور و آزادی مردم و از بین رفتن تفرقه در عراق نیست.

وی افزود: هیچ چیز را بهتر از این نمی دانیم که عراق، متحد و یکپارچه باشد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اشغالگران منشاء فتنه در عراق هستند تصریح کرد: باید از همسایگان استمداد کرد که در حل معضلات عراق کمک کنند.

وی با اشاره به حضور چندین ساله ناتو در افغانستان گفت: ناتو هیچ کاری برای مردم مظلوم افغانستان انجام نداد، بلکه ناامنی ها را توسعه داد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به اتهامات قدرت های استکباری به جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تروریست پروری گفت: اینها درحالی ما را متهم می کنند که خودشان در دادگاه های انگلستان، تروریست هایی را که هنوز خون مردم ایران از چنگالشان می چکد، از اتهام تروریست بودن مبرا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه امریکا به صورت رسمی از گروه مسلح پژاک حمایت می کند افزود: غربی ها بودند که القاعده را در منطقه ما به وجود آوردند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به شصتمین سالگرد تاسیس رژیم اشغالگر قدس گفت: این مدت مملو از ظلم، ستم، کشتار و آوارگی در منطقه و تا حدودی در جهان بوده است.

وی تشکیل رژیم صهیونیستی را از کارهای بسیار بد انگلستان دانست و افزود: با این کار، فلسطین از دست اهلش بیرون آمد و میلیون ها نفر آواره شدند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه با این کار، یک جنگ و کشمکش دائم به وجود آمد گفت: هنوز نتوانسته اند در داخل سرزمین های اشغال شده، ادعاهای خود همچون وعده بهشت به یهودیان را عملی کنند.

وی با اشاره به تبعیض بسیار گسترده بین اعراب و غیراعراب در داخل سرزمین های اشغالی گفت: در بین خود یهودیان نیز بین مهاجران اروپایی و مهاجران شرقی و افریقایی تبعیض وجود دارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با ایجاد فضای امنیتی و القای ترس دائم از وجود دشمن مشترک در میان کشورهای اسلامی، یهودیان را در کنار یکدیگر قرار داده است، گفت: اگر روزی سایه دشمن خارجی دور نگه داشته شود اسرائیل از داخل منفجر خواهد شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به فجایعی که رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری به وجود آورد گفت: یهودی ها قبل از تشکیل اسرائیل در هر جا که بودند وضعشان بهتر از حالا بود جز خود اروپایی ها که هیتلر با اینها بد کرد و البته آن هم به خاطر مزاحمت اینها با پول و رسانه های خود برای دولت های اروپایی بود.

وی افزود: یهودی ها در کشور ما راحت زندگی می کردند و حق نمایندگی مجلس داشته و دارند ولی آنها با این کار اشتباه، ناامنی را برای یهودیان به ارمغان آوردند.

امام جمعه موقت تهران گفت: آنها سنگی را در چاه انداختند که چهل عاقل باید آن را از چاه بیرون بیاورند.

خطیب جمعه تهران در ادامه ، انفجار در حسینیه ای در شیراز را اقدام زشت تروریستی توصیف کرد و گفت: متاسفانه نمونه این کارها را غربی ها تحسین و ما را به تروریست پروری متهم می کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به شصتمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم گفت: این جنگ تابلوی عبرت آمیزی برای افراد بشر است چرا که هیتلر و مشابهان او جهان را به جنگ کشاندند و حداقل چهل میلیون انسان را کشتند.

وی افزود: متاسفانه ابرقدرت های امروز هنوز درس لازم را از این واقعه و تاریخ نگرفته اند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: اینها باید هشدار باشد تا اتفاق ناگواری برای جامعه بشری پیش نیاید.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به روز جهانی مطبوعات گفت: اطلاع رسانی برای بالا بردن اطلاعات مردم، نظارت عمومی بر رفتار قدرتمندها و حکومت ها و مرفهان و همچنین بسیج مردم در جهت درست، بهترین ابزار است.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی شان انبیاست گفت: در جمهوری اسلامی ایران و در قانون اساسی توجه بسیاری به این بحث شده و چهار اصل از اصول قانون اساسی به مطبوعات اختصاص یافته و یک اصل دیگر مخصوص صدا و سیماست.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: در این اصول با سانسور مخالفت و به آزادی مطبوعات توجه زیادی شده و حتی تاکید شده است که رسیدگی به تخلفات مطبوعاتی باید عادلانه باشد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: مطبوعات ما باید بالنده، مسئولانه، صحیح و به روز با مسائل روز جامعه برخورد کنند.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن میلاد حضرت زینب (س) و نقش بسیار موثر و تاریخی ایشان در تاریخ اسلام به عظمت کار پرستاری و مسئولیت مهم این قشر اشاره کرد و آموزش های به روز و روانشناسانه و همچنین رفع مشکلات معیشتی پرستاران را خواستار شد.

وی با اشاره به برگزاری بیست و یکمین همایش بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: در این همایش درباره میثاق وحدت بحث شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب این موضوع را برعهده گرفته است، گفت: با تلاش های جمهوری اسلامی ایران، مقداری از سمپاشی های شیاطین خنثی شده است.

وی افزود: با این حال متاسفانه اختلافات در دنیای اسلام زیاد شده است و حتی گاهی خونین می شود که می توان به درگیری ها در خیابان های بیروت اشاره کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی تفکرات افراطی شیعیان و اهل سنت را مایه دور شدن دو بخش جهان اسلام از هم دانست و اهانت به بزرگان دینی شیعیان و اهل سنت را دارای ضرر بسیار برای وحدت آنان خواند و گفت: اگر مسلمانان به آیات قرآن عمل کنند اختلافات آنان از بین می رود.

وی با اشاره به برخی شبهات درباره یکی از خطبه های یک ماه پیش خود مبنی بر اینکه نام دریای فارس در قرآن آمده است گفت: من در آن خطبه نگفتم که در قرآن نام دریای فارس آمده است، بلکه گفتم مفسران در تفسیر سوره کهف و به هنگام ملاقات حضرت خضر و حضرت موسی معتقدند که منظور قرآن تلاقی دریای فارس یا همان خلیج فارس با دریای روم یا دریای مدیترانه است.

وی با اشاره به سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر، کمک های بیشتر مردمی را به این سازمان خواستار شد و از زحمات آنان در مقابله با حوادث غیرمترقبه کشور تقدیر کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنین با اشاره به روز جهانی تالاسمی، بر کمک های بیشتر مردمی برای بیماران صعب العلاج تاکید کرد.

امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نیز با تأکید بر لزوم توجه به نماز گفت: اگر نماز واقعی در جامعه حاکم باشد می توان به اهداف اسلام و جامعه اسلامی دست یافت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی ،نماز را سرمایه اتحاد ، همدلی ، معنویت ، استعانت از خدا و دارای آموزش های فراوان که تکیه بر اصول اجتماعی دارد دانست و افزود: کلمات و جملات نماز مجموعه ای از اصول اسلام است.

وی اضافه کرد: نماز، توحید، رسالت ، معاد و مسائل اجتماعی را در خود دارد تا انسان با تکرار آنها راه خود را گم نکند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پیامبر (ص) با تعلیم قرآن ، نماز ، اخلاق و عقاید به تازه مسلمانان برای جامعه اسلامی انسان سازی می کردند افزود: نخستین برنامه پیامبر اکرم برای انسان سازی نماز است که نیاز دیروز و امروز جامعه بشری است.

خطیب جمعه تهران با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) در ابتدای ظهور اسلام از نماز و صبر به عنوان دو عنصر اساسی بهره های فراوانی بردند گفت: صبر به معنای پایداری و استحکام انسان در مسیری است که باید برود و نماز عامل این پایداری را برای انسان تأمین می کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه قبله، همه مسلمانان را در یک جهت قرار می دهد بر لزوم حضور قلب در نماز تأکید کرد و گفت: توجه نداشتن انسان ها به نماز از اشتباهات آنان است که از درجه، مقبولیت و اثرگذاری نماز می کاهد.


| شناسه مطلب: 30050







نظرات کاربران