در حوزه فعالیت های قرآنی و آئینی باید مرز ابتکار و بدعت کاملا مشخص شود در حوزه فعالیت های قرآنی و آئینی باید مرز ابتکار و بدعت کاملا مشخص شود در حوزه فعالیت های قرآنی و آئینی باید مرز ابتکار و بدعت کاملا مشخص شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
در حوزه فعالیت های قرآنی و آئینی باید مرز ابتکار و بدعت کاملا مشخص شود در حوزه فعالیت های قرآنی و آئینی باید مرز ابتکار و بدعت کاملا مشخص شود در حوزه فعالیت های قرآنی و آئینی باید مرز ابتکار و بدعت کاملا مشخص شود در حوزه فعالیت های قرآنی و آئینی باید مرز ابتکار و بدعت کاملا مشخص شود در حوزه فعالیت های قرآنی و آئینی باید مرز ابتکار و بدعت کاملا مشخص شود

در حوزه فعالیت های قرآنی و آئینی باید مرز ابتکار و بدعت کاملا مشخص شود

خادم القرآن عباس سلیمی با استناد به آیاتی از قرآن کریم گفت: شیطان سوگند یادکرده است که همه گروه ها و افراد، از نوع بشر را به گمراهی بکشاند مگر بندگان مخلص خدا را، زیرا که اخلاص، تحقق وعده الهی در هدایت و توفیق در یافتن راه صحیح را درپی خواهد داشت.

معاون روابط عمومی و بین الملل آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام گفت: در حوزه های فعالیت های قرآنی و آئینی باید مرز ابتکار و بدعت کاملا مشخص شود تا ابتکارات و خلاقیت ها به انحراف از قواعد دینی منجر نشود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، خادم القرآن عباس سلیمی  در دیدار با مدیران اداره کل نغمات دینی و موسیقی آئینی صدای جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر لزوم آسیب شناسی و آفت زدایی کارشناسانه در خصوص برخی کارهای انجام شده، افزود: نباید کاری کنیم که به بهانه ایجاد جذابیت و نوآوری، خط قرمزهای شارع مقدس مورد فراموشی و غفلت قرار گیرد.
وی همچنین اخلاص در عمل و توسل به عنایات الهی را از عوامل خاص موفقیت آفرین برشمرد و افزود: برنامه ریزی، تدبیر و استفاده از تجربیات و تخصص های فردی و جمعی اگر چه اسباب موفقیت عنوان شده اند اما به هیچ وجه بدون استمداد از عنایات الهی قابل اتکاء نیستند.
خادم القرآن عباس سلیمی با استناد به آیاتی از قرآن کریم گفت: شیطان سوگند یادکرده است که همه گروه ها و افراد، از نوع بشر را به گمراهی بکشاند مگر بندگان مخلص خدا را، زیرا که اخلاص، تحقق وعده الهی در هدایت و توفیق در یافتن راه صحیح را درپی خواهد داشت.
معاون روابط عمومی و بین الملل آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام اظهار داشت: به طور قطع همه کارها اگر، نه در مسیر رضایت خدا، بلکه در مسیر رضایت اشخاص، سازمان ها و گروه ها قرار گیرد، محکوم به شکست است.
وی بااستناد به روایتی از امام صادق علیه السلام گفت: ارتباطات انسان ها در حوزه های فردی و اجتماعی نیز می بایست براساس انگیزه الهی صورت گیرد نه اینکه ملاک افراد برای رفتارو اعمال حب و بغض شخصی باشد، زیرا این مساله در تعارض مشخص با ایمان قرار دارد، زیرا امام صادق علیه السلام فرمودند: هیچکس به ایمان واقعی دست نخواهد یافت، مگر اینکه دورترین افراد نسبت به خود را بخاطر خدا دوست بدارد و نزدیکترین افراد نسبت به خود را بخاطر خدا دشمن بدارد.
عباس سلیمی گفت: متاسفانه هنوز مسایل آئینی و قرآنی سازماندهی و جایگاه مشخص و صحیح خود را در جامعه پیدا نکرده است و در برخی موارد رقابت ها و موازی کاری های موجود منجر به هدر رفتن انرژی ها و بسیاری از استعداد های قرآنی می شود.
وی همچنین در این دیدار به مدیران اداره کل نغمات دینی و موسیقی آئینی توصیه کرد: با تشکیل گروه های تخصصی و اتاق فکر زمینه را برای ایده سازی و ایده پردازی توسط افراد کاردان، دلسوز و متخصص فراهم سازند.
خادم القرآن عباس سلیمی استفاده و جذب نیروهای جوان علاقمند و مشتاق برای فعالیت های قرآنی را با عناوین خبرنگاران افتخاری و همکاران قرآنی بسیار نتیجه بخش برشمرد و آن را زمینه ای برای شکوفایی استعدادهای قوی در زمینه فعالیت های رسانه ای با موضوع قرآن دانست.
وی همچنین تقویت کیفی و کمی گنجینه های قرآنی را از مهمترین کارهای این مجموعه برشمرد و گفت: در این حوزه می بایست با درنظر گرفتن افق بلند و چشم اندازآینده جهان اسلام میراث ارزنده گذشتگان و صاحبان آثار ماندگار را برای بهره مندی آحاد مسلمانان و علاقمندان جمع آوری و نگهداری کنند.
در این دیدار مدیرکل نغمات دینی و موسیقی آئینی صدای جمهوری اسلامی ایران با ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز جمع آوری غنی ترین گنجینه آرشیو جهان اسلام را از اهم برنامه های این مرکز برشمرد و گفت: برنامه های متنوعی با گرایش به اصیل خوانی در حوزه مداحی و مرثیه سرایی در این مرکز درحال پیگیری و اجرا قرار دارد.
مدیران اداره کل نغمات دینی و موسیقی آئینی صدای جمهوری اسلامی ایران، امروز ضمن زیارت از حرم مطهر، از بخش های مختلف آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام بازدید کرده و با معاون روابط عمومی و بین الملل آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام دیدار کردند.


| شناسه مطلب: 30052







نظرات کاربران