مراکز مطالعات اسلامی در دانشگاه‌های کیمبریج و ادینبورو تأسیس می‌شوند مراکز مطالعات اسلامی در دانشگاه‌های کیمبریج و ادینبورو تأسیس می‌شوند مراکز مطالعات اسلامی در دانشگاه‌های کیمبریج و ادینبورو تأسیس می‌شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مراکز مطالعات اسلامی در دانشگاه‌های کیمبریج و ادینبورو تأسیس می‌شوند مراکز مطالعات اسلامی در دانشگاه‌های کیمبریج و ادینبورو تأسیس می‌شوند مراکز مطالعات اسلامی در دانشگاه‌های کیمبریج و ادینبورو تأسیس می‌شوند مراکز مطالعات اسلامی در دانشگاه‌های کیمبریج و ادینبورو تأسیس می‌شوند مراکز مطالعات اسلامی در دانشگاه‌های کیمبریج و ادینبورو تأسیس می‌شوند

مراکز مطالعات اسلامی در دانشگاه‌های کیمبریج و ادینبورو تأسیس می‌شوند

دانشگاه کیمبریج و دانشگاه ادینبورو در بریتانیا به‌زودی با هدف ارائه درک بهتر از اسلام اقدام به تأسیس مراکز تحقیقاتی خواهند کرد.

گزارش پايگاه اطلاع رسانی حج به نقل از نشریه ایندیپندنت چاپ لندن حاکیست، دانشگاه کیمبریح و دانشگاه ادینبورو که هر دو از اعضای گروه قدرتمند راسل که نماینده مؤسسات تحقیقاتی برجسته به شمار می‌رود، هستند مراکز تحقیقتی خود را در رابطه با اسلام تأسیس می کنند تا درک بهتری میان غرب و اسلام حاصل شود.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه کیمبریج با هدف ارائه آگاهی نقدی و سازنده درباره نقش اسلام در جامعه گسترده‌تر آغاز به کار خواهد کرد. همچنین برنامه‌های تحقیقاتی درباره اسلام در بریتانیا و اروپا و تصویر اسلام در رسانه‌ها در کنار سخنرانیهای عمومی، همایشها و نشستهای بین‌دانشگاهی از جمله اهداف این مرکز خواهند بود.

مرکز مطالعات اسلامی در جهان مدرن در دانشگاه ادینبورو نیز با هدف ارائه درک بهتر از تاریخ و تمدن مسلمانان و مسلمانان بریتانیا فعالیت می‌کند.

کارول هیلنبرند رئیس گروه مطالعات اسلامی و خاومیانه ادینبورو گفت: برنامه این مرکز تمرکزی دو برابر بر گذشته و حال خواهد داشت تا مشخص شود کدام عوامل یکدیگر را تقویت کرده‌اند.

در هر دو دانشگاه پیشتر رشته مطالعات اسلامی وجود داشته است. در دانشگاه ادینبورو 250 سال است که مطالعات اسلامی تدریس می‌شود. این دانشگاه اخیراً برای تحقیقات خود در این زمینه برترین دانشگاه بریتانیا شناخته شد.

حدود 60 نفر سالانه در دانشکده مطالعات خاورمیانه و آسیایی تحصیل می‌کنند، واحدهای اسلامی در دانشکده الهیات این دانشگاه ارائه می‌شود و دانشجویان طی آن با نقش اسلام و خاورمیانه در جهان مدرن آشنا می‌شوند.


| شناسه مطلب: 30058







نظرات کاربران