تأکید طنطاوی بر ضرورت میانه روی و اعتدال کشورهای اسلامی تأکید طنطاوی بر ضرورت میانه روی و اعتدال کشورهای اسلامی تأکید طنطاوی بر ضرورت میانه روی و اعتدال کشورهای اسلامی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تأکید طنطاوی بر ضرورت میانه روی و اعتدال کشورهای اسلامی تأکید طنطاوی بر ضرورت میانه روی و اعتدال کشورهای اسلامی تأکید طنطاوی بر ضرورت میانه روی و اعتدال کشورهای اسلامی تأکید طنطاوی بر ضرورت میانه روی و اعتدال کشورهای اسلامی تأکید طنطاوی بر ضرورت میانه روی و اعتدال کشورهای اسلامی

تأکید طنطاوی بر ضرورت میانه روی و اعتدال کشورهای اسلامی

شیخ محمد سید طنطاوی در دیدار با سفیر جدید امریکا در قاهره، همکاری میان پیروان ادیان الهی را زمینه‌ای برای منافع بشر و پیشرفت جوامع خواند و گفت: کشورهای اسلامی باید بر اصول میانه‌روی، اعتدال و مبارزه با خشونت در همه مذاهب تأکید کنند.

به گزارش روز شنبه پايگاه اطلاع رسانی حج به نقل از خبرگزاری کویت ( کونا)، شیخ محمد سید طنطاوی شیخ الازهر در دیدار با مارگریت اسکوبی سفیر جدید امریکا در قاهره با اشاره به اینکه اسلام با همه شیوه‌ها با خشونت، ترور و اهانت به انبیاء الهی مبارزه می‌کند، آمادگی خود را برای تبیین مفاهیم اسلامی و پاسخ به ادعاهای کذب علیه مسلمانان اعلام کرد.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

وی با اشاره به اینکه اسلام تعرض به مسلمانان را رد می‌کند، یاد آور شد: اسلام از همه می‌خواهد با یکدیگر به‌خوبی رفتار کنند. اهانت به دیگری بلای دینی و دنیایی است که همه ادیان آن را رد می‌کنند.

شیخ‌الازهر با بیان اینکه اختلاف میان عقاید مانع از همکاری میان پیروان ادیان الهی نمی‌شود، تصریح کرد: همکاری میان آنها منافع بشر و پیشرفت جوامع را در پی دارد که کشورهای اسلامی باید بر اصول میانه‌روی، اعتدال و مبارزه با خشونت با همه مذاهب تأکید کنند.

سفیر امریکا نیز در تأیید سخنان طنطاوی هرگونه ترور و خشونت را رد کرد و آمادگی خود را نیز برای اشاعه صلح، آرامش و همچنین اشاعه مفاهیم صحیح دین اسلام و تأکید بر همبستگی اعلام کرد.

وی که جانشین فرانسیس ریچاردونی سفیر سابق امریکا در مصر شده است و طی سه سال فعالیتهای او را دنبال می‌کند، از تأکید بر احترام متقابل و منافع مشترک یاد کرد.

 


| شناسه مطلب: 30060







نظرات کاربران