صحیفه نور به صحیفه امام خمینی (ره) تغییر نام یافت صحیفه نور به صحیفه امام خمینی (ره) تغییر نام یافت صحیفه نور به صحیفه امام خمینی (ره) تغییر نام یافت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
صحیفه نور به صحیفه امام خمینی (ره) تغییر نام یافت صحیفه نور به صحیفه امام خمینی (ره) تغییر نام یافت صحیفه نور به صحیفه امام خمینی (ره) تغییر نام یافت صحیفه نور به صحیفه امام خمینی (ره) تغییر نام یافت صحیفه نور به صحیفه امام خمینی (ره) تغییر نام یافت

صحیفه نور به صحیفه امام خمینی (ره) تغییر نام یافت

مراسم رونمایی صحیفه حضرت امام خمینی (ره) به زبان انگلیسی در سرای اهل قلم بیست‌ویکمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد. در این جلسه، آقایان دکتر حمید انصاری (قائم مقام موسسه تنظیم نشر و آثار حضرت امام)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مقدم (معاون امور بین‌المللی)، حجت‌الاسلام محمدعلی خسروی (معاون امور فرهنگی) و دکتر رضی خانی مترجم پاکستانی اثر حضور داشتند


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در مراسم رونمایی از کتاب بیست‌‌ودوجلدی صحیفه حضرت امام خمینی (ره)، حجت‌الاسلام خسروی گفت: صحفیه امام سند بسیار ارزشمندی است که مجموعه گفتارها، بیانیه‌ها، احکام و فرمان‌های حضرت امام (ره) را در خود دارد. انقلاب امام، انقلاب سرنیزه نبود. انقلاب سخن و بیان بود، لذا مشخصه انقلاب اسلامی ایران کلام و علم است.

در ادامه ،دکتر رضی‌خانی یکی از مترجمان صحیفه امام خمینی (ره)، گفت: صحیفه حضرت امام مشتمل بر 22 جلد است و در آن آثار سیاسی، تفسیری، اجتماعی و سایر زمینه‌ها ذکر شده اند. برای ترجمه این اثر حدود 50 نفر از مترجم تا کادر فنی حضور داشتند و این کار از سال 1381 تا 1386 ادامه داشت. بیش از نیمی از مترجمان و ویراستاران ما از خارج از کشور انتخاب شده بودند و از نظر اعتقادی و علمی، حداقل مدرک دکتر داشته‌اند و به انگلیسی، عربی و مسایل سیاسی- اجتماعی معاصر محاط بودند.

دکتر مقدم، آخرین سخنران این جلسه پس از اشاره به ضرورت برگردان صحیفه به زبان انگلیسی و عربی و تقدیر از کادر مترجمان، ویراستاران و گروه فنی، گفت: کار بزرگی که امام انجام داده است، تبیین و ارائه قرائنی از دین و اسلام بود که در این نگرش، انقلابی بزرگ شکل گرفت و به دنبال این تحول در عرصه اجتماعی سیاسی ایران، نظامی نوین برپایه ارزش‌های اسلامی در جامعه ما برپا شد.

هنر امام این بود که توانست در دنیا ،اسلام را از انزوا دربیاورد و بار دیگر اسلام، دین، دین مداری و اخلاق‌مداری در حوزه سیاست را به مردم عرضه کند.  موسسه این ضرورت را دید که برای دسترسی همه مردم دنیا به نظرات مردی که توانست دین را با سیاست و زندگی مردم پیوند بزند، صحیفه امام را به دو زبان مرجع انگلیسی و عربی برگرداند.

در پایان مراسم، رونمایی از صحیفه 22 جلدی حضرت امام (ره) به زبان انگلیسی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مقدم و صلوات حضار انجام شد و یک دوره از صحیفه امام خمینی و دیوان امام به مترجمان اهدا شد.



| شناسه مطلب: 30062







نظرات کاربران