اخبارمسلمانان جهان   تنوع فعالیتها برای معرفی اسلام حقیقی اخبارمسلمانان جهان   تنوع فعالیتها برای معرفی اسلام حقیقی اخبارمسلمانان جهان   تنوع فعالیتها برای معرفی اسلام حقیقی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اخبارمسلمانان جهان   تنوع فعالیتها برای معرفی اسلام حقیقی اخبارمسلمانان جهان   تنوع فعالیتها برای معرفی اسلام حقیقی اخبارمسلمانان جهان   تنوع فعالیتها برای معرفی اسلام حقیقی اخبارمسلمانان جهان   تنوع فعالیتها برای معرفی اسلام حقیقی اخبارمسلمانان جهان   تنوع فعالیتها برای معرفی اسلام حقیقی

اخبارمسلمانان جهان تنوع فعالیتها برای معرفی اسلام حقیقی

فعالیتهای مسلمانان جهان در راستای تبلیغ اسلام و ارائه تصویر صحیح از این دین آسمانی طی هفته گذشته در موضوعات متنوعی مشاهده می شد که در آن میان می توان به جشنواره فیلم تریبکا، همایش جهانی اقتصاد اسلامی، آموزش زنان مسلمان مراکش اشاره کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج فعالیتهای مسلمانان جهان در راستای تبلیغ اسلام و ارائه تصویر صحیح از این دین آسمانی طی هفته گذشته در موضوعات متنوعی مشاهده می شد که در آن میان می توان به جشنواره فیلم تریبکا، همایش جهانی اقتصاد اسلامی، آموزش زنان مسلمان مراکش اشاره کرد .

جشنواره فیلم تریبکا؛ بستری برای ارائه تصویر حقیقی اسلام

در میان مجموعه فیلمهایی که درباره جهان اسلام و زندگی روزمره مسلمانان در جشنواره فیلمهای اسلامی آمریکا ارائه شده مخاطب آمریکایی می‌تواند چشمان خود را به سوی باورهای نادرستی که درباره مسلمانان و دین آنها وجود دارد باز کنند.

پیتر اسکارلت مدیر هنری جشنواره تریبکا گفت: حتی در آمریکا نیز مردم نسبت به سایر کشورها اطلاعات اندکی درباره اسلام دارند. فیلم آخرین فرصتی است که ما می توانیم نقاط مشترک خود را با مسلمانان کشف کنیم.

هفتمین جشنواره فیلم تریبکا که هفته پیش افتتاح شد دربرگیرنده 19 فیلم درباره اسلام و مسلمانان بود ، 10 درصد 200 فیلم کوتاه و بلند این جشنواره در سالن های سینمای سراسر نیویورک به نمایش در آمد.

جشنواره 12 روزه تریبکا در سال 2002 توسط جین روزنتال و رابرت دونیرو در پاسخ به حملات یازدهم سپتامبر تشکیل شد.
این جشنواره با بیش از 250 فیلم و یک هزار نمایش در سال 2006 و 2007 به یکی از معتبرترین جشنواره های فیلم سراسر دنیا تبدیل شده است.

جشنواره تریبکا از 4 اردیبهشت ماه آغاز شده و امروز 15 اردیبهشت ماه خاتمه خواهد یافت.

نبود امام جماعت مناسب؛ مشکل مسلمانان کانادا

مسلمانان اوتاوا در کانادا طی 15 ماه اخیر به صورت جهانی به دنبال امام جمعه‌ای بوده‌اند که از شرایط لازم برای هدایت مسلمان برخوردار باشد، این امر بر ضرورت نیاز مبرم به وجود نهادهای آموزشی ائمه جمعه در داخل کشور کانادا صحه می‌گذارد.

جستجوی جهانی این انجمن به منظور یافتن جایگزین دکترجمال سلیمان امام مسجد اوتاوا که سال گذشته به علت وضعیت سلامتی خود استعفا داد با ناکامی رو به رو شده است، از این روتاکنون نتوانستند امام جمعه ای را که از ویژگیهایی چون دانش مناسب اسلامی، تسلط به زبان انگلیسی و شناخت فرهنگ آمریکای شمالی برخوردار باشد ، پیدا کنند.

تاکنون بسیاری از هندوستان، پاکستان، اوگاندا ، آمریکا و انگلستان به عنوان امام جماعت درخواست پذیرش این سمت را ارائه داده اند اما هرکدام آنها یا به زبان انگلیسی مسلط نبودند و یا دانش کافی نداشتند.

اوتاوا دارای چندین مسجد است اما مسجد اوتاوا در قلب جامعه مسلمانان شهر واقع شده و امام آن رهبر معنوی 50 هزار مسلمان تلقی خواهد شد. مسلمانان به طور تقریبی 2 درصد از جمعیت 8/32 میلیون نفری آمریکا را تشکیل داده اند و دین اسلام نخستین دین بزرگ غیر مسیحی در این کشور محسوب می شود.

علمای مسلمان مالزی خواستار تحریم بازیکنان صهیونیست چلسی شدند

علمای مسلمان مالزی از مقامات کشور خود خواستند دیدار تیم فوتبال انگلیسی چلسی را در اعتراض به مربی و مدافع صهیونیست این تیم تحریم کنند.

محمد عظمی عبدالحمید سخنگوی ائتلافی از 21 گروه اسلامی گفت: اگر دولت مانع ورود آورام گرانت مربی تیم و تال بن هییم مدافع این تیم نشود، ائتلاف این گروه های مسلمان تظاهراتی گسترده تشکیل می دهند. مالزیایی ها باید این بازی را تحریم کنند ، ماباید با مردم فلسطین متحد شده و برای استقلال سرزمین آنها مبارزه کنیم.

مالزی با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک ندارد و شهروندان رژیم صهیونیستی براساس مقررات این کشور برای ورود باید اجازه ویژه کسب کنند. روز جمعه هفته گذشته این گروه یادداشتی به وزارت کشور ارائه و به تصمیم دولت مالزی برای ورود این دو صهیونیست به کشور اعتراض کرد.

محمد عظمی گفت: علت درخواست ما برای منع ورود آنها منزوی کردن رژیم صهونیستی به عنوان دولتی اشغالگر و متجاوز است. اگر دولت ورود بازیکنان فوتبال به کشور را تحریم نکند در آن صورت نسبت به مردم فلسطین بی تفاوت عملکرده است.

وی هشدار داد اگر گرانت و بن هییم وارد مالزی شوند، این ائتلاف بازی چلسی در مقابل تیم متخب مالزی که قرار است 29 ژوئیه برگزار شود را تحریم کرده و از ورود سایر تماشاچیان ممانعت به عمل می آورد.

زنان مسلمان مراکش با آموزه‌های دینی آشنا می‌شوند

زنان مسلمان در مراکش آموزش می بینند تا با کسب اطلاعات لازم در مورد مبانی اسلام، پاسخگوی نیازهای معنوی دیگر زنان مسلمان کشور خود باشند .

افراد حامی این ابتکار عمل که بودجه آن از سوی دولت تأمین می شود امیدارند این رویکرد به حل مشکلات پیش روی زنان مسلمان در جامعه منتهی شود و ماهیت متساهل اسلام را مورد تأکید قرار دهد.

مدرسه اسلامی دارالحدیث حسنی که مسئولیت آموزش زنان را بر عهده دارد، در ابتدا از بیش از 400 زن در سطوح مختلف آزمون به عمل آورد و از بین آنها 50 نفر پذیرفته شده و کلاسهای مطالعات اسلامی، روانشناسی، جامعه شناسی، مهارتهای کامپیوتری، اقتصاد، قانون، مدیریت تجارتی را گذراندند.

وعاظ مسلمان طی این دوره آموزشی برای پاسخگویی به مسائل زنان، بهداشت زنان، خشونت در خانواده و موضوعاتی که زنان می توانند به سادگی با آنها درمیان بگذارند آماده می شوند.

ترکیه نیز از دیگر کشورهایی است که پروژه مشابهی را با حضور 450 زن به عنوان واعظ آغاز کرده،  وزارت دیانت این کشور که کنترل امور دینی را در دست دارد فعالیت این زنان راه گامی ضروری برای پیشرفت می داند.

یک میلیارد مسلمان جهان را نمی توان نادیده گرفت

نخست وزیر سابق بریتانیا روز چهارشنبه 11 اردیبهشت ماه در چهارمین همایش جهانی اقتصاد اسلامی که در کویت درحال برگزاری است گفت: جهان از نیازهای اقتصادی، فرهنگی، سیاسی کشورهای اسلامی آگاه است و یک میلیارد مسلمان سراسر جهان را نمی‌توان نادیده گرفت.

تونی بلر نماینده کمیته چهارجانبه در امور خاورمیانه (متشکل از اتحادیه اروپا، روسیه، ایالات متحده، سازمان ملل) و نخست وزیر سابق بریتانیا که در جلسه "جهان اسلام به عنوان بازار درحال شکوفایی" از چهارمین همایش جهانی اقتصاد اسلامی سخنرانی می کرد با اشاره به لندن و نیویورک به عنوان دو مرکز اقتصاد آزاد گفت: از توسعه ای که جهان در حال حاضر شاهد آن است می توان درسهایی آموخت که نخستین درس آن این است که اقتصاد باز کلید موفقیت است.

وی افزود: زمانی که درهای هندوستان و چین رو به جهان گشوده شد آنها به قدرتهای اقتصادی پیشرو تبدیل شده و پیش بینی شده بود به سرعت در میان رهبران اقتصاد جهانی قرار گیرند. کشورهای اسلامی و غیراسلامی در یک زمین بازی می کنند اما لازمه و ضرورت موفقیت به ایجاد فرصت برای گفتگو بستگی دارد .

مخالفت متعصبانه با حجاب زنان فعال در نظام قضایی دانمارک

حزب جناح راست دانمارک از روز پنجشنبه 12 اردیبهشت ماه ستادی را علیه قضاتی تشکیل داده که در دادگاه با حجاب اسلامی حاضر می‌شوند .

سورن اسپرسن سخنگوی حزب مردم دانمارک در سخنانی متعصبانه گفت: راهی برای پذیرش این نماد استبداد وجود ندارد.

این حزب یک آگهی در روزنامه های پنجشنبه چاپ کرده تا قضات مسلمان زن را که حجاب دارند، نشان دهند و زیر این تصویر نوشته شده این کشور براساس قانون شریعت اسلام بنا خواهد شد. در ادامه این آگهی متعصبانه نسبت به حجاب که اسلام آن را نماد نمی داند و آن را بر زنان مسلمان واجب کرده آمده است: قانون اسلام نماد تسلیم شدن زنان است. پارچه 30 گرمی اهمیتی ندارد اما استبداد و تسلیم است که حائز اهمیت است و همچنین شمایی که به عنوان یک شهروند باید در مقابل قاضی بایستی که در حجاب استبداد قرار دارد.

حزب مردم دانمارک یکی از متحدان پارلمانی ائتلاف راستگرای دولت است. مسلمانان فعال در دادگاه بر اساس تصمیمگیری های ماه دسامبر می توانند در دادگاه محجبه باشند اما این تصمیم که اخیرا از سوی رسانه ها منعکس شده، به جنجال عمومی منتهی شده است.

لین اسپرسن وزیر دادگستری دانمارک اظهار داشت: یک هئیت دولتی این موضوع را روز چهارشنبه مطرح کرده اند تا کمیته ای تشکیل و وضعیت دانمارک در این رابطه با کشورهای دیگر مقایسه شود. من کاملا با حجاب افرادی که در حوزه قضایی کار می کنند مخالف هستیم. قانونهای جدید تمام نمادهای دینی را چون صلیب مسیحیان و روسری مسلمانان دربرخواهد گرفت.


| شناسه مطلب: 30204







نظرات کاربران