نماینده دبیرکل آیسسکو: کنفرانس وحدت اسلامی با گام‌های ثابت کارش را پیش می‌برد نماینده دبیرکل آیسسکو: کنفرانس وحدت اسلامی با گام‌های ثابت کارش را پیش می‌برد نماینده دبیرکل آیسسکو: کنفرانس وحدت اسلامی با گام‌های ثابت کارش را پیش می‌برد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماینده دبیرکل آیسسکو: کنفرانس وحدت اسلامی با گام‌های ثابت کارش را پیش می‌برد نماینده دبیرکل آیسسکو: کنفرانس وحدت اسلامی با گام‌های ثابت کارش را پیش می‌برد نماینده دبیرکل آیسسکو: کنفرانس وحدت اسلامی با گام‌های ثابت کارش را پیش می‌برد نماینده دبیرکل آیسسکو: کنفرانس وحدت اسلامی با گام‌های ثابت کارش را پیش می‌برد نماینده دبیرکل آیسسکو: کنفرانس وحدت اسلامی با گام‌های ثابت کارش را پیش می‌برد

نماینده دبیرکل آیسسکو: کنفرانس وحدت اسلامی با گام‌های ثابت کارش را پیش می‌برد

وحدت اسلامی امروز با گام‌های ثابت کارش را پیش می‌برد و از خداوند می‌خواهیم تا گام‌های ما را ثابت و در قول و عمل ما را یاری کند.

نماينده دبيركل آيسسكو، گردهمايي همه ساله علماي بزرگ اسلام را در كنفرانس وحدت اسلامي در حد ذات خود يكي از مظاهر وحدت اسلامي و تجلي همبستگي اسلامي در سطوح فرهنگي و تمدني دانست.

به گزارش  روز یکشنبه پايگاه اطلاع‌رساني حج، عبدالقادر عبري، نماينده دبيركل سازمان آيسسكو در بيست و يكمين كنفرانس وحدت اسلامي در سخناني به نيابت از تويجري دبيركل اين سازمان با آرزوي موفقيت براي اين كنفرانس اظهار كرد: گردهمايي علماي بزرگ در اين اجلاس كه همه ساله در كنفرانس وحدت اسلامي گردهم مي‌آيند در حد ذات خود يكي از مظاهر وحدت اسلامي و تجلي همبستگي اسلامي در سطوح فرهنگي و تمدني است.

وي ادامه داد: ‌اين‌گونه كه ما مجمع جهاني تقريب را شناخته‌ايم آن را ارج مي‌نهيم و ايران را پرچمدار برگزاري چنين همايش‌هايي و كنفرانس‌هايي مي‌دانيم و مي بينيم كه چگونه دشمنان اسلام عليه ايران صف كشيده‌اند.

مدير تبليغاتي سازمان آيسسكو گفت:‌ يكي از مكانيزم‌هاي سازمان كنفرانس اسلامي براي آموزش برگزار كرده است تشكيل مجلس مشورتي است كه در زمينه‌ي پويايي تمدن اسلامي فعاليت دارد و قرار است كه ماه آينده ميلادي در رباط پايتخت مراكش برگزار شود. و اميدواريم كه ايران نيز در اين نشست حضور فعال داشته باشد.

وي افزود: وحدت اسلامي امروز با گام‌هاي ثابت كارش را پيش مي‌برد و از خداوند مي‌خواهيم تا گام‌هاي ما را ثابت و در قول و عمل ما را ياري كند.

در ادامه شيخ محمد الحبيب بن الخواجه، دبيركل پيشين مجمع فقه جهاني در سخناني درباره علل عقب ماندگي امت اسلامي گفت:‌ يكي از دلايل عقب ماندگي امت اسلامي ضعف ديني جوامع اسلامي و خلإ روحي در جوامع اسلامي است كه بايد بيدار باش در تمامي جوامع برقرار شود.

او با بيان اين كه‌ ما بايد شريعت اسلام را بر نظام فكري عقيدتي و اسلامي جوامع‌مان نفوذ دهيم اظهار كرد: آن چه مجمع جهاني تقريب و مسلمانان جهان دنبال مي‌كنند راه وحدت است؛ اما متاسفانه مسلمانان دچار تفرقه هستند كه اين به دليل عمل نكردن به ره‌يافته‌هاي قرآني است و توجه به طرح‌ها و مفاسد غرب است كه موجب مي‌شود اين همه گسيختگي در جهان ايجاد شود. ما بايد در اين كنفرانس به دنبال آن باشيم كه اين رهنمودهاي قرآني را بيابيم و بدين ترتيب وحدت را برقراركنيم.


| شناسه مطلب: 30205







نظرات کاربران