رئیس شورای پاپی:اندیشمندان کاتولیک خواستار آشنایی با مذهب شیعه هستند رئیس شورای پاپی:اندیشمندان کاتولیک خواستار آشنایی با مذهب شیعه هستند رئیس شورای پاپی:اندیشمندان کاتولیک خواستار آشنایی با مذهب شیعه هستند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رئیس شورای پاپی:اندیشمندان کاتولیک خواستار آشنایی با مذهب شیعه هستند رئیس شورای پاپی:اندیشمندان کاتولیک خواستار آشنایی با مذهب شیعه هستند رئیس شورای پاپی:اندیشمندان کاتولیک خواستار آشنایی با مذهب شیعه هستند رئیس شورای پاپی:اندیشمندان کاتولیک خواستار آشنایی با مذهب شیعه هستند رئیس شورای پاپی:اندیشمندان کاتولیک خواستار آشنایی با مذهب شیعه هستند

رئیس شورای پاپی:اندیشمندان کاتولیک خواستار آشنایی با مذهب شیعه هستند

رئیس شورای پاپی فرهنگ واتیکان از اشتیاق و علاقه اندیشمندان کاتولیک به آشنایی با مبانی شیعه و ارتباط با دانشگاهها و مراکز علمی و مذهبی ایران خبر داد.

رئیس شورای پاپی فرهنگ واتیکان از اشتیاق و علاقه اندیشمندان کاتولیک به آشنایی با مبانی شیعه و ارتباط با دانشگاهها و مراکز علمی و مذهبی ایران خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه  پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در دیدار مهدی مصطفوی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و اسقف اعظم جیان فرانکو روازی رئیس شورای پاپی فرهنگ واتیکان که عصر دیروز سه شنبه 11 اردیبهشت ماه برگزار شد، دو طرف درباره راههای گسترش هرچه بیشتر همکاریهای فرهنگی و علمی میان دو کشور، گفتگو و تبادل نظر کردند.

در این ملاقات که کاردار جمهوری اسلامی ایران در واتیکان و نیز رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا نیز حضور داشتند، مصطفوی بر اهمیت همکاریهای متقابل در زمینه‌های فرهنگی، علمی، هنری و کتابخانه ‌ای تأکید کرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت:  جمهوری اسلامی ایران و واتیکان می‌توانند به طور مشخص در رشته های مختلف هنری از جمله نمایش فیلمهای سینمایی، اجرای تئاتر و برپایی نمایشگاههای نقاشی که دارای مضامین دینی بوده و مبین ارزشهای اخلاقی و معنوی باشند، همکاریهای ثمربخشی به عمل آورند.

مشاور رئیس جمهور همچنین با توجه به نیاز رو به افزایش جوامع امروزی بخصوص جوامع غربی به ارزشهای اخلاقی و معنوی، بر ضرورت این نوع همکاریهای مشترک تأکید کرد.

جیان فرانکو روازی رئیس شورای پاپی فرهنگ واتیکان نیز در این دیدار ضمن ابراز علاقه به ارتقای سطح همکاریهای فرهنگی میان دو کشور، تمایل واتیکان را به تبادل اساتید و اندیشمندان جهت بهره مندی از فرصتهای مطالعاتی متقابل مورد تأکید قرار داد . 

اسقف اعظم روازی همچنین از اشتیاق و علاقه اندیشمندان کاتولیک به آشنایی با ایدئولوژی شیعه و ارتباط با دانشگاهها و مراکز علمی و مذهبی خبر داد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  نیز اظهار داشت جمهوری اسلامی ایران را برای آشنایی اندیشمندان کاتولیک با  مکتب تشیع و ارتباط با دانشگاهها و مراکز علمی و مذهبی ایران آماده است


| شناسه مطلب: 30309







نظرات کاربران