سهم مسلمانان در پیشرفت علوم در دانشگاه هاروارد به نمایش‌گذاشته می‌شود سهم مسلمانان در پیشرفت علوم در دانشگاه هاروارد به نمایش‌گذاشته می‌شود سهم مسلمانان در پیشرفت علوم در دانشگاه هاروارد به نمایش‌گذاشته می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سهم مسلمانان در پیشرفت علوم در دانشگاه هاروارد به نمایش‌گذاشته می‌شود سهم مسلمانان در پیشرفت علوم در دانشگاه هاروارد به نمایش‌گذاشته می‌شود سهم مسلمانان در پیشرفت علوم در دانشگاه هاروارد به نمایش‌گذاشته می‌شود سهم مسلمانان در پیشرفت علوم در دانشگاه هاروارد به نمایش‌گذاشته می‌شود سهم مسلمانان در پیشرفت علوم در دانشگاه هاروارد به نمایش‌گذاشته می‌شود

سهم مسلمانان در پیشرفت علوم در دانشگاه هاروارد به نمایش‌گذاشته می‌شود

در حاشیه این نمایشگاه، جلسات سخنرانی درباره پیشرفت مسلمانان در عرصه‌های علمی از قرن هشتم تا چهاردهم میلادی (دوم تا هشتم هجری) مورد بررسی قرارمی‌گیرد.

كتابخانه «هافتون» در دانشگاه هاروارد آمريكا نمايشگاهی با عنوان «پنجره‌ای به سرآغاز علوم» با هدف معرفی سهم دانشمندان مسلمان در گسترش علوم گوناگون، برگزار كرده ‌است.

به گزارش روز دوشنبه پايگاه اطلاع رساني حج  اين نمايشگاه که  از روز پنج‌شنبه پنجم ارديبهشت آغاز شده تا بيست و سوم می( سوم خرداد) ادامه‌ خواهد داشت.

رونوشت برخی از آثار دانشمندان مسلمان و نيز ترجمه‌ آثار يونانی كه در قرون اوليه اسلامی به زبان عربی و فارسی برگردانده‌شدند، جزو آثار به نماش گذاشته‌شده در اين نمايشگاه هستند.

همچنين در حاشيه اين نمايشگاه، جلسات سخنرانی درباره پيشرفت مسلمانان در عرصه‌های علمی از قرن هشتم تا چهاردهم ميلادی (دوم تا هشتم هجری) مورد بررسی قرارمی‌گيرد.


| شناسه مطلب: 30407







نظرات کاربران