منشور وحدت اسلامی در مکه گردآوری‌می‌شود منشور وحدت اسلامی در مکه گردآوری‌می‌شود منشور وحدت اسلامی در مکه گردآوری‌می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
منشور وحدت اسلامی در مکه گردآوری‌می‌شود منشور وحدت اسلامی در مکه گردآوری‌می‌شود منشور وحدت اسلامی در مکه گردآوری‌می‌شود منشور وحدت اسلامی در مکه گردآوری‌می‌شود منشور وحدت اسلامی در مکه گردآوری‌می‌شود

منشور وحدت اسلامی در مکه گردآوری‌می‌شود

منشور وحدت اسلامی به همت انجمن جهانی اسلام در همایش بین‌المللی گفت‌و‌گوی ادیان در مکه، اول تا سوم تیر در منطقه «ام‌الجود» این شهر گردآوری‌می‌شود.

منشور وحدت اسلامی به همت انجمن جهانی اسلام در همايش بين‌المللی گفت‌و‌گوی اديان در مكه، اول تا سوم تير در منطقه «ام‌الجود» اين شهر گردآوری‌می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روزنامه«الوطن» عربستان، «عبدالله بن عبدالمحسن التركی»، دبيركل انجمن جهانی اسلام با اعلام اين خبر گفت: اين منشور پس از گردآوری برای مراكز دينی، فرهنگی، سياسی و پژوهشی كشورهای اسلامی ارسال خواهد‌شد.

التركی افزود: تاكنون دعوت‌نامه‌های ويژه‌ای برای علماء، انديشمندان، مبلغان، مسئولان مراكز اسلامی و استادان دانشگاه‌های كشورهای مختلف جهان ارسال شده‌است و شركت‌كنندگان در اين همايش تحقيقات ويژه‌ای با موضوع گفت‌و‌گو با غيرمسلمانان ارايه خواهند‌داد.

دبيركل انجمن جهانی اسلام در ادامه تصريح‌كرد: مشخص‌كردن مفهوم گفت‌و‌گو و اهداف و پايه‌های آن در قرآن‌كريم و سنت نبوی با اهتمام به گفت‌و‌گوی تمدن‌ها در طول تاريخ، روش گفت‌و‌گو و قوانين آن، با چه‌كسی گفت‌و‌گو كنيم و چگونگی ايجاد زمينه‌های گفت‌و‌گو از محورهای مورد بررسی در اين همايش خواهد‌بود.

وی در پايان، همايش مكه را گام مهمی در جهت از بين‌بردن مشكلات بزرگ جوامع بشری و همكاری كشورها، سازمان‌ها و جوامع با اهتمام به تفاوت‌های فرهنگی ميان آنان برشمرد.


| شناسه مطلب: 30411







نظرات کاربران